AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Jeg vil gjerne ha litt synspunkter på dette. Om en far har vært voldelig mot barnets mor en del ganger (voldtekt, sparking og slag) men aldri har vært voldelig mot eget barn. Kan bli litt i overkant sint innimellom og er litt autoritær mot barnet, men ikke noe på en klar skadelig måte. Er det OK at far har omsorg for barnet? Hva mener dere? Anonymkode: 45e1b...a54
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Nei, absolutt ikke. Hvis han slo kjæresten sin er det heller ingenting som stopper ham fra å slå barna sine.Hadde jeg hatt barn med en som var voldelig mot meg hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å unngå at han fikk ha noe med barna mine å gjøre. Anonymkode: fb485...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 Bør ha og vil få er to ulike ting. Nei, han/hun som er voldelig bør ikke ha, men han/hun som er voldelig vil mest sannsynligvis få samvær i retten. Far til min venninnes barn fikk fengselstraff for vold mot henne. Da han slapp ut fikk han av retten samvær med barnet. Samværsretten ble først fratatt ham etter at han hadde vært voldelig mot barnet også.En som har vært voldelig mot mor/far vil mest sannsynlig få samvær i retten. Barn beskyttes ikke bedre enn det. Dessverre Anonymkode: 41c60...496 3
GammelKaktus Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Nei. En mann som har så lav impulskontroll bør ikke ha noe ansvar for barn. Ingen unntak. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Bør ha og vil få er to ulike ting. Nei, han/hun som er voldelig bør ikke ha, men han/hun som er voldelig vil mest sannsynligvis få samvær i retten. Far til min venninnes barn fikk fengselstraff for vold mot henne. Da han slapp ut fikk han av retten samvær med barnet. Samværsretten ble først fratatt ham etter at han hadde vært voldelig mot barnet også.En som har vært voldelig mot mor/far vil mest sannsynlig få samvær i retten. Barn beskyttes ikke bedre enn det. Dessverre Anonymkode: 41c60...496Uff.. Trist å lese. Håper det går bra med barnet og moren idag. Takk for synspunkter og svar til dere andre også. Jeg lurer også dette, om barnet er jente, og barnet er på vei til å bli tenåring/"ung dame", kan det være mer risiko for at han vil få dårlig kvinnesyn overfor henne også...? Anonymkode: 45e1b...a54
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #6 Skrevet 21. november 2015 JEG synes ikke det. Jeg vet jo at de får ha barn selv om de slår mor fordervet foran ungene. Det er helt ubegripelig! Slike personer har noen fryktelige holdninger og et sinne som de overhodet ikke bør overføre til sine barn og utsette dem for! Og så er det frykten for at barna blir neste personene ting skal gå utover når begeret renner over. Anonymkode: a0814...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #7 Skrevet 25. november 2015 Om far tar saken til retten får han samvær, garantert. Vårt vern av barn er ikke bedre enn det😒 Jeg har vitnet i mange barnefordelingssaker, og fedre/mødre får samvær - så og si uansett hva de har gjort. Også overgrep. Men med tilsyn. Anonymkode: bf0f3...36f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #8 Skrevet 25. november 2015 Nei, absolutt ikke. Hvis han slo kjæresten sin er det heller ingenting som stopper ham fra å slå barna sine.Hadde jeg hatt barn med en som var voldelig mot meg hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å unngå at han fikk ha noe med barna mine å gjøre.Anonymkode: fb485...e1cDet er mye lettere sagt enn gjort.Omtrent umulig. Tro meg Anonymkode: 404ab...02d
needinspiration Skrevet 25. november 2015 #9 Skrevet 25. november 2015 Etter å ha blitt påtvunget psykiatrisk behandling, kanskje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå