Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ingenting2
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig :) jeg mente bare at min "nit-picking" på ditt innlegg var en avsporing. Jeg blir alltid glad av å diskutere HP i urelevante situasjoner, men det er kanskje ikke alle SKAM-fans som synes det er like morsomt ;) 

Anonymkode: a34ec...cc1

Korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PseudonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig :) jeg mente bare at min "nit-picking" på ditt innlegg var en avsporing. Jeg blir alltid glad av å diskutere HP i urelevante situasjoner, men det er kanskje ikke alle SKAM-fans som synes det er like morsomt ;) 

Det skal vi ikke ha dårlig samvittighet for. Når det kommer et nytt klipp, så drukner denne avsporingen i relevante kommentarer uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Irrelevant. Men la oss heller diskutere HP. Det er alltid artig. Jeg var forelsket i Harry Potter i årevis. Nå er jeg på hans alder også, da. Bare sånn for å ha det avklart.

Anonymkode: ed13c...99a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, mjauritz skrev:

For noen dårlige hersketeknikker du bruker. Er det vanskelig for deg at andre mener noe annet enn deg? :)

Hakke ned på? Herregud, dette er en serie. Det er fiksjon, og det finnes ingen Sana som leser dette og blir lei seg. At jeg syntes hun oppfører seg dårlig mot vennene sine må jeg få lov til, at du syntes det er greit å tråkke på alle andre for å få viljen sin må du få lov til. 
Du kan vel ikke ærlig talt bli provosert av at vi har forskjellige oppfatninger av en person i en TV-serie? :fnise:

Trangsynheten mot muslimske mennesker? Min oppfatning av Sana har ingenting med hennes religion å gjøre, men ja - jeg syntes at det er hovent å bli slik som Sana ble mot Yousef når hun fant ut at han ikke var muslim. Det som er verre er hvordan hun oppfører seg mot Noora som ikke vet hva Sana føler for Yousef når hun selv har bestemt at det ikke kan bli noe uansett. 

Når er det Sana er søt? Hun kan være litt vittig noen få ganger, men som regel oppfatter jeg henne bare som sur og spydig. Som når hun kommer med den hovmodige kommentaren til venninne sine om russetid - de visste jo ikke at hun ble kastet av bussen, men Sana er likevel frekk. Hun går inn på Isak sin facebook uten lov, noe som er skikkelig respektløst og absolutt ikke greit. Isak har aldri gjort Sana noe. Ja, jeg syntes ikke Sana har noe respekt for Isak (og Even for den saks skyld). Hvorfor er det en lojal venn å ikke si noe, men samtidig skape det møtet? Det handler ikke om at han ble slått (for det kunne hun ikke vite at skulle skje), men at hun i det hele tatt ikke tenker over situasjonen. 

Jeg kan vise til mange eksempler hvor Sana oppfører seg dårlig og det skaper reaksjonene mot henne, men jeg kan ikke komme opp med så mange hvor hun viser seg som en god person. 

Dårlige hersketeknikker? Fordi jeg sier at jeg er helt uenig i hva du skriver? Ok 😉

Ja det er en serie, og det er vel derfor vi diskuterer? Teknisk sett så hakker du på en fiksjonell person, så hvorfor kan ikke jeg quote deg og skrive hvorfor jeg heier på denne fiksjonelle personen??

Selvfølgelig skal du få lov til å mene at hun er en dårlig venn, ser jo på responsen din at du virker trangsynt og at uansett hva hun gjør videre i sesongen ikke kommer til å endre meningen din.

Nei, din oppfatning av Sana har ingenting å gjøre med hennes religion, poenget mitt var vel heller det at du må ta Islam i betraktning, når det nettopp er religionen hennes som fører til at hun oppfører seg slik hun gjør, fordi hun vil leve opp til en standard. Og nå lurer jeg på, hvordan oppfører hun seg mot Noora? Hun har jo stengt ut alle vennene sine, ikke bare Noora. Igjen: hun er tenåring, forelsket for første gang, trist, vil ikke snakke med noen, isolerer seg fra venner osv. Er ikke så vanskelig å ikke kunne relatere til henne.

Personlig så smiler jeg stort når jeg ser Sana smile, og mener at vi har sett hennes myke sider denne sesongen, derfor er hun en søt karakter 😊 når hun er lykkelig med vennene sine, og spesielt når hun har vært med Yousef.

‘’Som når hun kommer med den hovmodige kommentaren til venninne sine om russetid - de visste jo ikke at hun ble kastet av bussen, men Sana er likevel frekk.’’ Igjen: du pirker så sinnssykt på små ting. Dagen før ble hun baksnakket, trodde kanskje at Vilde og vennene hennes hadde noe å gjøre med at hun ble kastet ut og hadde ikke noe interesse i å være med på bussen og ville isolere seg fra hennes nærmeste. Så hvem bryr seg om den hovmodige kommentaren? Vi har alle sagt ting vi ikke mener eller ikke oppført oss på vårt beste til tider.

Igjen, resten av tingene du pirker så på, har egentlig bare ett svar: hun er 17 år, en tenåring som gjør noen feil, who cares? 😊

Anonymkode: 7ae87...b60

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avsporing, men det er ikke dette som er egenskapene som kjennetegner Slytherin. Det er derimot:

• Resourcefulness 
  • Cunning
  • Ambition
  • Determination
  • Self-Preservation
  • Fraternity
  • Cleverness

Av alle karakterene vil jeg si det er Sana som er mest Slytherin (og det er ikke negativt ment). 

Gryffindorer har mange av disse egenskapene - men forskjellen på slytherin og gryffindor (:rodmer:) er jo at gryffindor bruker evnene sine på å gjøre det gode/hjelpe andre, mens slytherin, vel, de kan ikke skryte på seg å gjøre akkurat det.

Er for øvrig enig med deg, jeg syns også at Sana er mest Slytherin, men Vilde også. 

Anonymkode: ca37e...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å herregud så uinterresant HP-prat er for oss som ikke er fans.

Anonymkode: 0c169...1e7

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, mjauritz skrev:

For noen dårlige hersketeknikker du bruker. Er det vanskelig for deg at andre mener noe annet enn deg? :)

Hakke ned på? Herregud, dette er en serie. Det er fiksjon, og det finnes ingen Sana som leser dette og blir lei seg. At jeg syntes hun oppfører seg dårlig mot vennene sine må jeg få lov til, at du syntes det er greit å tråkke på alle andre for å få viljen sin må du få lov til. 
Du kan vel ikke ærlig talt bli provosert av at vi har forskjellige oppfatninger av en person i en TV-serie? :fnise:

Trangsynheten mot muslimske mennesker? Min oppfatning av Sana har ingenting med hennes religion å gjøre, men ja - jeg syntes at det er hovent å bli slik som Sana ble mot Yousef når hun fant ut at han ikke var muslim. Det som er verre er hvordan hun oppfører seg mot Noora som ikke vet hva Sana føler for Yousef når hun selv har bestemt at det ikke kan bli noe uansett. 

Gi deg nå, syns da vel ikke ABs svar var full av hersketeknikker. Når du skriver et innlegg i et debattforum må du nesten forvente at noen er uenig med deg - det er jo derfor vi er her, for å veksle meninger. Tåler er ikke å få tilsvar er det ikke så lurt å være aktiv i trådene her inne. 

Grunnen til at Sana kuppet bussen var jo på grunn av jentene som så gjerne ville ha en russebuss, og Vilde ville ha AKKURAT den bussen (selv om hun visste at de ikke hadde råd til den). Det er på grunn av Vilde at det er så mye snakk og styr om russetiden. Og grunnen til at Sana tok rollen til Sara er jo for å sørge at de skal ha noe å si - husk, de er bare fem stk, mens pepsi max-gjengen består av tyve stk. 

Tror du Sana er synsk? Hvordan kunne hun vite at det ville oppstå en slåsskamp? At Even har kjent disse guttene før betyr da vel ikke at det må bli slåsskamp hver gang de møtes.

Når det gjelder Yousef, har Yousef selv oppsøkt Sana. Han la henne til og har ved flere anledninger oppsøkt kontakt - selv etter at hun slettet ham på facebook. Han fortsatte med å flørte, oppsøke henne, insistere på at han ska følge henne hjem og gi signaler om at han er interessert. Det er vel strengt tatt han som burde holdt seg unna da Sana slettet ham fra face, men neida, han fortsetter å ta kontakt (for han er jo åpenbart interessert i henne), og plutselig står han og kliner med Noora - bestevenninnen til jenta han har prøvd å sjekke opp i en lang stund. De hadde til og med noe på gang før han fortalte Sana at han ikke var mulism. Det er dårlig gjort.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud så uinterresant HP-prat er for oss som ikke er fans.

Anonymkode: 0c169...1e7

Skjer jo så lite at det ikke er noe annet å diskutere :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neei Sana! Skuffet altså. Hun kommer jo til å bli avslørt 

Anonymkode: 7ae87...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tydelig at Noora sin hyggelige beskjed er at Yousef liker Sana, sant? "Liker du han?" Ho hadde ikkje sagt det viss ho og han holdt på, då hadde ho spurt om det gikk fint for Sana, eller noke. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Endelig et klipp som ikke var kjedelig! Synd Sana følte for å lyve da, hadde vært mye bedre om hun bare sa sannheten. men men 

Anonymkode: 753ca...807

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Endelig et klipp som ikke var kjedelig! Synd Sana følte for å lyve da, hadde vært mye bedre om hun bare sa sannheten. men men 

Anonymkode: 753ca...807

Hun kunne jo ikke si sannheten, da hadde hun 'tapt ansikt' i hennes hode🙁 Uff, Sana.. Jeg kan ikke se hvordan man kan lage en lykkelig slutt for Sana på den korte tiden som er igjen, og jeg MÅ at det går bra for henne! Nå blir det jo drama mellom henne og Nora, og henne og Isak, minst!

Anonymkode: 6d485...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne jo ikke si sannheten, da hadde hun 'tapt ansikt' i hennes hode🙁 Uff, Sana.. Jeg kan ikke se hvordan man kan lage en lykkelig slutt for Sana på den korte tiden som er igjen, og jeg MÅ at det går bra for henne! Nå blir det jo drama mellom henne og Nora, og henne og Isak, minst!

Anonymkode: 6d485...34f

Jeg troor kanskje Noora skjønte det da :P

Anonymkode: dc85c...3bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La heldigvis ikkje ut greiene om Vilde eller Eva. Ho er glad i jentene sine. Gikk inn på instagrambrukeren for å lese alle innlegga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
39 minutter siden, strandløva skrev:

La heldigvis ikkje ut greiene om Vilde eller Eva. Ho er glad i jentene sine. Gikk inn på instagrambrukeren for å lese alle innlegga :)

Hvilken insta konto? 

Anonymkode: d0237...700

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken insta konto? 

Anonymkode: d0237...700

saranors2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...