Gjest kattehviskeren Skrevet 3. mai 2017 #4281 Del Skrevet 3. mai 2017 Altså, jeg vil så gjerne digge denne sesongen, men det skjer jo så lite! Har Andem mista helt inspirasjonen? Håper det tar seg opp på fredag... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #4282 Del Skrevet 3. mai 2017 Jeg tipper at yousef blir interessert i Noora og at sana blir sjalu og dermed sender mail til William fra Nooras konto i håp om at de kan bli sammen igjen. Tror denne sesongen skal handle om kampen til sana om å balansere islam og religion med det å være en vanlig forelsket tenåring. Hun vil ikke være forelsket i yousef, men vil heller ikke at han skal bli sammen med noora. Traileren spilt riktig vei viser at Sana spenner bein på Noora. Ender med at Even blør, så det har sikkert en konsekvens for han at sana fucker opp for Noora. Anonymkode: 33d94...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #4283 Del Skrevet 3. mai 2017 Kanskje er det Sana som utnytter eposten til Noora? Jeg vet ikke om det er flere som oppfatter det like sterkt som meg, men jeg synes vi får små hint om en rivalisering mellom Noora og Sana hele tiden. F.eks. omtalte Noora Yousef som muslim i klippet "Kjærlighetssorg" uten at Sana korrigerte henne på dette. Nå har plutselig Sana fått for seg at hun skal "hjelpe henne" med å komme over William med å ta henne med til Grønland. Den tydelige undertonen slik jeg oppfatter det er at Sana føler seg litt truet av Noora og holder mye skjult for henne og at hun samtidig prøver å hjelpe henne for å kanskje oppnå noe selv? I alle fall så er hun ikke helt tydelig på hensiktene sine og det er det jeg synes er spennende med denne sesongen. Både Noora og Isak har vært relativt "åpne" karakterer. Som hovedpersoner fikk vi mye innsikt i hvordan de tenkte og hva de håpet på, mens Sana er fortsatt ganske mystisk. Tenker også på traileren - både sangen og selve klippet hinter til at Sana - enten med vilje eller med gode hensikter saboterer for Noora. Anonymkode: bc177...098 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #4284 Del Skrevet 3. mai 2017 Noora og Sana er like på mange måter. Sterke kvinner med riktige verdier osv. Drikker ikke alkohol, vil ha kontroll og sånn. De er gode venner. Samtidig har Noora så mye Sana kan bli sjalu på. Hun er norsk, hvit og blond. Frigjort og kan gjøre hva hun vil, forelske seg i hvem hun vil. Sklir inn i mengden der Noora skiller seg ut. Derfor tror jeg Sana mister kontrollen og saboterer for Noora. Anonymkode: 33d94...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 3. mai 2017 #4285 Del Skrevet 3. mai 2017 På 28.4.2017 den 5.33, AnonymBruker skrev: http://www.aftenposten.no/kultur/De-skamlose-jentene--Sana-blir-et-viktig-forbilde-for-muslimske-jenter-619768b.html Sofia Srour (22), samfunnsdebattant og en av de skamløse jentene (...) deltok i en workshop med Julie Andem og en gruppe damer med muslimsk bakgrunn tidligere i år. – Jeg håper Sana fucker det skikkelig til i denne sesongen. Anonymkode: da7fd...deb Skal se Sofia Srour får ønsket sitt oppfylt. Noora får ta sin del av skylden, uansett hvem som utnytter å ha tilgang til eposten hennes. Hun som liksom er så smaaaart og greier, og så bare gir hun fra seg passordet i plenum på den måten? Det er ikke særlig troverdig fra en under 65. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #4286 Del Skrevet 3. mai 2017 2 timer siden, Raindrops skrev: Klippet er også lagt ut 1337, så jeg tror det blir noe action med den mailen ja. Man er ikke mye 1337 h4x0r om man har passordet. Da kalles det å logge inn. Anonymkode: da7fd...deb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 3. mai 2017 #4287 Del Skrevet 3. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er ikke mye 1337 h4x0r om man har passordet. Da kalles det å logge inn. Anonymkode: da7fd...deb Sant nok, men det er få tilfeldigheter i Skam-universet, så det er nok et hint om hva som kommer åkke som ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4288 Del Skrevet 4. mai 2017 Hvis meningen er å gjøre Sana mystisk og interessant, så må jeg si at det er litt mislykket. Det er ingenting som har trigget interessen min like mye denne sesongen, som i sesong 2 og 3, dessverre. Temmelig kjedelig så langt.... Anonymkode: 7b4d6...13c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 4. mai 2017 #4289 Del Skrevet 4. mai 2017 På 3.5.2017 den 12.11, Maleficenta skrev: Hvis hun kan jekke seg ned et par hakk så kan det bli en framtid. Når hennes beste venninner ikke er religiøse så kan hun jo fint ha en kjæreste som ikke er det og syns jeg. Jeg syns hun var bitch som bare kutta han ut uten et ord når han faktisk ikke har gjort noe galt Akkurat det syns jeg er en spesiell ting å uttale seg om når det gjelder andre enn en selv. For mange som er religiøse er jo dette såpass viktig i deres liv at den man skal være sammen med bør ha de samme grunnleggende tankene om hva som er viktig. Er den ene religiøs og den andre ikke vil man jo på sikt kræsje uansett, sannsynligvis. En person man er sammen med kontra venner er jo to helt forskjellig type relasjoner. Den ene langt mer intim enn den andre. Når det er sagt, så klarer jeg ikke bli helt interessert i denne sesongen. Jeg syns ikke Sara, Ingrid og russegreiene skulle fått så mye plass. Og jeg var heller ikke så nysgjerrig på en Sana sesong. Savne guttegjengen jeg da, syns de hadde så bra dynamikk. Sesong 1 og 3 er definitivt de jeg liker best. Jeg skam liker å bryte litt med generaliseringer, men jeg syns egentlig det hadde vært litt kulere om Sana faktisk var fra typisk Oslo øst, Holmlia, Groruddalen etc- det er liksom en hel annen verden enn det vi har sett i skam før og det er også mange fordommer der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. mai 2017 #4290 Del Skrevet 4. mai 2017 20 minutter siden, pinar skrev: Akkurat det syns jeg er en spesiell ting å uttale seg om når det gjelder andre enn en selv. For mange som er religiøse er jo dette såpass viktig i deres liv at den man skal være sammen med bør ha de samme grunnleggende tankene om hva som er viktig. Er den ene religiøs og den andre ikke vil man jo på sikt kræsje uansett, sannsynligvis. En person man er sammen med kontra venner er jo to helt forskjellig type relasjoner. Den ene langt mer intim enn den andre. Enig. Grunnleggende verdier er mye mer viktig når det gjelder partner enn venner. Jeg kunne ikke vært kjærste med en som var motsetning til meg i grunnleggende verdier og ting som var viktig for meg. Men jeg kan helt fint være venner med motsetninger til meg. Det er uproblematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 4. mai 2017 #4291 Del Skrevet 4. mai 2017 2 minutter siden, Mynona skrev: Enig. Grunnleggende verdier er mye mer viktig når det gjelder partner enn venner. Jeg kunne ikke vært kjærste med en som var motsetning til meg i grunnleggende verdier og ting som var viktig for meg. Men jeg kan helt fint være venner med motsetninger til meg. Det er uproblematisk. Ikke sant. Det kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4292 Del Skrevet 4. mai 2017 Problemet til denne sesongen er at de etablerte ikke relasjonen til Sana og Yousef før de brøt den ned og vi liksom skal føle med Sana som må droppe han. Jeg heier jo mye mer på at Noora skal falle for Yousef enn at han skal bli sammen med Sana. Hittil har det ikke vært noen scener som får meg til å heie på Sana!! Sesongen får terningkast 2 hittil. Anonymkode: 33d94...e36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. mai 2017 #4293 Del Skrevet 4. mai 2017 2 timer siden, Mynona skrev: Enig. Grunnleggende verdier er mye mer viktig når det gjelder partner enn venner. Jeg kunne ikke vært kjærste med en som var motsetning til meg i grunnleggende verdier og ting som var viktig for meg. Men jeg kan helt fint være venner med motsetninger til meg. Det er uproblematisk. Jamen kanskje hennes verdier bare er teite når at det at han ikke tror på det samme som henne skal være en dealbreaker. Altså han er jo uansert vokst opp i et muslimsk hjem så kulturelt er de uansett ikke så forskjellige. Jeg tenker at hun kanskje bør jekke ned på troen sin. Finner hun en troende muslimsk gutt er jo sjansen for at hun ender opp som hjemmeværende husmor ganske stor og det vil hun jo ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. mai 2017 #4294 Del Skrevet 4. mai 2017 3 timer siden, pinar skrev: Akkurat det syns jeg er en spesiell ting å uttale seg om når det gjelder andre enn en selv. For mange som er religiøse er jo dette såpass viktig i deres liv at den man skal være sammen med bør ha de samme grunnleggende tankene om hva som er viktig. Er den ene religiøs og den andre ikke vil man jo på sikt kræsje uansett, sannsynligvis. En person man er sammen med kontra venner er jo to helt forskjellig type relasjoner. Den ene langt mer intim enn den andre. Når det er sagt, så klarer jeg ikke bli helt interessert i denne sesongen. Jeg syns ikke Sara, Ingrid og russegreiene skulle fått så mye plass. Og jeg var heller ikke så nysgjerrig på en Sana sesong. Savne guttegjengen jeg da, syns de hadde så bra dynamikk. Sesong 1 og 3 er definitivt de jeg liker best. Jeg skam liker å bryte litt med generaliseringer, men jeg syns egentlig det hadde vært litt kulere om Sana faktisk var fra typisk Oslo øst, Holmlia, Groruddalen etc- det er liksom en hel annen verden enn det vi har sett i skam før og det er også mange fordommer der. Syns ikke de bryter med hverken fordommer eller generaliseringer i denne serien forresten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tapas Skrevet 4. mai 2017 #4295 Del Skrevet 4. mai 2017 1 time siden, Maleficenta skrev: Jamen kanskje hennes verdier bare er teite når at det at han ikke tror på det samme som henne skal være en dealbreaker. Altså han er jo uansert vokst opp i et muslimsk hjem så kulturelt er de uansett ikke så forskjellige. Jeg tenker at hun kanskje bør jekke ned på troen sin. Finner hun en troende muslimsk gutt er jo sjansen for at hun ender opp som hjemmeværende husmor ganske stor og det vil hun jo ikke Du har ikke skjønt så mye du... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. mai 2017 #4296 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) 2 minutter siden, Tapas skrev: Du har ikke skjønt så mye du... Nedlatende innlegg. Om du skal argumentere mot meg så får du skrive skikkelig. Troende muslimer er bare alt for.. ja troende. Sana er naiv om hun tror hun blir likestilt mannen om hun gifter seg men en troende muslimsk mann. Mannen hennes skal lage mat sier hun? Glem det Endret 4. mai 2017 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4297 Del Skrevet 4. mai 2017 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Nedlatende innlegg. Om du skal argumentere mot meg så får du skrive skikkelig. Troende muslimer er bare alt for.. ja troende. Sana er naiv om hun tror hun blir likestilt mannen om hun gifter seg men en troende muslimsk mann. Mannen hennes skal lage mat sier hun? Glem det Da kjenner du ikke mange muslimer! Det er ikke riktig det du sier. For noen kvinner er det slik ja, men det gjelder vitterlig både muslimske og vestlige ikke-troende. Men samma det, så utrolig kjedelig å diskutere. Er det noen her som faktisk LIKER sesong 4? Plis forklar meg hvorfor du liker den i så fall. Anonymkode: 33d94...e36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. mai 2017 #4298 Del Skrevet 4. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kjenner du ikke mange muslimer! Det er ikke riktig det du sier. For noen kvinner er det slik ja, men det gjelder vitterlig både muslimske og vestlige ikke-troende. Men samma det, så utrolig kjedelig å diskutere. Er det noen her som faktisk LIKER sesong 4? Plis forklar meg hvorfor du liker den i så fall. Anonymkode: 33d94...e36 Jeg har sett skam og fått med meg de kvinnehatende holdningene til broren hennes allerede. Du er jente. Du får hat. Jeg er gutt. Jeg får ikke hat. Jeg bare slapper av... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. mai 2017 #4299 Del Skrevet 4. mai 2017 2 timer siden, Maleficenta skrev: Jamen kanskje hennes verdier bare er teite når at det at han ikke tror på det samme som henne skal være en dealbreaker. Altså han er jo uansert vokst opp i et muslimsk hjem så kulturelt er de uansett ikke så forskjellige. Jeg tenker at hun kanskje bør jekke ned på troen sin. Finner hun en troende muslimsk gutt er jo sjansen for at hun ender opp som hjemmeværende husmor ganske stor og det vil hun jo ikke Du kan jo synes hennes verdier er teite så mye du vil, de er jo ikke teite for henne. Hun synes sikkert at dine verdier er like teite som du synes hennes er. Så det er jo ikke noe argument. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4300 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg vil vite hvordan Yousuf reagerer på å bli unfriendet. Ikke at Noora er en dum gås som gir bort passordet sitt, det overrasker ingen Anonymkode: 5a670...b92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå