Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Wanda Maximoff
1 time siden, Mynona skrev:

Har vi i det hele tatt sett gutte jente Chris i denne sesongen? 

Var det ikke hun som kom inn på teaterhøyskolen og sa at hun aldri livet kom til å ofre teaterhøyskolen for å fortsette i Skam? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Var det ikke hun som kom inn på teaterhøyskolen og sa at hun aldri livet kom til å ofre teaterhøyskolen for å fortsette i Skam? :)

Ja, det er mulig. Har ikke fått med meg det i så fall. Og jeg skjønner prioriteringen. Hun hadde en liten rolle i de to sesongene som har vært. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Even er hot på et annet nivå enn William, imo, syns han spiller bedre også. Hvor fant de han?:P Han er gull skuespillmessig.  Er positivt overrasket over Isak også, hadde litt inntrykk av han var en stille og tilbaketrukket person (?), moro og se han vokse opp, finne seg selv og han som spiller han gjør en knall jobb også. Denne sesongen gruser de andre så inderlig, har nesten glemt jentene og selv om jeg digger Chris, så føler jeg guttene bærer sesongen helt fint alene.

Isak&Even>>>>>>>>>William&noora.

Anonymkode: b2991...7d6

Sååå enig! Mye bedre enn de to første sesongene. Disse guttene må jo bli noe stort.

Som heterofil jente får jeg helt sug i magen og blir helt oppslukt når de to har scener sammen og kysser og koser. Det er så mye kjemi at det er til å bli helt matt av - og det er på grunn av helt enestående skuespill og bra manus! 

Anonymkode: b048f...5e1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Ser igjen litt her og der i sesong 1 og 2 nå og de slår meg som så mye blassere enn sesong 3!
Og jeg var helt bitt av Noora-William-basillen i vår, men når jeg ser på det nå syns jeg det er slående hvor mye mindre intenst det er enn Even-Isak-scenene nå.
Even er en mye bedre skuespiller enn William, (sorry bruker karakterenes navn her) det er veldig klart. 
William-karakteren var mye mindre spennende.

Jeg trodde også at denne sesongen skulle bli kjedeligere. Som hetero kvinne tenkte jeg, fordomsfullt nok, at en homo-intrige kom til å bli dølt og at fraværet av jentene kom til å være veldig kjedelig.
Jentene savner jeg litt, da, men herregud, har ikke blitt så opphengt i et fiktivt univers siden jeg var 14!
Jentene kommer også tilbake neste sesong, så ikke så ille at de ikke er med nå. 
Guttegjengen er det dårligste denne sesongen syns jeg, de har ikke den morsomme humoren som jentegjengen har.
Hvorfor må Mahdi være så innmari sur og hard hele tida, f.eks?

Ah, gleder meg til den 14! Denne uka skal jeg jobbe sykt bra, for jeg må ærlig si at det har vært litt dårlig produktivitet de siste ukene .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Even er hot på et annet nivå enn William, imo, syns han spiller bedre også. Hvor fant de han?:P Han er gull skuespillmessig.  Er positivt overrasket over Isak også, hadde litt inntrykk av han var en stille og tilbaketrukket person (?), moro og se han vokse opp, finne seg selv og han som spiller han gjør en knall jobb også. Denne sesongen gruser de andre så inderlig, har nesten glemt jentene og selv om jeg digger Chris, så føler jeg guttene bærer sesongen helt fint alene.

Even (Henrik Holm) spilte i den kritiker roste "Halvbroren" som ble sendt på NRK for et par år siden. Leste at regissøren derfra roser den unge skuespilleren. En kjempeflink skuespiller som klarer og matche den sinnsykt flinke "Isak".

Anonymkode: 9a5a2...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er linken til artikkelen om "Even". :) http://www.dagbladet.no/kultur/han-var-ekstremt-sjarmerende-og-er-vel-det-enna/63966920

Anonymkode: 9a5a2...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Jeg er 31 år og hekta:fnise: Blir så rørt av Even og Isak:yvonne:

Haha...da er vi to, og jeg er 36 år :fnise:

Anonymkode: 7b4d6...13c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Det stemmer :) "Jente Chris" og "Eskild" var to av åtte som kom inn på teaterhøyskolen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Me to, 35 ... :) 
Så dere forresten hvordan Eskild tulla med Kvinneguiden i sesong 2?
På kvinnedagen chatter han med Noora og spør om hun er på det Kvinneguiden-arrangementet. 
Ganske kostelig. Har elsket Eskild som "comic relief" i serien, men veldig fint at han fikk en mer seriøs scene nå og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
55 minutter siden, Mynona skrev:

Ja, det er mulig. Har ikke fått med meg det i så fall. Og jeg skjønner prioriteringen. Hun hadde en liten rolle i de to sesongene som har vært. 

Ja, men hun var helt awesome :)

23 minutter siden, Krutthøna skrev:

Det stemmer :) "Jente Chris" og "Eskild" var to av åtte som kom inn på teaterhøyskolen. 

:)

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

De spiller jo ikke inn så mye i ukedagene, alle Nissen-scenene må spilles inn i helga/utenfor skoletid, så jeg skjønner ikke helt at "jente-Chris" ikke skal kunne gjøre begge deler. Ser ut til at Eskild klarer det fint. Jeg tror hun kommer sterkere igjen neste sesong når fokuset sikkert er på en av jentene igjen. Da er det plutselig bare slutt med han fyren og hun er sitt vante gamle jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske upopulær teori folkens. 

Allerede i første episode er det ganske obvious at Emma liker Isak, de hooker på fest, men Isak oppfører seg veldig reservert. Dette har nok forvirret Emma en del. Hun har blitt forelsket, eller i det minste betatt av Isak, i tillegg er Isak veldig hyggelig og sier mye riktig. Derfor har nok Emma blitt ganske forvirret av signalene Isak sender henne. I det ene øyeblikket sier han at han er blitt så forelsket i en jente, og kysser mye med henne, i det neste øyeblikket er han kald og reservert. 

Vi så også i første episode at Isak, Emma og Even ble sammen på kosegruppa, så godt mulig at de tre har hatt mer kontakt enn det vi har fått se gjennom serien. Vi kan anta at Even har en psykisk sykdom, vi vet enda ikke hvilken sykdom, men jeg tror denne sykdommen er noe Emma har funnet ut at hun kan bruke til sin fordel. At Even er enten manipulerende eller mangler skamfølelse og empati (kun en teori). Emma har nok vært på tanken at Isak kanskje ikke er helt straight, og derfor har hun enten betalt eller brukt andre midler for å få Even til å hjelpe henne med og finne ut om Isak er homo. Emma har derfor brukt Even til å finne ut om hun hadde sjans med Isak, eller om hun bare skal glemme han. 

Even hadde derfor ikke følelser for Isak i utgangspunktet, men som vi så i siste episode så er det tegn på at Even kanskje har blitt usikker på sin egen legning opp i situasjonen. Men så er problemet Emma, som Even har lovt å fortelle om Isak er homo eller ikke. Og redd for å konfrontere egne følelser så velger Even den feige veien ut, forteller at Isak er homo, og later som at han aldri hadde følelser for Isak, og at dette var noe han kun gjorde pga. Emma. Derfor skriver Even melding til Isak om at han trenger pause, og derfor er Even tilbake med Sonja igjen, og later som ingenting har skjedd. 

Det jeg tror videre er at Sonja ikke vet om avtalen mellom Emma og Even, og at det er Isak som sprekker boblen, mulig i sinne og frustrasjon, og forteller enten Sonja, eller noen som videreforedler til Sonja at Even hadde rotet med han (Isak). Da blir Even konfrontert med følelsene, og kan ikke lenger gjemme seg bak at dette var noe han "kun gjorde" fordi Emma ville vite om hun hadde sjans på Isak.

Anonymkode: 8e6da...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allerede i første episode er det ganske obvious at Emma liker Isak, de hooker på fest, men Isak oppfører seg veldig reservert. Dette har nok forvirret Emma en del. Hun har blitt forelsket, eller i det minste betatt av Isak, i tillegg er Isak veldig hyggelig og sier mye riktig. Derfor har nok Emma blitt ganske forvirret av signalene Isak sender henne. I det ene øyeblikket sier han at han er blitt så forelsket i en jente, og kysser mye med henne, i det neste øyeblikket er han kald og reservert. 

Vi så også i første episode at Isak, Emma og Even ble sammen på kosegruppa, så godt mulig at de tre har hatt mer kontakt enn det vi har fått se gjennom serien. Vi kan anta at Even har en psykisk sykdom, vi vet enda ikke hvilken sykdom, men jeg tror denne sykdommen er noe Emma har funnet ut at hun kan bruke til sin fordel. At Even er enten manipulerende eller mangler skamfølelse og empati (kun en teori). Emma har nok vært på tanken at Isak kanskje ikke er helt straight, og derfor har hun enten betalt eller brukt andre midler for å få Even til å hjelpe henne med og finne ut om Isak er homo. Emma har derfor brukt Even til å finne ut om hun hadde sjans med Isak, eller om hun bare skal glemme han. 

Even hadde derfor ikke følelser for Isak i utgangspunktet, men som vi så i siste episode så er det tegn på at Even kanskje har blitt usikker på sin egen legning opp i situasjonen. Men så er problemet Emma, som Even har lovt å fortelle om Isak er homo eller ikke. Og redd for å konfrontere egne følelser så velger Even den feige veien ut, forteller at Isak er homo, og later som at han aldri hadde følelser for Isak, og at dette var noe han kun gjorde pga. Emma. Derfor skriver Even melding til Isak om at han trenger pause, og derfor er Even tilbake med Sonja igjen, og later som ingenting har skjedd. 

Det jeg tror videre er at Sonja ikke vet om avtalen mellom Emma og Even, og at det er Isak som sprekker boblen, mulig i sinne og frustrasjon, og forteller enten Sonja, eller noen som videreforedler til Sonja at Even hadde rotet med han (Isak). Da blir Even konfrontert med følelsene, og kan ikke lenger gjemme seg bak at dette var noe han "kun gjorde" fordi Emma ville vite om hun hadde sjans på Isak.

Wtf did i just read 😳😂

Anonymkode: 34526...d62

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wtf did i just read 😳😂

Anonymkode: 34526...d62

Ikke usannsynlig, første sesong var brudd, andre sesong ble Noora og William sammen. Trist å si det men det hadde vært en elendig produksjon av NRK om sesong 3 ble Noora og William all over igjen, bare med to gutter. Tviler derfor på at storien blir helt lik denne sesongen.

Men du er en Isak+Even supporter siden du skriver wtf, har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk deilig med en pause fra skam. Hodet og hjertet trenger litt ro :fnise:

Anonymkode: 152fb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du tenker for mye.

Anonymkode: 7f0b8...dbf

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Bare... nei.

Dog, er enig i at Even ikke virker helt frisk. Men det er ganske tydelig, og litt av det denne sesongen handler om tenker jeg. Forelskelse gjør blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at Even og Sonja er sammen igjen selv om de kysset. Kan det ha vært et slags vennskapelig kyss? De hadde jo vært kjærester siden de var 15 år. Jeg ser for meg litt sånn barndomsvenner-bestevenner-forhold mellom de to.

Ellers har Even gått tilbake til Sonja fordi Sonja representerer hans trygge havn, men i så fall har vel Even løyet til Isak om at han fortalte Sonja? For hvorfor skulle Sonja ville være sammen med en som ligger i senga og kysser gutter? Samtidig syns jeg det er drøyt hvis Even løy til Isak bare for å "teste" han, virker nesten litt usannsynlig. 

Eller har Even til nå bare vært et verktøy? Vi tror det er han som er den psykisk syke. Kan det være at Isak blir psykisk syk som følge av alt som skjer rundt han? Som angst eller depresjon. Klarer ikke helt å tro på dette sistnevnte, men tanken har slått meg. 

Anonymkode: 26b03...697

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...