Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå setter du deg selv høyt her (siden du sa du var lik Sana). Det blir da folk ut av folk som ikke er som deg, også. 

Anonymkode: ed13c...99a

For en fiendtlig tone fra de som kritiserer Sana for å være kritisk. Sana virker oppriktig og fremstår som en god venninne. Jeg er selv "så hyggelig å se deg" og "håper du har det bra"-person, men jeg klarer da likevel å se Sana sine positive sider. Venter på at hun skal tørre å åpne opp og stole på folk, da det nok er usikkerhet som fører til at hun oppfører seg slik. 

Anonymkode: ca37e...e54

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en fiendtlig tone fra de som kritiserer Sana for å være kritisk. Sana virker oppriktig og fremstår som en god venninne. Jeg er selv "så hyggelig å se deg" og "håper du har det bra"-person, men jeg klarer da likevel å se Sana sine positive sider. Venter på at hun skal tørre å åpne opp og stole på folk, da det nok er usikkerhet som fører til at hun oppfører seg slik. 

Jeg har ikke sagt et eneste vondt ord om Sana.

Anonymkode: ed13c...99a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, jeg er også "den sure" i vennegjengen, men det hindrer meg ikke i å synes at Sana fremstår som usympatisk og bitchy. Uavhengig av hva som ligger bak oppførselen.

Anonymkode: 8a3be...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg er også "den sure" i vennegjengen, men det hindrer meg ikke i å synes at Sana fremstår som usympatisk og bitchy. Uavhengig av hva som ligger bak oppførselen.

Da burde du jobbe med de underliggende årsakene som gjør at du er den sure. For det er ikke særlig trivelig eller morsomt med sure mennesker. Jeg venter bare på at Sana skal tørre å åpne seg opp og tørre å slippe andre innpå seg. Oppfatter for øvrig ikke Sana som sur mot vennene sine. En trenger ikke å være falsk eller overdrevent søt (ala Vilde) for å være hyggelig. 

At hun fremstår som «bitchy» gjør jo at det er gøy å se hva som skjuler seg under overflaten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hallo!! Sana er ikke en ekte person, for de som ikke skjønner det! Folk kritiserer jo skuespillerprestasjonen hennes!

Anonymkode: d0237...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo!! Sana er ikke en ekte person, for de som ikke skjønner det! Folk kritiserer jo skuespillerprestasjonen hennes!

Nei, folk kritiserer måten Andem har valgt å lage karakteren.

Anonymkode: 71812...c3d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke Sana fremstår som noe ''engel'' i dialog med én person. Unntaket er når hun snakker med sin mor og Elias. Hun er gjennomgående sur mot gjengen sin, der spesielt stakkars Vilde får gjennomgå. Og ja. Vilde er irriterende og naiv, men det er kun Sana som oppfører seg så nedlatende mot henne. Hadde aldri orket å være venn med Sana. 

Anonymkode: f9027...e5d

Ja enig der men Vilde har sagt mye rart til sana da. Tror Sana er irritert på henne veldig ofte. Men det er sant at det ikke er greit at hun er så nedlatende mot henne.  Men sånn er det ofte i komiserier der en er litt dummere. I friends kom jo chandler med en del sleivspark mot joeys dumme kommentarer selv om de vsr bestevenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, folk kritiserer måten Andem har valgt å lage karakteren.

Anonymkode: 71812...c3d

Og skuespillerprestasjonen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være jeg glemmer noen av Vilde sine utsagn/spørsmål, men av de jeg husker så tror jeg ikke Vilde mener å være respektløs, heller kanskje at hun ordlegger seg litt feil, men klart - Sana er jo ikke akkurat A4 muslimen heller da (drar på fester, vil være bussjef, drar ut å ruller osv) 

Når hun i 1 spurte om Sana kunne være russ fordi hun er muslim - vel, det er jo egentlig ikke såå rart å spørre om. Dessuten virker det jo som at det egentlig faktisk ikke er greit at hun er russ (Etter hva Elias sa/ hun har ikke fortalt moren sin det). Kanskje litt vel rett frem å spørre, men Vilde har jo et poeng..

Når Vilde spurte om Sana måtte ha hijaben på når det kun var jenter der er jo heller egentlig ikke så rart å spørre om, men Sana vrir det til at hun  ikke bruke den men velger det. Det var jo strengt tatt ikke det Vilde spurte om.

Og i sesong 4 når Vilde anklager Sana for å være seksuelt frustrert etter at Sana avbryter Vilde når hun snakker om sex. Ja, kanskje litt frekt av Vilde, men like frekt av Sana å bestemme hva Vilde kan og ikke kan snakke om. 

Syntes kanskje Vilde faktisk prøver å forstå Sana men at Sana stenger henne ned hver gang. Det virker som at religionen er et veldig sårt tema for Sana hvor hun ikke tåler å bli spurt om noe rundt det. Altså, jeg skjønner jo det med at man ikke skal grave masse i folk sitt privatliv, men Sana burde ha litt høyere toleranse når Vilde oppriktig lurer på noe rundt det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du jobbe med de underliggende årsakene som gjør at du er den sure. For det er ikke særlig trivelig eller morsomt med sure mennesker. Jeg venter bare på at Sana skal tørre å åpne seg opp og tørre å slippe andre innpå seg. Oppfatter for øvrig ikke Sana som sur mot vennene sine. En trenger ikke å være falsk eller overdrevent søt (ala Vilde) for å være hyggelig. 

At hun fremstår som «bitchy» gjør jo at det er gøy å se hva som skjuler seg under overflaten. 

No shit Sherlock :P Nå er jeg gammel nok til å tvinge på meg et smil selv om jeg er fullstendig Sana innvendig, poenget mitt er bare at det må være lov å synes hun fremstår som en surpomp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, mjauritz skrev:

Det kan være jeg glemmer noen av Vilde sine utsagn/spørsmål, men av de jeg husker så tror jeg ikke Vilde mener å være respektløs, heller kanskje at hun ordlegger seg litt feil, men klart - Sana er jo ikke akkurat A4 muslimen heller da (drar på fester, vil være bussjef, drar ut å ruller osv) 

Når hun i 1 spurte om Sana kunne være russ fordi hun er muslim - vel, det er jo egentlig ikke såå rart å spørre om. Dessuten virker det jo som at det egentlig faktisk ikke er greit at hun er russ (Etter hva Elias sa/ hun har ikke fortalt moren sin det). Kanskje litt vel rett frem å spørre, men Vilde har jo et poeng..

Når Vilde spurte om Sana måtte ha hijaben på når det kun var jenter der er jo heller egentlig ikke så rart å spørre om, men Sana vrir det til at hun  ikke bruke den men velger det. Det var jo strengt tatt ikke det Vilde spurte om.

Og i sesong 4 når Vilde anklager Sana for å være seksuelt frustrert etter at Sana avbryter Vilde når hun snakker om sex. Ja, kanskje litt frekt av Vilde, men like frekt av Sana å bestemme hva Vilde kan og ikke kan snakke om. 

Syntes kanskje Vilde faktisk prøver å forstå Sana men at Sana stenger henne ned hver gang. Det virker som at religionen er et veldig sårt tema for Sana hvor hun ikke tåler å bli spurt om noe rundt det. Altså, jeg skjønner jo det med at man ikke skal grave masse i folk sitt privatliv, men Sana burde ha litt høyere toleranse når Vilde oppriktig lurer på noe rundt det.

Helt enig med deg! 

Anonymkode: f9027...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

No shit Sherlock :P Nå er jeg gammel nok til å tvinge på meg et smil selv om jeg er fullstendig Sana innvendig, poenget mitt er bare at det må være lov å synes hun fremstår som en surpomp.

Du høres ut som en hyggelig person… (også kritiserer du Sana, en usikker 17 åring) :P Oh, the irony.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nesten 24t siden siste oppdatering.... *gjesp*

Anonymkode: 97bb1...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en hyggelig person… (også kritiserer du Sana, en usikker 17 åring) :P Oh, the irony.

Sana en fiktiv usikker 17 åring vel og merke...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mjauritz skrev:

Til dels enig. Men akkurat det med vildes veldige deling av sexlivet sitt må det da være greit å få slippe å høre om..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, Tita92 skrev:

Det har kommet en youtube-video av Yousef og gjengen hans. 

Å? Hvor kan man se den?

Anonymkode: 6d485...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den bitch oppførselen til Sana kjenner jeg meg i. Jeg hadde ikke det samme som alle andre i gjengen, så da kompenserte jeg det med attituden min. Måtte leke tøff for å ikke bli sett ned på. Det hjalp som bare det. Kanskje Sana også bruker den teknikken. Ungdommen vet hvordan man skal overleve. Hadde hun vært soft så måtte hun gjøre som alle andre og kanskje hun vet at hun ikke kan gjøre som alle andre? Derfor er a liksom bitchie all the time?

Anonymkode: 6c760...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den bitch oppførselen til Sana kjenner jeg meg i. Jeg hadde ikke det samme som alle andre i gjengen, så da kompenserte jeg det med attituden min. Måtte leke tøff for å ikke bli sett ned på. Det hjalp som bare det. Kanskje Sana også bruker den teknikken. Ungdommen vet hvordan man skal overleve. Hadde hun vært soft så måtte hun gjøre som alle andre og kanskje hun vet at hun ikke kan gjøre som alle andre? Derfor er a liksom bitchie all the time?

Anonymkode: 6c760...386

Men nå ønsker sana å være veldig annerledes og da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hvor kan man se den?

Anonymkode: 6d485...34f

Søk på "Hei Briskeby" på youtube og gå inn på den videoen som heter "Oversette eventyr challenge". Du finner flere videoer av dem der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...