Gå til innhold

Gratis angrepille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gir helsestasjonen ut gratis angrepiller?

Fikk sjokk da jeg måtte på apoteket og så prisen lå på 300 kr pr stk.

Anonymkode: fe292...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir vel for lenge å vente til mandag?

Anonymkode: 5ea72...c9b

• Liker 1
Skrevet

Ja, det gjøre de. Men du får bare en, og du må ta den der og da. 

Gjest incognita
Skrevet

Det er ikke alle helsestasjoner som har angrepille tilgjengelig til enhver tid, men hos de fleste kan du få angrepille gratis ja.

Skrevet

Ja, det gjøre de. Men du får bare en, og du må ta den der og da. 

Der og da??! Sikker?

Tenkte å ha en til nødstilfelle, så jeg slipper å måtte punge ut 300 kr som sist.. 

Gjest incognita
Skrevet

Der og da??! Sikker?

Tenkte å ha en til nødstilfelle, så jeg slipper å måtte punge ut 300 kr som sist.. 

Det kan ikke helsestasjonen hjelpe deg med. Tenk om alle 16-23åringer skulle få én angrepille hver til å ha i bakhånd, det ville kostet hundretusener. Du får spare opp litt da, og kjøpe deg en. 

Skrevet

Der og da??! Sikker?

Jeg kan selvsagt ikke være sikker for alle helsestasjoner her i landet, men for de helsestasjonene i mitt nærområde gjelder den praksisen, ja. Vil nok tro det er slik andre steder også. Grunnen til at det er så dyrt er jo for at man ikke skal bruke angrepille som prevensjon, men bruke det man faktisk er ment å bruke. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke som jeg vet om, men ja angrepille er dyrt. Om du ikke har råd så krev at gutten betaler halvparten. Han burde egentlig tilby seg det selv men de færreste gutter vet hvor dyrt det er!

Anonymkode: 8d693...f57

• Liker 1
Skrevet

"Ha en i bakhånd"? 

Hva med å bruke kondom i stedet, så beskytter du deg mot kjønnssykdommer i samme slengen. Disse får du også gratis på helsestasjonen, så kan du ha så mange "i bakhånd" du vil. 

Anonymkode: 435b5...5f7

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke meningen at du skal ha en liggende. Du skal klare å beskytte deg selv, pluss kondom, og hvis uhellet da er ute så er 300kr en liten pris å betale mot 1.5mill et barn koster. 

Angrepille er ikke prevansjon. 

Skrevet

Det er ikke meningen at man skal planlegge å bruke angrepille. Hvis du vet du skal ha sex, så planlegg heller prevensjon. 

Anonymkode: 162df...0ce

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe en pille da? Koster vel ikke 300 kroner? Mener å huske at det koster 150 eller noe sånt. 

Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe en pille da? Koster vel ikke 300 kroner? Mener å huske at det koster 150 eller noe sånt. 

TS skriver jo "Fikk sjokk da jeg måtte på apoteket og så prisen lå på 300 kr pr stk." i HI da...

Skrevet

Blir vel for lenge å vente til mandag?

Anonymkode: 5ea72...c9b

Du MÅ ta den i dag,du burde å tatt den i går!   tar du den i morgen eller mandag er det for sent. og det er mulig å bli gravid selv om du tar den.

Anonymkode: c6046...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...