Gjest Dorey Skrevet 23. mai 2017 #4741 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvorfor heter det olafiaklinikken? Anonymkode: c978f...ee3 https://no.wikipedia.org/wiki/Ólafía_Jóhannesdóttir https://no.wikipedia.org/wiki/Olafiagangen_(Oslo Endret 23. mai 2017 av Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. mai 2017 #4742 Del Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det ble litt feil hele situasjonen med Noora og William. Jeg synes ikke det er realistisk. Hvorfor skulle han komme over Noora såpass fort etter det året de hadde? Anonymkode: 152fb...a53 Ikke sikkert han hat det. Hørt om rebound? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. mai 2017 #4743 Del Skrevet 23. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men har ikke dette skjedd i hver sesong. Det er noe som hender hos hovedpersonen som den holder for seg selv og isolerer seg selv derfor fra de andre, for så at noen bryter ned muren og de finner ut av det? Eva som hadde "stjålet" Jonas og at hun var utro, Noora som hadde den opplevelsen med Nikolai, Isak som fant ut han var homofil, og nå Sana og dette med PM-jentene. Syns egentlig det er litt synd at de ikke denne gangen valgte å la hovedpersonen være åpen med vennene sine med en gang. Det er jo for mange naturlig å fortelle slikt til venner, men i hver eneste sesong har de latt hovedpersonen isolere seg selv og holde det skjult. Anonymkode: 71812...c3d Nå er jo ikke sana åpen fra før. Så hadde vært rart om hun skulle være den som åpnet seg først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #4744 Del Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det ble litt feil hele situasjonen med Noora og William. Jeg synes ikke det er realistisk. Hvorfor skulle han komme over Noora såpass fort etter det året de hadde? Anonymkode: 152fb...a53 William er jo stort sett en slask da. Han har tatt lett på forhold med jenter før, og har sikkert ikke forandret seg stort. Anonymkode: 5a670...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. mai 2017 #4745 Del Skrevet 23. mai 2017 Ååå venninnegjengen er jo glad i henne. Nå vil ikke Noora heller være med på bussen lenger fordi Sana ikke vil vøre med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma1984 Skrevet 23. mai 2017 #4746 Del Skrevet 23. mai 2017 Yousef så skamfull ut. Vet han at Sana vet, tro? Eller bare skammer han seg uansett? Synes ikke den hookingen med Noora så så hjertelig ut fra hans side. Men mistenker at Sana er så kompromissløs at hun ikke lar det fare så lett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. mai 2017 #4747 Del Skrevet 23. mai 2017 2 minutter siden, Selma1984 skrev: Yousef så skamfull ut. Vet han at Sana vet, tro? Eller bare skammer han seg uansett? Synes ikke den hookingen med Noora så så hjertelig ut fra hans side. Men mistenker at Sana er så kompromissløs at hun ikke lar det fare så lett. Tror iallefall han mistenker at hun vet. Er jo ganske tydelig at hun er sur for noe. Så da burde han jo skjønne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #4748 Del Skrevet 23. mai 2017 Merkelig med disse gulrøttene overalt til alle tider! Kan vi nå slå fast at gulroten som Noora spiste skulle symbolisere... en gulrot..? Nå syns jeg det må skje noe fint i Sanas liv! Krøll mellom jentene liker jeg ikke. Anonymkode: 6d485...34f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 23. mai 2017 #4749 Del Skrevet 23. mai 2017 sååå. halvveis i siste sesong. syns det går treigt nå jeg. ikke samme spenningen som i sesong 2 og 3. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 23. mai 2017 #4750 Del Skrevet 23. mai 2017 Sana har tatt på seg den mørke harde sminken og blir hard, morsk og lukket igjen. Hun så ut som en helt annen person før den kvelden på syng hvor hun hadde myk, dus sminke, smil og glød i øynene. Han fyren hennes (står helt stille på hva han heter akkurat nå), så veldig ukomfortabel ut med at hun ikke så på han. Så ut som han prøvde veldig å få kontakt, og skjønte at hun hadde fått meg seg hva som hadde skjedd. Håper ikke Noora gir seg, men fortsetter å prøve å få kontakt og spørre hva som er galt, så de kan skvære opp og rydde unna misforståelser. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #4751 Del Skrevet 24. mai 2017 Nytt klipp Tror kanskje Sana får en idé nå.... Anonymkode: e2eaf...7df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #4752 Del Skrevet 24. mai 2017 Isak💜 Anonymkode: 152fb...a53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberry Fields Skrevet 24. mai 2017 #4753 Del Skrevet 24. mai 2017 På 23.5.2017 den 12.42, AnonymBruker skrev: Jeg synes det ble litt feil hele situasjonen med Noora og William. Jeg synes ikke det er realistisk. Hvorfor skulle han komme over Noora såpass fort etter det året de hadde? Anonymkode: 152fb...a53 De var jo ikke sammen så lenge da. I den alderen går det gjerne veldig fort mellom forhold, spesielt med tanke på at William er kjent player. Synes ikke det er spesielt urealistisk at han går videre etter Noora stakk av for flere måneder siden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #4754 Del Skrevet 24. mai 2017 Isak nå syns jeg endelig at det begynner å bli en smule realistisk. Venninner som dropper hverandre, rykter, baksnakking og status. Føler med Sana i denne perioden. Det er aldri lett å føle at en mister venninnene sine til andre, og da er det svært lett å enten bli for klengete eller å ta avstand. At sana tar avstand er i mitt hode fullt forståelig. Jeg hadde ikke følt meg særlig verdsatt som venninne i denne situasjonen og da er ofte det enkleste å ta avstand i håp om at venninnene strekker ut en hånd. Desverre er ikke venninner på denne alderen alltid like lojale og går ofte etter det som føles best der og da. Håper Vilde overrasker nå Anonymkode: 21632...e2e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #4755 Del Skrevet 24. mai 2017 Har dere sett stiloppgavene til årets eksamen? Jeg ville ELSKET en sånn oppgave! Isteden husker jeg vi fikk så kjedelige og lite utfordrende oppgaver at jeg brukte en halvtime bare på å velge blant ondene http://www.side2.no/aktuelt/norskeksamen-sammenligne-et-dukkehjem-og-skam/3423343464.html Anonymkode: 5a670...b92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4756 Del Skrevet 25. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere sett stiloppgavene til årets eksamen? Jeg ville ELSKET en sånn oppgave! Isteden husker jeg vi fikk så kjedelige og lite utfordrende oppgaver at jeg brukte en halvtime bare på å velge blant ondene http://www.side2.no/aktuelt/norskeksamen-sammenligne-et-dukkehjem-og-skam/3423343464.html Anonymkode: 5a670...b92 Oi, vanskelig oppgave da. Hvordan ville du angrepet den?😊 Anonymkode: affa2...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4757 Del Skrevet 25. mai 2017 På 23.5.2017 den 13.42, AnonymBruker skrev: Jeg synes det ble litt feil hele situasjonen med Noora og William. Jeg synes ikke det er realistisk. Hvorfor skulle han komme over Noora såpass fort etter det året de hadde? Anonymkode: 152fb...a53 Det jeg syns er urealistisk, er at Noora bare dro uten å si noe, og at de ikke har pratet sammen siden. At William finner seg en ny når han har vært flere måneder uten Noora, syns jeg ikke er rart i det hele tatt. De var ikke sammen lenge heller. Anonymkode: 26b03...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4758 Del Skrevet 25. mai 2017 Jeg har forsvart denne sesongen/Sana her i denne tråden utallige ganger, men jeg kan til en viss grad forstå hvorfor folk ikke er så begeistret for hovedkarakteren. Hun skal liksom fremstå som en sterk kvinnelig karakter, men det er på flere måter litt selvmotsigende med tanke på at hun er så troende som hun er, veldig trofast mot hijaben og kan ikke tenke seg å være sammen med en ikke-troende. Det står ikke noe om hijab i koranen, det er en kulturell greie som menn (som har makt) har bestemt, altså at kvinner skal måtte skjule seg. Da hijabpåbudet ble gjeninnført i Iran på slutten av 1970-tallet var det 100 000 kvinner som protesterte mot dette i gatene - men de ble selvfølgelig ikke hørt (http://www.nettavisen.no/nyheter/her-protesterer-mer-enn-100000-kvinner-mot-hijab/3423342193.html). Det er bare kvinner som ikke kan være sammen med en ikke-muslim, det er bare da det er problematisk, en mann derimot? Ingen problem, han kan godt bli sammen med en ikke-muslim. Det er flere muslimske kvinner som velger å ikke gå med hijab, noe som er bra og som deltar i den offentlige debatten om kjønnsdebatter, da gjerne denne kontroll- og æreskulturen som er så vanlig og som mulimske jenter må leve daglig med, det er heller ikke greit å kritisere dette da du svartmaler din kultur og religion, osv. Anonymkode: ca37e...e54 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4759 Del Skrevet 25. mai 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsvart denne sesongen/Sana her i denne tråden utallige ganger, men jeg kan til en viss grad forstå hvorfor folk ikke er så begeistret for hovedkarakteren. Hun skal liksom fremstå som en sterk kvinnelig karakter, men det er på flere måter litt selvmotsigende med tanke på at hun er så troende som hun er, veldig trofast mot hijaben og kan ikke tenke seg å være sammen med en ikke-troende. Det står ikke noe om hijab i koranen, det er en kulturell greie som menn (som har makt) har bestemt, altså at kvinner skal måtte skjule seg. Da hijabpåbudet ble gjeninnført i Iran på slutten av 1970-tallet var det 100 000 kvinner som protesterte mot dette i gatene - men de ble selvfølgelig ikke hørt (http://www.nettavisen.no/nyheter/her-protesterer-mer-enn-100000-kvinner-mot-hijab/3423342193.html). Det er bare kvinner som ikke kan være sammen med en ikke-muslim, det er bare da det er problematisk, en mann derimot? Ingen problem, han kan godt bli sammen med en ikke-muslim. Det er flere muslimske kvinner som velger å ikke gå med hijab, noe som er bra og som deltar i den offentlige debatten om kjønnsdebatter, da gjerne denne kontroll- og æreskulturen som er så vanlig og som mulimske jenter må leve daglig med, det er heller ikke greit å kritisere dette da du svartmaler din kultur og religion, osv. Anonymkode: ca37e...e54 Jeg er enig. Styrke og individualitet står i grell kontrast til religiøsitet og etterlevelse av vilkårlige kulturelle tabuer. Anonymkode: d870b...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4760 Del Skrevet 25. mai 2017 Nytt klipp Anonymkode: 21632...e2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå