Gå til innhold

Er man snill, skal en lide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av å gå med angsten hele tiden. Siden jeg var barn har jeg vært redd for å gjøre noe galt. Jeg ble mobbet på skolen, og av min tidligere stefar. 

Det er den type angst, f.eks; "kassa på butikken er logget inn på deg, men andre kollegaer kan også ha tilgang.  En stjeler penger fra kassa og folk blur mistenkt av sjefen" 

Selv om jeg hadde visst at det ikke var meg, ville jeg følt meg skyldig, og blitt så nervøs at jeg kanskje ville fått skylden. Jeg føler ikke jeg har noe jeg skulle sagt, noen gang. Er det sånn traume? 

En annen ting som altid har irritert meg er at jeg tarting om meg selv veldig alvorlig. F.eks på Barneskolen kunne andre få kjeft og le av det, mens jeg kunne bli redd læreren og grue meg til å si fra om ting. Så, mange får fartsbøter osv uten at det gjør dem noe, det er mer den holdningen ;"måtte bare ut med sure penger ". Mens hos meg kunne det stukket langt inn i sjela. Føler meg nesten ikke fri.  

Anonymkode: 444fb...cbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke traume at du føler at du er redd for at andre kan sette deg i en dårlig situasjon. Det er jo riktig som du tenker, at noen andre kolleger kan stjele penger fra kassa og du blir mistenkt fra sjefen. Akuratt det skjedde nemlig meg når jeg jobbet på kiosk. Dagen var hektisk og jeg hadde jobbet der lengst og trengte å ordne opp i andre ting, så jeg lot en som vanligvis ikke stod i kassa, stå 30 min i min kasse fordi jeg tenkte det var på tide han fikk litt ansvar (han hadde stått i kasse før altså). La oss si det sånn at to uker senere får jeg sparken med beskjed om at jeg har stjelt fra jobb, og at uansett om det var han så var det mitt ansvar siden det var logget inn på meg og min kassevakt.

At du føler at du alltid har gjort noe galt er nok pga mobbingen ja fordi det knekker selvverdet og gjør at man kan føle at alle alltid vil se ned på en og være ute etter en.

Anonymkode: 0464d...20f

Skrevet

Jeg ble fysisk og psykisk mobbet gjennom videregående og føler enda folk er ute etter meg og tenker det verste nå 10 år etter. Scarred for life desverre. 

Anonymkode: d23bc...fd9

Skrevet

Nei det er ikke traume at du føler at du er redd for at andre kan sette deg i en dårlig situasjon. Det er jo riktig som du tenker, at noen andre kolleger kan stjele penger fra kassa og du blir mistenkt fra sjefen. Akuratt det skjedde nemlig meg når jeg jobbet på kiosk. Dagen var hektisk og jeg hadde jobbet der lengst og trengte å ordne opp i andre ting, så jeg lot en som vanligvis ikke stod i kassa, stå 30 min i min kasse fordi jeg tenkte det var på tide han fikk litt ansvar (han hadde stått i kasse før altså). La oss si det sånn at to uker senere får jeg sparken med beskjed om at jeg har stjelt fra jobb, og at uansett om det var han så var det mitt ansvar siden det var logget inn på meg og min kassevakt.

At du føler at du alltid har gjort noe galt er nok pga mobbingen ja fordi det knekker selvverdet og gjør at man kan føle at alle alltid vil se ned på en og være ute etter en.

Anonymkode: 0464d...20f

fikk du sparken? Men jeg gidder ikke å gå og være redd for andre. 

Anonymkode: 444fb...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...