Gå til innhold

Kraftig "kjærlighetssorg" :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en bootycallvenn i noen måneder, men måtte avslutte pga følelser fra min side. Det er allerede to måneder siden vi avsluttet, men jeg har kraftig kjærlighetssorg/sorg over det tapte ENDA..... Er dette normalt? Jeg tenker på han hver eneste dag, kjenner stikk av sjalusi ved tanken på han med ny dame, som garantert er supervakker (jeg var jo ikke fin nok). Føler det ødelegger hverdagen.. 

Hva skal jeg gjøre? Må jeg kontakte psykolog eller noe?:( 

Anonymkode: 0bfc3...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en bootycallvenn i noen måneder, men måtte avslutte pga følelser fra min side. Det er allerede to måneder siden vi avsluttet, men jeg har kraftig kjærlighetssorg/sorg over det tapte ENDA..... Er dette normalt? Jeg tenker på han hver eneste dag, kjenner stikk av sjalusi ved tanken på han med ny dame, som garantert er supervakker (jeg var jo ikke fin nok). Føler det ødelegger hverdagen.. 

Jeg har alltid jobbet meg gjennom slikt ved å analysere og prøve å forstå hvorfor jeg føler som jeg gjør. Det har alltid hjulpet, men det kan ta tid.

Hvis du Googler "time heals all wounds", så får du opp en haug med psykologi artikler som sier akkurat det. Skal man helbrede seg selv, så må man aktivt jobbe seg igjennom det.

2 måneder er ikke lenge. Hvis du ikke har noen å prate med om dette og dette er destruktivt for deg, så kanskje du bør vurdere psykolog.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en vanlig reaksjon. Jeg fikk følelser for han jeg hadde et sånt forhold med, vi holdt på i langt tid, Men så dabbet det av fra i sommer og høst. Jeg sliter med det fortsatt, men jeg synes ikke det er rart. Man har jo delt mye og hatt det mye deilig med den mannen, og så får man følelser. Det forsvinner ikke over natten. Vet ikke hvor lang tid det vil ta, men det virker som det vil gå noen måneder hvertfall.

Anonymkode: c9eec...b80

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sliter med kjærlighetssorg, 2 måneder etter et forholdsbrudd. Tror det er normalt. Jeg føler sorg over tiden vi delte... - at han mulig ikke verdsatte den... sexen... , minnene... og går rundt å lurer på hvorfor dumpet han meg? Og forsøker å finne de beste unnskyldningene for at han gjorde det... Men det er ikke lett. 

Midt oppi kjærlighetssorgen: 2 personer som kjenner meg sier at de liker meg, og sier at de ønsker å gå ut på en kaffedate. Så jeg har muligheter. Men jeg er ikke tilstede på grunn av kjærlighetssorgen. Jeg behøver tid, så jeg har sagt de mulighetene ifra meg. 

Jeg tror at kjærlighetssorg kan vare noen måneder. Spørs hvor sterke følelser man hadde, og hvor lenge man hadde kontakt. 

Hadde kjærlighetssorg for 2 og et halvt år siden for en annen type. Jeg var forelsket i han. Men følelsene ga seg ganske fort der. Men denne gangen er det tøffere. Denne gangen vil jeg egentlig helst være alene for resten av livet, men jeg kvikner til innimellom, så jeg håper at det skal gå bedre etterhvert :) 

Forstår hvordan du har det. Ta tiden til hjelp, og tenk at vi er flere som har det på samme måte. Forhåpentligvis går det over en gang :) . Lykke til, klemmer til deg :) 

Endret av Meline37
Skrevet

Jeg tror det er en vanlig reaksjon. Jeg fikk følelser for han jeg hadde et sånt forhold med, vi holdt på i langt tid, Men så dabbet det av fra i sommer og høst. Jeg sliter med det fortsatt, men jeg synes ikke det er rart. Man har jo delt mye og hatt det mye deilig med den mannen, og så får man følelser. Det forsvinner ikke over natten. Vet ikke hvor lang tid det vil ta, men det virker som det vil gå noen måneder hvertfall.

Anonymkode: c9eec...b80

Uff.. Det rare er at etter at et mangeårig samboerforhold ble slutt hadde jeg bare kjærlighetssorg rundt 3 uker, så var jeg helt over det. Hvordan er det mulig at noen måneders sexrelasjon kan være så smertefullt å komme over? Det skal sies at det nok er litt ekstra tungt å vite at han nok glemte meg i det øyblikket vi avsluttet, har forstått det slik at menn ikke tenker noe over damer de bare har sex med.. 

Skrevet

Jeg sliter med kjærlighetssorg, 2 måneder etter et forholdsbrudd. Tror det er normalt. Jeg føler sorg over tiden vi delte... - at han mulig ikke verdsatte den... sexen... , minnene... og går rundt å lurer på hvorfor dumpet han meg? Og forsøker å finne de beste unnskyldningene for at han gjorde det... Men det er ikke lett. 

Midt oppi kjærlighetssorgen: 2 personer som kjenner meg sier at de liker meg, og sier at de ønsker å gå ut på en kaffedate. Så jeg har muligheter. Men jeg er ikke tilstede på grunn av kjærlighetssorgen. Jeg behøver tid, så jeg har sagt de mulighetene ifra meg. 

Jeg tror at kjærlighetssorg kan vare noen måneder. Spørs hvor sterke følelser man hadde, og hvor lenge man hadde kontakt. 

Hadde kjærlighetssorg for 2 og et halvt år siden for en annen type. Jeg var forelsket i han. Men følelsene ga seg ganske fort der. Men denne gangen er det tøffere. Denne gangen vil jeg egentlig helst være alene for resten av livet, men jeg kvikner til innimellom, så jeg håper at det skal gå bedre etterhvert :) 

Forstår hvordan du har det. Ta tiden til hjelp, og tenk at vi er flere som har det på samme måte. Forhåpentligvis går det over en gang :) . Lykke til, klemmer til deg :) 

takk for svar :) håper det går over fort.. orker ikke ha det sånn her :( at én fyr som t.o.m var en player skal få ha så stor betydning i livet mitt er jo bare trist.

Skrevet

TS, det som er bra her er at du avsluttet pga følelser fra din side.  Du fortsatte ikke i et håp (som ofte er forgjeves) at han skulle få følelser for deg. 

Jeg vet ikke hvordan du ser ut, men jeg tviler på at han ikke fikk følelser for fordi du ikke var fin nok.  Ut i fra det du skriver virker det som at det var et FF-forhold fra begynnelsen av og grunnen til at slike oppstår er at begge i utgangspunktet ikke går inn i det for noe annet enn sex.  Da har man gjerne sortert hverandre vekk som mulig partner allerede.

Jeg var tidligere i år involvert noen måneder med en absolutt tiltrekkende mann, men han var helt feil som partner for meg.  Det skjønte jeg etter å ha snakket med ham noen få ganger.  Og det var gjensidig, selvom jeg tror han vurderte meg som en mulig partner litt lenger.  Vi hadde bra sex en stund, men den gode tilknytningen var det ikke grunnlag for.  Det rant ut i sanden.

Men:  Det gjordeg meg oppmerksom på at jeg faktisk savner å knytte meg til noen, jeg er klar for å finne en kjæreste.  (etter 2 år som singel, det var på tide).  Kan det hende det er det som skjer med deg nå?  Du savner ikke ham, du savner "noen"?  Du la savnet etter en "ordentlig" partner på ham?  Uansett, sex skaper tilknytning pga hormoner som hjernen blir avhengig av mener jeg å ha lest (beklager uvitenskapelig fremlegging av info).  Hvis det stemmer kan det faktisk hende du har abstinenser ennå.  Prøv å gjøre ting som gjør deg glad.  Det kan nok hjelpe å snakke med en profesjonell, men hvis du var skikkelig hekta er ikke 2 mnd unormalt lenge å savne noen synes jeg.

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen. Og etter tre måneder så begynte sorgen å avta litt. Helt til utfra det blå han sendte meg en melding der han sier han savner meg, hva han savner med meg og at han tenker veldig mye på meg... Men jeg vet jo at det ikke vil fortsatte av flere grunner.

Anonymkode: a3387...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...