Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også overrasket over det Sonja sa. Foreløpig velger jeg å ikke tro på det. En ting er å være manisk, men Even lyser forelskelse. Får det ikke helt til å stemme. 

Anonymkode: 26b03...697

Jeg velger å tro på det Even sier om at Sonja er ganske manipulerende/kontrollerende. Derimot tror jeg ikke Sonja har ment det på den måten, men det er sånn hun har "kommet seg igjennom" situasjonen som har vært med Even - ved å prøve å temme ham/forstå ham ihjel og ta vare på ham på den måten hun så best. Even tror jeg kanskje har følt seg veldig umyndiggjort av Sonja, og at han egentlig har hatt lyst til å slå opp lenge men han har følt at han sto i skyld til henne siden hun har ofret så mye/gjort så mye for å holde styr på ham, og i tillegg følt det som en trygghet at hun har kunnet "stoppe" de maniske utbruddene hans før det endte ille.

Tror Sonja er sint på Isak fordi han har fremprovosert det her hos Even (ved å ikke stoppe ham i rett tid), samtidig som hun er såret over at Even har droppet henne for en gutt, særlig når hun har investert så mye tid/følelser i forholdet deres, og det antageligvis har vært veldig slitsomt og vanskelig for henne i perioder.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at så mange mener at Sonja er en bitch. Har faktisk veldig sympati med henne.. Må være tøft å bli såra gang på gang av mannen hun elsker.. Gudene vet hva hun har måtte finne seg i gjennom de årene de har vert sammen. Klart Isak og Even er søte sammen.. Men denne dama har åpenbart gitt mye av seg selv gjennom lang tid.. Klart hun må få lov å bli såret også..

Anonymkode: 017ed...c2d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Selma1984 skrev:

Nuvel. Å ikke sove, å ta inn på (rådyr) suite på Plaza helt randomly, å gå ut midt på natta uten klær for å finne mcdonalds, å bable i vei som han gjorde når han snakka om Pretty Woman: ikke akkurat tegn på stabil og sunn psykisk helse.

Jeg tror at han er manisk.  Men Sonja sier at Even ikke er forelsket i Isak, og det tror jeg ikke på. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at han er manisk.  Men Sonja sier at Even ikke er forelsket i Isak, og det tror jeg ikke på. 

Ah, da er vi på samme bane :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere over. 

sonja kontrollerer fordi det er hennes måte å komme seg gjennom situasjonen. Hun kunne godt ha sagt det på en fin måte...men samtidig så er hun bare en forsmådd tenåring. Kan ikke forvente mer. Hun tror nok at Even ikke er forelska.

Bipolar betyr forøvrig ikke at man ikke føler det man føler.

blir spennende å se hva som skjer...

Anonymkode: ae4c5...237

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyfaen for en serie! Fikk svart klump i magen med en gang Even begynte å snakke om hvordan han drømte om bryllupet. Og jeg grein som en unge mens Isak lå og halvsov og vi kunne høre Even romstere rundt. Det var bare så eksremt tydelig at nå skjer det noe helt forferdelig. Jeg var nesten der at jeg så for meg Even hoppe fra taket eller noe... 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var vondt, stakkars Isak :(. Synes Sonja var for streng med han, han hadde det nok ille nok der og da uten at hun skulle kjefte og snakke til han på den måten. Skjønner at det er vanskelig for henne også, men hun kunne ha håndtert det på en litt hyggeligere måte. Og jeg nekter å tro at Even ikke er forelska. Og til slutt: Fin melding Isak sendte til moren :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hjerteskjærende! Jeg er sikker på at Even virkelig er forelsket i Isak, og at det ordner seg til slutt. Men så forferdelig vondt klipp! Hjertet mitt blør for Isak! :grine:

Skam, altså! Så engasjerende! Så fantastisk bra!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Even faktisk er forelsket i Isak... og at han får hjelp. For en trist slutt på episoden, synes det var unødvendig av Sonja å være så brå mot Isak, han visste jo ikke noe om dette.

(Må bare legge til at jeg elsker hvordan Even kjapt hever øyenbrynene når han møter Isak.. :fnise:)

Endret av Scoop
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, fridr skrev:

Fyfaen for en serie! Fikk svart klump i magen med en gang Even begynte å snakke om hvordan han drømte om bryllupet. Og jeg grein som en unge mens Isak lå og halvsov og vi kunne høre Even romstere rundt. Det var bare så eksremt tydelig at nå skjer det noe helt forferdelig. Jeg var nesten der at jeg så for meg Even hoppe fra taket eller noe... 

Jeg og... ventet på at han skulle gjøre noe på badet der... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hvordan de skal runde av denne sesongen med bare 2 uker til. Syns Sonja var brutal, samtidig forstår jeg hennes reaksjon. Mye redsel i hennes utbrudd selv om det var kaldt. Isak er jo uskyldig, samtidig er han nok skyldig i Sonjas øyne og fra hennes ståsted. 

Derimot er jeg litt skuffa over denne vendingen. Vil Isak nå "gå inn i skapet igjen" eller hva skjer med han nå? Sånn skremmer dette han tilbake? Eller tenker på at når han først er åpen så er den første forelskelsen så hard og brutal.

Referanse mannen som elsket Yngve dette her.

Endret av pinar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuttery skrev:

Jeg velger å tro på det Even sier om at Sonja er ganske manipulerende/kontrollerende. Derimot tror jeg ikke Sonja har ment det på den måten, men det er sånn hun har "kommet seg igjennom" situasjonen som har vært med Even - ved å prøve å temme ham/forstå ham ihjel og ta vare på ham på den måten hun så best. Even tror jeg kanskje har følt seg veldig umyndiggjort av Sonja, og at han egentlig har hatt lyst til å slå opp lenge men han har følt at han sto i skyld til henne siden hun har ofret så mye/gjort så mye for å holde styr på ham, og i tillegg følt det som en trygghet at hun har kunnet "stoppe" de maniske utbruddene hans før det endte ille.

Tror Sonja er sint på Isak fordi han har fremprovosert det her hos Even (ved å ikke stoppe ham i rett tid), samtidig som hun er såret over at Even har droppet henne for en gutt, særlig når hun har investert så mye tid/følelser i forholdet deres, og det antageligvis har vært veldig slitsomt og vanskelig for henne i perioder.

Her tror jeg du traff spikern på huet. Du sier det jeg tenker!

Hufff, jeg håper dette ender vel - underveis der var jeg redd for at Even plutselig skulle henge ut av et av vinduene på Plaza og ville avslutte det hele ... Men jeg er uansett overbevist om at han faktisk er forelska. Og at det er derfor morens sykdom også spiller en rolle i denne historien, nettopp fordi Even, som Isak er blitt så glad i, også er psykisk syk.

(og et lite sidespor - er det bare jeg som lurer på om det var Sana eller Isak som hadde rett på den skoleoppgaven?? At vi aldri skal få svar på det! Haha)

Anonymkode: b048f...5e1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg du traff 

(og et lite sidespor - er det bare jeg som lurer på om det var Sana eller Isak som hadde rett på den skoleoppgaven?? At vi aldri skal få svar på det! Haha)

Jeg googlet det den gangen av samme grunn og utifra hva jeg kunne se så hadde Isak rett. :)

Anonymkode: a83b7...182

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var Isak :)

Anonymkode: 673b2...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var Isak :)

Anonymkode: 673b2...817

Haha, OK! Takk for bekreftelsen. Kanskje en liten paralell til at Sana innrømmet at hun hadde feil angående evolusjonsteorien, ergo at hun tok feil to ganger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter og hulker, på ekte... Dette var så jævlig vondt å se på... Fikk utrolig vondt av begge guttene.
For en usannsynlig uhyggelig stemning de klarte å skape her. Brilijant skuespill, tar av meg hatten for to gutter på 17 og 21 som klarer noe jeg aldri har sett på film noen sinne.. 

Det MÅ bare gå bra til slutt, noe annet fikser jeg ikke..... Elsker kjærlighetshistorien... Den er virkelig episk...

Anonymkode: 4f27c...e2e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt lamslått av hvor utrolig ekte og bra SKAM er. Skuespillerne er usannsynlig flinke og ekte, så man virkelig føler alle følelsene de føler, og manuset og historien er fantastisk bra satt opp og skrevet. Her skapes TV-historie, som vi kommer til å huske i lang tid fremover.

Jeg luktet at det var noe med Even som jeg ikke helt visste hva var, uten at jeg helt dro konklusjonen om psykisk sykdom av den grunn, som mange andre gjorde. Men det gir uten tvil mening, og det er flott at de også tar opp dette temaet ved siden av det å komme ut av skapet (må forøvrig også kommentere hvor knallbra jeg synes gutta reagerte (og hvor bra de spilte!), akkurat sånn det skal være! <3).

Og er det  bare jeg som tenkte at den greia med den danske resepsjonisten og Evens reaksjon var en slags hyllest til alle de danske seerne SKAM faktisk har? :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rett på youtube og søke opp "happy songs" etter det klippet her, fy faen så mørkt. Hvor mye skal stakkars Isak måtte tåle? Syns også synd på både Even og Sonja.

Anonymkode: 69441...3ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...