Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, fitlife skrev:

Hvordan tolker dere gulrota? Det ser ut som at det var Noora som spiste den, men jeg vet ikke hva det skal bety. Kan det være et symbol på at hun deler Sanas liv i tusen knas? Eller at Noora på en måte "kjører" over Sanas følelser? At hun har "makt" fordi tennene er harde og gulrota, som er en stakkarslig liten grønnsak, ikke kan gjøre noe motstand (nettopp fordi det er en GULROT)? Haha, jeg tror jeg overanalyserer nå. Hva tror dere?

Åh, jeg tolket det litt annerledes jeg. Kjenner jeg meg selv rett tar jeg sikkert feil... Men deler likevel. :fnise: 

Jeg tenker tilbake til den gulrota som Sana spiste mens Yousef så henne, helt i starten av sesongen. Enten det var med vilje seksuelt eller ikke fra hennes side, så kan det jo tolkes som en flørtete ting å gjøre. Og at han senere i samme scene kom og hjalp henne med å skrelle gulrøttene forsterker hele inntrykket. (Synes jeg da.) Det at Noora nå knasker ivei på gulrota får meg til å tenke at nå er Yousef Noora sin. Kanskje er det realiteten, kanskje er det bare en tanke Sana har...

Men som sagt, jeg tar mest sannsynlig feil. Har aldri vært særlig flink til å tolke og forutse sånne ting. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blåbærpike
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være herfra Sana har tenkt å "spenne bein" for Noora da, slik som i introen. Ikke at Noora har gjort så mye galt da, men..

Anonymkode: 6d485...34f

Jeg tolket det som at Sana allerede har spent ben på Noora, da hun ikke fortalte om at William hadde ny kjæreste. Det føltes nok i alle fall sånn for Noora. Kveldens klipp var på en måte traileren. Det er fest. Perlene til Vilde som sliter var bussjefrollen som Sana kuppet. At det var SÅ feil gjort gikk kanskje ikke opp for henne før i kveld, når hun overhørte pm jentene. Også var det neseblodet. Det er riktig nok Even som blør neseblod i traileren, ikke Isak sånn som i klippet.. men trailerene har aldri speilet virkeligheten helt. Ta for eksempel traileren til S2, da var William som var der når Noora våknet. Ikke Nikko, sånn som egentlig skjedde på den "samme festen" i serien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller ikke Yousuf er en drittsekk mot Sana, sånn han kan jo ha hatt øye til begge for alt vi vet også tar Noora skrittet Sana ikke tok. Eller han ble overasket også skjedde det bare. Han er ikke lovt bort til Sana selv om han kanskje er interessert i henne. Men det er selvsagt dritkjip og sårende for den som er i sanas situasjon. Man tror man har noe også pang borte.

Alle jentene visste om William, men Sana er her den som blir konfrontert. Jeg tror at jentene vender seg bort fra henne, fordi dette skal speile realiteten, og dette er noe mange opplever. Jeg syns heller ikke jentene har vært så gode på å støtte opp hverandre gjennom noen av sesongene. Det er liksom først når noen forteller at de har det kjipt at de er der for hverandre. Hvertfall til en viss grad. Og i den alderen er det lett å velge populæritet og moro foran en enkelt person.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg nå er helt oppdatert med de siste klippene og herregud hjertet mitt blør for Sana. Ser for meg en meget knust Sana når neste episode kommer... :( 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det bare jeg som ikke får kommet meg inn på nrk nett-tv for å se skam? Får bare feilmelding :/

Anonymkode: ca680...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som ikke får kommet meg inn på nrk nett-tv for å se skam? Får bare feilmelding :/

Anonymkode: ca680...c49

Jeg har nettopp sett det og fungerte for meg.

Har du prøvd andre videoer? Prøv en annen nettleser? Restart dataen og/eller internettet? Eventuelt prøv http://skam.p3.no/ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker at kanskje Noora og Yousef blir sammen, og de kaster Sana ut fra bussen.. Det gjør at Sana blir rasende pga sviket fra alle, og tar hevn eller noe.. 

Anonymkode: 97bb1...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at kanskje Noora og Yousef blir sammen, og de kaster Sana ut fra bussen.. Det gjør at Sana blir rasende pga sviket fra alle, og tar hevn eller noe.. 

Anonymkode: 97bb1...1c3

Neei, det høres for enkelt ut.

Tror nok at Sana klekker ut noe. Og tror ikke at hun er knust neste gang vi ser henne. :P

Anonymkode: ae4c5...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars Sana! Hun hadde ikke gjort noe for å fortjene dette her. Noora irriterer meg litt, men samtidig så vet hun jo ikke at Sana har følelser for Yousef... Men hvordan kunne Yousef gjøre dette mot Sana?

Anonymkode: ca37e...e54

Jeg tenker kanskje at Noora har skjønt at Sana liker Yousef, og kaster seg over ham fordi hun er sinna pga det med William - evt bare vil ha en rebound. Jeg tror Yousef vil beklage seg for dette (dvs vi ser de kline i 2 sek, han dytter henne bort så fort Sana snur seg - så hun selvsagt ikke får det med seg og tenker det verste - slik det alltid er i dramaserier).

58 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja er dumt at Sana alltid skal framstå som sur og sjefete. Usikkerheten ødelegger for henne. Men altså for å være ærlig. Hujaben hjelper ikke...

Jeg synes Sana (eller Iman) har et så uttrykksfullt ansikt at hijaben ikke gjør noe.

34 minutter siden, blåbærpike skrev:

Jeg tolket det som at Sana allerede har spent ben på Noora, da hun ikke fortalte om at William hadde ny kjæreste. Det føltes nok i alle fall sånn for Noora. Kveldens klipp var på en måte traileren. Det er fest. Perlene til Vilde som sliter var bussjefrollen som Sana kuppet. At det var SÅ feil gjort gikk kanskje ikke opp for henne før i kveld, når hun overhørte pm jentene. Også var det neseblodet. Det er riktig nok Even som blør neseblod i traileren, ikke Isak sånn som i klippet.. men trailerene har aldri speilet virkeligheten helt. Ta for eksempel traileren til S2, da var William som var der når Noora våknet. Ikke Nikko, sånn som egentlig skjedde på den "samme festen" i serien. 

Good catch!

Dette kan slå to veier: jentene støter fra seg Sana. ELLER, de kommer seg gjennom det sammen og tar rotta på PM-gjengen. Jeg håper på sistnevnte.

Anonymkode: dc85c...3bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Maleficenta skrev:

Jousef er jo eeegentlig muslim. Han har jo nylig mistet troen

Han er jo ikke egentlig muslim når han selv sier han ikke er det? Jeg er født i et kristent hjem, men er ateist inni margen. Hadde blitt fly forbanna om noen sa det du sier nå! At jeg eeeegebtkig de kristen? Faen så frekt!!!

Anonymkode: 33d94...e36

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vilde er også den som har vært mest aktiv vedrørende bussen og selvutnevnt bussjef. Hun liker nok ikke at Sana har tatt kontroll på den viktige drømmen hennes. 

Det er et gammelt ordtak som heter "ingen vet hvor haren hopper" (man skal aldri si aldri). Synes det passer ganske bra på Vilde. Noen ganger er hun en komplett idiot, mens andre ganger fremstår hun nærmest usannsynlig reflektert. Som den gangen hun og Noora trente sammen og endte opp med å ha en oppklarende samtale om Nooras forhold til William. 

Endret av PseudonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men..dere.. Det virket ikke som Noora bonda sånn med de? Når skjedde det?

Og...har de andre jentene skrevet under på en kontrakt for å kaste Sana av bussen? I så fall er det revenge!!

Anonymkode: ae4c5...237

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som skjedde i forkant av slosskampen jeg. Jeg syns guttegjengen er flinke til å ta vare på hverandre, lurer på hvordan det utvikler seg med jentene og hvem som kommer til å bli den Sana betror seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, pinar skrev:

Jeg lurer på hva som skjedde i forkant av slosskampen jeg. Jeg syns guttegjengen er flinke til å ta vare på hverandre, lurer på hvordan det utvikler seg med jentene og hvem som kommer til å bli den Sana betror seg til. 

Jeg tror gjerne chris blir den hun betror seg til. De kjente hverandre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo ikke egentlig muslim når han selv sier han ikke er det? Jeg er født i et kristent hjem, men er ateist inni margen. Hadde blitt fly forbanna om noen sa det du sier nå! At jeg eeeegebtkig de kristen? Faen så frekt!!!

Jo han er oppvokst i et muslimsk hjem. Og han tviler jo bare på troen pga alt det negative. 

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, Highhopes skrev:

Blod på Sanas hender, en metafor? 

Sikkert, men usikker på hva. Det var hun som fikk broren og vennene hans dit, uten henne ville ikke slosskampen skjedd. Med tanke på Noora er det jo hele gjengen som har holdt noe skjult. Eva var den som fikk vite om William først, men den siste tiden er det Sana Noora har betrodd seg til. Og Sana er også linken til at Noora fikk møte Yousuf. Sana har holdt noe skjult for Isak fra sesong 3. Hun visste om Even. Hun unngikk også å nevne for Yousuf at hun nå kjenner Even og at han nå har en guttekjæreste hun er venn med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, fitlife skrev:

Hvordan tolker dere gulrota? Det ser ut som at det var Noora som spiste den, men jeg vet ikke hva det skal bety. Kan det være et symbol på at hun deler Sanas liv i tusen knas? Eller at Noora på en måte "kjører" over Sanas følelser? At hun har "makt" fordi tennene er harde og gulrota, som er en stakkarslig liten grønnsak, ikke kan gjøre noe motstand (nettopp fordi det er en GULROT)? Haha, jeg tror jeg overanalyserer nå. Hva tror dere?

Tror gulroten symboliserer en kukk jeg altså!

Anonymkode: d0237...700

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble så trist av siste episoden at jeg ble helt på gråten. Synes så synd på Sana. Ble rett og slett forbannet og kan ikke forstå at gjengen plutselig har alle piggene ute og har lagt henne for hat. Hadde forventet mer av Noora som stort sett er den fornuftige oppi dette.

Anonymkode: 99acc...a69

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror hun refererer til at Elias, broren hennes, sa at Yousef var den mest muslimske gutten han kjenner, selv om Yousef sier at han ikke er muslim. Men han lever jo veldig muslimsk.

Anonymkode: dc85c...3bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...