Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Office så kan man skrive f.eks A og så trykke på den lille knappen og dra den til siden så får du A-B-C-D osv. Men dette funker ikke i OpenOffice. Da får jeg bare A-A-A-A-A-A-A

Noen som vet hvordan jeg ordner dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må lage en sånn "auto-liste" selv, for det ligger bare dager, måneder og tall fra før.

Gå til Verktøy - Innstillinger - OpenOffice Calc - sorteringslister, trykk på NY og legg inn alle bokstavene under hverandre (eller med kun komma mellom, ikke mellomrom) og trykk Legg til. Når du skriver A i en celle nå så kan du dra den lille firkanten bortover eller nedover og få A B C osv. 

Tungvint, men da ligger i hvertfall listen der. Og du kan lage sånne lister med hva du vil.

Anonymkode: f28f9...cc4

  • Liker 1
Skrevet

Du må lage en sånn "auto-liste" selv, for det ligger bare dager, måneder og tall fra før.

Gå til Verktøy - Innstillinger - OpenOffice Calc - sorteringslister, trykk på NY og legg inn alle bokstavene under hverandre (eller med kun komma mellom, ikke mellomrom) og trykk Legg til. Når du skriver A i en celle nå så kan du dra den lille firkanten bortover eller nedover og få A B C osv. 

Tungvint, men da ligger i hvertfall listen der. Og du kan lage sånne lister med hva du vil.

Anonymkode: f28f9...cc4

Herregud det var vanvittig tungvint! Når du uten problemer kan gjøre dette i Excel.

Men uansett, tusen takk for forklaringen! Fikk det til nå.

Skrevet

Jeg vet.. Er masse jeg savner eller ikke helt har funnet ut av i OpenOffice, heldigvis har jeg Excel på jobb! :P

Bare hyggelig :)

Anonymkode: f28f9...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...