ViljaH Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Jeg ser så mange som går med en stripe bar hud mellom buksa og (sommer-)sokkene om dagen. Hva er greia med det? Gjerne ledsaget av en diger Canada Goose på overkroppen, for man vil jo ikke fryse...Ser sa FAIL ut for meg... 16
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 med så nydelige ankler ville jeg vist de frem der jeg en vakker vinterkveld satt og spiste sushi. Anonymkode: d6523...b78 2
annebanane Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 (endret) Det er behagelig. Endret 15. oktober 2022 av annebanane
ViljaH Skrevet 21. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2015 Jeg er så lang i beina at buksene pleier bli akkurat litt korte. Dessuten fryser jeg ikke på leggene til vanlig. Men denne jakken skal en se lenger etter. Går fortsatt i høst-/sommerjakke, jeg. Mye dunjakker ute her. Det er ikke fordi de har lange bein, de bretter opp buksa nederst gjerne. Og har slike ankelsokker. Hvis de lot være å brette opp og/eller hadde vanlige sokker, så slipper de kalde ankler.. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Mye dunjakker ute her. Det er ikke fordi de har lange bein, de bretter opp buksa nederst gjerne. Og har slike ankelsokker. Hvis de lot være å brette opp og/eller hadde vanlige sokker, så slipper de kalde ankler..Hvorfor gidder du å bry deg om hvordan andre går kledd? Det er bortkastet energi. De liker vel å gå sånn og hvis de fryser så hadde de vel gjort noe med det.Både jeg og en av barna er veldig varme personer og fryser aldri og jeg ser at hun også går med ankelsokker og oppbrettede bukser noen ganger. Men jeg gidder ikke å kommentere det fordi jeg vet at hun hadde kommet til å kle seg annereldes hvis det hadde vært behov for det.Noen går kanskje sånn fordi det er moderne. Men so what? Vi har vel alle vært der en gang. Anonymkode: ee834...6e9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #6 Skrevet 21. november 2015 Det er klin umulig å få tak i et par greie jeans som ikke har ankellengde og som sitter fint på meg om dagen. Det er en trend... Så jeg må bare tåle det, og det er ikke så veldig kaldt egentlig... Anonymkode: 4c1c6...ace
Pinkee Skrevet 21. november 2015 #7 Skrevet 21. november 2015 Det er vel IN å gå sånn da, og da hjelper ingen fornuftige argumenter. De må finne ut av det selv.Som en litt eldre dame sa engang; Da jeg var ung gikk jeg barfot i skoa fra 1.mai til 1.nov, uansett. Hadde jeg visst hvilke problemer jeg kom til å få av det, hadde jeg aldri gjort det.Og, slik er det, man lærer kun av egne feil. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #8 Skrevet 21. november 2015 Gjerne med hullete bukser så knærne stikker ut i snøen også Nei, jeg aner ikke, jeg synes det ser så kaldt ut at jeg får vondt (da gjelder det altså når folk er innsurret i boblejakke, lue, tykke skjerf og vanter oventil, mens knærne og anklene er helt bare og føttene er puttet ned i tynne, lave sommersko). Men det skader ikke meg, så jeg trasker rundt i ullsokkene mine og er fornøyd likevel. Anonymkode: ff37a...3f9 2
ViljaH Skrevet 21. november 2015 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2015 Det er ikke slik at dette er en bekymring som veier på mine skuldre. Jeg bare undrer meg. Og tenker "Brrr!" Det er mest unge folk, men også en del opp i midten av tretti-åra faktisk. Så går de der og synlig fryser, i dunjakke, men anklene er i det minste supertrendy...😀 4
Labyrint Skrevet 21. november 2015 #10 Skrevet 21. november 2015 Jeg ser endel gutter under 20 som går kledd sånn, vet ikke om det er for å vise frem hvor brune anker de har?? For de ser ofte ut som de bor i solariumet ;-)
peppermyntete Skrevet 21. november 2015 #11 Skrevet 21. november 2015 Jeg ser nesten bare folk fra ungdomsskole/vgs og noen få rundt kanskje 20 som går kledd slik. Det er vel sånn man må gå for å være en av de kule kidsa sikkert? Er jo syyykt kult med lyseblåfrossne ankler må vite. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #13 Skrevet 21. november 2015 Ser mange unggutter på ungdomsskole/VGS går slik. Hvorfor bruker de ikke strømpebukse i kulda? Ser de har store dunjakker. Man fryser man på beinene, så fryser man på hele kroppen. Det er der det ville vært smartest å ha varme lange strømper eller strømpebukse. Ikke bar hud... Anonymkode: c6354...076 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #14 Skrevet 21. november 2015 Ser mange unggutter på ungdomsskole/VGS går slik. Hvorfor bruker de ikke strømpebukse i kulda? Ser de har store dunjakker. Man fryser man på beinene, så fryser man på hele kroppen. Det er der det ville vært smartest å ha varme lange strømper eller strømpebukse. Ikke bar hud...Anonymkode: c6354...076Fordi strømpebukse så ubehagelig! Jeg har ikke bare ankler når det er kaldt ute, men strømpebukser sluttet jeg med til hverdags så fort jeg var stor nok til å bestemme dagens klesvalg selv. Anonymkode: fe032...adf
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #15 Skrevet 21. november 2015 Ser mange unggutter på ungdomsskole/VGS går slik. Hvorfor bruker de ikke strømpebukse i kulda? Ser de har store dunjakker. Man fryser man på beinene, så fryser man på hele kroppen. Det er der det ville vært smartest å ha varme lange strømper eller strømpebukse. Ikke bar hud...Anonymkode: c6354...076Hadde jeg vært moren til disse guttene. Så skulle de ikke få reise hjemmefra uten strømpebukse. Det er noe feil med hele bildet når hele kroppen er tildekt. Mens anklene er bare... Her er vi rett oppunder Nordpolen. På med strømpebuksa gutter! Anonymkode: c6354...076
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #16 Skrevet 21. november 2015 Hadde jeg vært moren til disse guttene. Så skulle de ikke få reise hjemmefra uten strømpebukse. Det er noe feil med hele bildet når hele kroppen er tildekt. Mens anklene er bare... Her er vi rett oppunder Nordpolen. På med strømpebuksa gutter! Anonymkode: c6354...076Jeg har vanskelig for å tro at noen gutter på ungdomsskolen eller vgs bruker strømpebukse.Har selv tre gutter i den alderen og derfor også et stort antall gutter i samme alder innom til enhver tid og ingen av de hadde kommet til å tredd på seg en strømpebukse. Hverken frivillig eller under tvang. Og hadde det vært tvang med i bildet så hadde den nok blitt tatt av igjen så fort som overhodet mulig. Anonymkode: ee834...6e9
Gjest Tigress Skrevet 21. november 2015 #17 Skrevet 21. november 2015 Det er ein fjortisting, det er ikkje mogleg å fatte med vanleg logikk.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #18 Skrevet 21. november 2015 Mannen min går med strømpebukse så fort det er blå grader. Samme kler jeg på guttungen (7) så fort gradestokken er under 10ºC. Hvis det er et statussymbol for menn å vise en kort periode av livet at man går uten strømpebukse. Er det verdt det? For meg ser det bare ut som noen på bussholdeplassen som lever på lånt tid. Kommer ikke bussen den dagen. Har de som tror de venter på bussen i Tyrkia et stort problem... Anonymkode: c6354...076
MissLucy Skrevet 21. november 2015 #19 Skrevet 21. november 2015 Det er ikke bare en fjortisting, det er en trend blant de høyeste moteguruene, du vet de som ikke trenger å gå ute og kjenne på kulden:http://www.theguardian.com/fashion/2015/feb/02/bare-ankles-winter-style-comfort-kate-moss-boots-jeans Jeg tror svaret på spørsmålet er ganske enkelt. Ja, de fryser. Fordi det er en trend. Kommentarene her minner litt om de voksne da jeg var fjortis, og de ikke skjønte hvorfor vi gikk uten lue, hehe...
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #20 Skrevet 21. november 2015 Fordi strømpebukse så ubehagelig! Jeg har ikke bare ankler når det er kaldt ute, men strømpebukser sluttet jeg med til hverdags så fort jeg var stor nok til å bestemme dagens klesvalg selv. Anonymkode: fe032...adfOk. Hva med ullongs eller andre underbenklær? Anonymkode: ed5be...88d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå