Kamilla97 Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Hei, jeg har tatt en del undersøkelser hos nevrolog, etter henvisning av fastlege. Det startet med at jeg fikk en lammelse i høyre fot (drop foot), og mistet følelsen i det. Når jeg var hos nevrologen ble det i tillegg tatt en ryggmargsprøve, i denne prøven kom det frem at jeg hadde betennelse. Jeg skal i neste uke ta MR av hode, nakke og rygg, i og med det kan være MS jeg har.Men jeg er bare 18år, og det er vanskelig å tenke på at det kan være noe sånt. Så derfor lurte jeg på om man kan få betennelse av andre grunner, kanskje noen andre har hatt samme problem? Jeg er veldig redd for hva MRen vil vise, og ønsker egentlig bare å ha andre "håp". Jeg fikk i grunn ingen andre tilbakemeldinger av nevrolog enn at "det var MS", og der og da så ble jeg mer satt ut enn å stille spørsmål. takk for svar
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Det finnes andre ting det kan skyldes, men dette er jo et typisk tegn på MS, og når du i tillegg har utslag på ryggmargsprøvene så er det ikke rart at nevrologen tenker i de baner. Men, MS trenger ikke være så ille, det må ikke bety uførhet og rullestol. Mange med MS lever ganske normale liv med lite plager. Du har fordelen av å være ung når du får diagnosen, og det finnes mange gode bremsemedisiner. Det kan være vanskelig å ta inn over seg å få en slik alvorlig diagnose, jeg ble diagnostisert som 24åring og det tok måneder før det gikk opp for meg. Kanskje har sykehuset ditt MS-skole? Du vil også få tilbud om timer med MS-sykepleier, der du kan snakke om for eksempel tanker og følelser rundt det å få en slik diagnose. Nå er det jo ikke sikkert at du har MS, men ville bare fortelle at det ikke trenger å være så ille som du kanskje tror å få den sykdommen. Ja, mange med MS fungerer dårlig, men det er ganske mange som fungerer godt også. Lykke til med videre undersøkelser. Anonymkode: 798d5...051 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå