Gå til innhold

Jessica Jones-diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jessica Jones-serien har blitt sluppet på Netflix nå, eller, det har kommet en sesong blir vel riktigere å si. Karakteren er tenkt å brukes i en team-up med Daredevil og noen til etterhvert. Kan ikke uttale meg om hvordan det produktet blir, men synes Jessica Jones er veldig lovende så langt.

4 episoder inn virker det som om det er solid manusarbeid og filmatisering, med dyktige skuespillere.

Er egentlig mer hyped over seriene til marvel enn filmene nå for tida, sånn Jessica Jones har uttartet seg så langt jeg har kommer, og med tanke på hvor stilig Daredevil-serien var. Hadde ingen erfaring med karakteren fra tidligere, men det trengtes egentlig ikke heller. Hva synes dere andre som har sett litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har filmpolitiet anmeldt:
http://p3.no/filmpolitiet/2015/11/jessica-jones-s01-e01-07/

Riktignok heller ikke der etter å ha sett alt. Må si meg litt uenig med filmpolitiet i at David Tennants skurk ikke når opp, for mens det er klart, han er nok i en litt annen vektklasse enn Vincent D'Onofrio, så synes jeg han fungerer utmerket. Virker som om Kilgrave er skurk på en litt mindre skala enn Wilson Fisk var, og det er jo et friskt pust i Marvel-universet. På tide at de har en bad guy som ikke er ute etter å ødelegge verden, men som må stoppes fordi han ødelegger enkeltpersoners liv.

Innbiller meg at Jessica Jones er litt mer tilgjengelig for de som ikke er oppvokst med en forkjærlighet for superhelter enn Daredevil var også etter å ha introdusert kvinnelig samboer til begge.

Skrevet

Takk for innleggene dine - jeg hadde nemlig sovet i timen og ikke fått med meg at Jessica Jones er hovedpersonen fra Alias, noe jeg fant ut når jeg begynte å søke litt. Hodet mitt hadde nemlig arkivert Alias som en Bendis-tegneserie, ikke en Marvel-tegneserie, og navnet hennes hadde gått i glemmeboken med årene. 

Da vet jeg hva jeg skal se i kveld! :danse:

Anonymkode: 743be...ac2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...