Gå til innhold

Har du vært utsatt for en lystløgner noengang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd det to ganger, som jeg vet om. Den ene var eks'en min, som løy mye for å skjule "gammal drit" fra fortiden sin, og for å bortforklare sin psykotiske adferd i visse situasjoner mens vi var sammen. Flaut å tenke tilbake på alt jeg trodde på :P

Den verste var en jeg jobbet sammen med. Han var totalt lystløgner, løy om ALT MULIG, ting han absolutt ikke hadde trengt å lyve om -kjendiser han hadde møtt, reiser, ting han sa han eide, steder han hadde bodd - at han hadde vært gift med ei dame (hadde det som fra min side var en lang og fortrolig samtale med ham om hvordan det var å leve med en person som hadde psykiske problemer - alt var løgn) Han løy om familien sin, at han hadde en bror som gjorde alt mulig rart (han har ingen bror - ingen i familien vil ha noe med ham å gjøre lenger) Han løy (natulrig nok) om sitt eget rusmisbruk (at han var totalt avholdende) - mens han egentlig knipset piller og røyket seg frampå til den store gullmedalje. Derimot fortalte han stadig vekk historier om andre "kompiser" som gjorde ditt og datt i fylla/ i rusa tilstand. Sikkert han som gjorde alt. Det tok ikke lang tid før vi lukta lunta, og skjønte at han løy så det rant - men det var ganske sykt å oppleve det i virkeligheten. Jeg trodde ikke folk som dette eksisterte!

Har du møtt noen slike?

Anonymkode: 35eb9...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner dessverre en sånn jeg og. Lyver om traumer som om det er noe man ønsker skulle skjedd. Lyver om alvorlige ting som bilulykker og voldtekt. Det er et hån mot dem som faktisk har opplevd noe slikt. Jeg kan ikke fatte og begripe hva poenget er med å lyve om noe slikt. Hvorfor ikke bare si at man har det tøft? Må man virkelig finne på grunner?

Glad hun er ute av livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en ungdoms ex sa han var steril... jada... rart jeg ble gravid da...

Anonymkode: 090d2...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz

Ble oppdratt av ei, var uheldigvis sånn selv i en periode.
Har heldigvis funnet ut at ærlighet, uansett, er bedre.
Man blir kanskje ikke populær, men jeg er i det minste ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, to. 
Ei vokste jeg opp med og jeg var den eneste som reagerte, for vi var naboer og jeg så jo at hun ikke hadde hest i hagen -_-
Da folk fra klassen kom for å møte hesten så var den på besøk til bestemoren. Men matskålen var der fortsatt.. det var en billig, plastikk matskål til katter. Det var liksom bevis nok til at hun hadde hest. :rolleyes:
+++ masse annet. Blant annet om kreft, dødsfall og graviditet i familien. Hun løy blant annet om at hun hadde fått seg ei lillesøster. Både lærere, naboer og de på skolen trodde på det i flere år. 
Jeg ble mobbet, banket opp og fikk mye dritt fordi jeg da "hun lyver" til alle løgnene hennes. 
Dette var på barneskolen.

Ei annen ei løy om alt og ingenting også. Historier om ditten og datten, møtt kjendiser, blitt voldtatt av en hollywood skuespiller og tvunget til abort. Kidnapet, kreft, dødsfall i familien, alvorlige ulykker og innlegelser for det og det. 
Igjen; Jeg var den som sa "det er løgn" og ble mobbet og banket opp utallige ganger. 
Dette var på ungdomskolen. 

På VGS møtte jeg begge to. 
Da orket jeg ikke mer, dro ned typen til hun nr 1 og igjenfortalte en haugevis at løgner som ble fortalt av begge to. 
Mobbingen og alt sluttet. Hun ene forsvant til USA (faren mistet jobben og de måtte flytte til ei gammel rønne utpå landet). 
Hun andre fikk jeg til å holde kjeft og stikk av, fordi jeg var møkka lei og ringte moren. Moren stormet inn i kantinen, ropte og kjeftet. Hun ble så tvingt til å stille seg opp på en stol og si "JEG ER EN LYSTLØGNER" til hele kantinen.
Hun sluttet på skolen og lever den dag i dag mutters alene. Verken venner eller familie makter å være i nærheten av henne og hun nekter å oppsøke hjelp. Hun har svindlet folk på nett, hatt blogg full av løgner. Mistet utallige jobber på grunn av løgner. 

Kanskje frekt av meg å kontakte foreldrene. Men jeg var dritt lei av å bli slått, sparket, spyttet på og uthengt på nett og i skolegården på grunn av to lystløgnere. Jeg søkte en skole jeg viste ingen fra fortiden kom til å søke. Men så dukker de to opp og da rant det bare over for meg. For jeg flyttet ut på en ødeplass for å komme meg unna dem. 
Byttet jobb på grunn av en lystløgner. Jeg er luta lei og er ikke enige om at de er syke og ikke kan noe for det å blablabla. Er de syke så får de oppsøke hjelp. Så lenge de nekter behandling og hjelp så orker jeg ikke å være i samme rom som de. Sorry, men jeg har flere arr, fysiske og psykiske etter dritt folk som lyver til krampa tar de. 

Anonymkode: d11c4...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...