Gå til innhold

Orgasme på begge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei
Jeg og min nye samboer har vært sammen i tre år nå. Alt er perfekt. Vi elsker hverandre og sexlivet startet problemfritt. Vi har lyst på hverandre og vi liker hverandre på alle områder.
Jeg er veldig opptatt av at det skal være godt for partneren min, og bruker mye tid på å finne ut av hva som er godt for henne. Jeg bruker å ha som mål å "sikre" at det går for henne før meg. Jeg har en ganske "utholdende utløsning", så det er ikke noe problem. Jeg vet også at hun vil meg godt. En gang, ganske tidlig i forholdet, gikk det litt tidligere for meg enn det pleier. Jeg sank sammen og husker jeg synes det var dumt. Da spurte kjæresten min om jeg kunne stimulere henne til det gikk, og at det ikke kunne være sånn at det gikk bare for den ene! Jeg opplevde det som svært ydmykende, uansett hvor enig jeg skulle være. Til den gang hadde det alltid gått for oss begge, hver gang. Dette var tidlig i forholdet, og jeg sa jeg trodde det var vanlig at man kunne tilfredsstille, gjøre oralsex, og gjøre den andre godt,  uten at det måtte være for begge. For meg er det viktig å kunne gi i sex, det er en slags tilfredsstillelse i seg selv. Men også å bare kunne ta imot. Dette begynte som et lite problem, men har etter hvert eskalert til å bli et gradvis større problem. Nå er det en slags greie blitt, at det skal gå for begge. Vi har forsøkt å gjøre det bare på den ene, siden kjæresten min tror på meg om at det er viktig det og, men det blir så sinnsykt dårlig stemning av det. De få gangene vi har prøvd det har det blitt direkte ubehagelig. Og da har vi prøvd det med et forutbestemt mål om at det bare skal gå for den ene. Men i bunn ligger det en slags uenighet på tema, tror jeg,  og det siste var at hun søkte på nett for å finne noe om at det kunne bare gå for den ene noen ganger også, men finner ingenting om det. Før var vi impulsive og kunne ha sex på spennende plasser, men det også har forsvunnet ettersom det blir vanskelig med "kravet" om at det skal gå for begge.
Dette tynger sexlivet vårt og vi er kommet inn en litt uheldig spiral. Det blir mindre naturlig og mer press. Hvordan skal vi løse dette? Hva er vanlig?
Mann 40

Anonymkode: 3ead0...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste måten å løse dette på er om dere blir enige om at det er greit om en av dere ikke alltid kommer. Sex skal jo være gøy! Typen min har også sett på dette som sitt mål med sexen, å få meg til å komme. Men dette førte til at jeg følte et så stort press på å komme at jeg ikke klarte å nyte sexen. Det vi kom frem til var at det er helt greit om jeg ikke kommer(han er ikke helt enig men), jeg klarer meg fint uten å komme hver eneste gang, selv om det selvfølgelig er en stor bonus. 

Sex handler om å gi og ta, og en kjappis i sofaen eller en blowjob i dusjen skaper god stemning resten av dagen :) Hvorfor er orgasme det eneste som er viktig under sex? Sex handler like mye om nytelse, nærhet og å føle at man er ett med den andre personen. En orgasme er bare toppen av kransekaka.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det som ikke er vanlig er å ydmyke partneren sin på den måten hun gjorde med deg. Blir så frustrert når jeg leser hvor lite forståelsesfull det går an å være..... Sex skal være naturlig uten planlagte mål om hvem det skal gå for og hvor mange ganger det skal gå. Sex er ikke noe nintendo-spill! Man gjør det godt den ene, den andre eller begge veier. Det kommer helt an på dagen, humøret, om den ene er mer "på" enn den andre, kåthet, eller om den ene bare virkelig vil sette den andre i fokus og tilfredsstille han/henne gjennom hele seansen. 

Jeg synes du skal ta det opp med henne. Sex skal være godt for begge parter, men som det er blitt tatt opp i tråder her tidligere, så er det ikke alfa omega for de fleste at det skal gå for begge under hver akt. Som frk91 skriver over her, så fører sånne krav kun til følelsen av å måtte prestere hver gang, og dermed forsvinner nytelsen.

Orgasmer er fint, men i de fleste (jenters) tilfeller kan sexen være vel så god, til tross for uteblivende orgasme. Snakk med henne!

Heia deg!

Endret av Bimini
  • Liker 2
Skrevet

Støtter svarene fra Frk91 og Bimini. Det er slik det bør være.

Jeg liker veldig godt å tilfredstille jenta - og jeg innrømmer lett at jeg digger det når hun kommer. Men det er viktig at man begge må kunne nyte sex uten at det må ende med orgasme. Samtidig må man heller ikke fokusere på at det skal være like mange "scoringer".

Har man denne tryggheten sammen er mye av grunnlaget lagt for masse god, leken og spennende sex.

Og det er selvfølgelig utrolig deilig å bare få noen ganger også. Blow job i dusjen/sofaen feks :-)

• Liker 1
Gjest Jalapeno
Skrevet (endret)

Høres fryktelig stressende ut, og det er ikke rart det går utover sexlivet. Snakk med henne.

Endret av Jalapeno
Skrevet

Selvølgelig skal det gå for begge. For meg hører du ut som en dust for å være ærlig. Såklart man kan gi partneren sin gaver ved å gi en blowjob eller heftig fingerfuck uten å forvente noe tilbake, men har man samleie så skal jo begge få det "fullbyrdet". En kvinnekropp er ikke bare en sædconteiner.

Anonymkode: 66305...87b

Skrevet

Orgasmer er fint, men i de fleste (jenters) tilfeller kan sexen være vel så god, til tross for uteblivende orgasme. Snakk med henne!

Helt uenig, får jeg ikke orgasme så føler jeg meg brukt, utnyttet og energien bortkastet. Det er et mindretall av de gangene sexen føles god, uten orgasme og dette har jeg snakket med flere venninder om som også føler det samme; at sex er bortkasta om de ikke får orgasme.

• Liker 3
Skrevet

For meg er  sex orgasme.

Man kan jo snu på det, til dere menn; Hvordan hadde det føltes om dama alltid var garantert orgasme dersom dere hadde samleie med henne, mens dere f.eks alltid hadde behov for å bli sugd/runket for å komme, og hun da ikke alltid gjorde dette, med argumentet om at "man må ikke komme hver gang". Lett for dere å si, som alltid kommer og som aldri er i motsatt posisjon? 

Lurer på hvor mange menn som hadde ønsket sex døgnet rundt dersom de sjeldent fikk utløsning, kun dama som fikk.

Jeg føler meg også veldig snytt dersom jeg er med en som ikke prøver å få meg til å komme engang, og bare tenker på seg selv. Det er ikke gøy å ligge igjen seksuelt frustrert, mens mannen ruller seg over på andre sida etter å ha fått sin orgasme..

Anonymkode: 54efc...9c4

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes at begge bør komme oftere enn at bare den ene gjør det. Altså at det er normalen at begge får en (eller flere om ønskelig) orgasme men at det bør gå an å ta en kjappis der bare han får utløsning, at hun suger han/at han slikker eller bruker fingre og/eller leketøy på henne for eksempel. Begge MÅ ikke komme hver eneste gang, og hvis man legger denne typen press på sexen som dere gjør i forholdet her TS så vil jo garantert orgasmene utebli! 
Men det hjelper ikke hvor mange som er enige/uenige her inne! Du må nesten snakke med kjæresten din om dette :)

Må bare slenge til at jeg synes det var teit av deg å bli fornærma over at hun spurte om du kunne hjelpe henne i mål den ene gangen. Hun spurte jo om du kunne gjøre det sant! Hun ville jo at DU skulle gi henne orgasme, er ikke det bedre enn om hun hadde sneket seg inn på badet og ordnet det selv etterpå? Nå fikk du jo sjansen til å slikke henne, bruke fingre eller leketøy og kose skikkelig med kroppen hennes. 

• Liker 1
Skrevet

Helt uenig, får jeg ikke orgasme så føler jeg meg brukt, utnyttet og energien bortkastet. Det er et mindretall av de gangene sexen føles god, uten orgasme og dette har jeg snakket med flere venninder om som også føler det samme; at sex er bortkasta om de ikke får orgasme.

Støtter dette.

Det er kjipt å bli liggende kåt og frustrert, uten å ha fått avsluttet sexen med en orgasme. Eneste gangen det er ok for meg, er hvis det er snakk om en kjappis i løpet av dagen, som oppvarming til en lengre økt om kvelden.

De som mener sexen er like god uten orgasmen, er gjerne de som sliter med å komme? Og kanskje de som faker i tillegg?

Anonymkode: 9cd1f...5e4

• Liker 1
Skrevet

Støtter dette.

Det er kjipt å bli liggende kåt og frustrert, uten å ha fått avsluttet sexen med en orgasme. Eneste gangen det er ok for meg, er hvis det er snakk om en kjappis i løpet av dagen, som oppvarming til en lengre økt om kvelden.

De som mener sexen er like god uten orgasmen, er gjerne de som sliter med å komme? Og kanskje de som faker i tillegg?

Jeg synes sex er veldig godt uten orgasme, og det er ikke en nødvendighet å komme hver eneste gang. Men nå er jeg i et forhold der vi har sex flere ganger om dagen, så om jeg ikke kommer på morgenen, så vet jeg at jeg gjør det senere på dagen. Jeg liker å være kåt gjennom hele dagen for så å eksplodere på kvelden :) Om vi derimot hadde hatt sex 1-2 ganger i uka, hadde situasjonen vært annerledes og jeg ville vært mer opptatt av å komme hver gang. 

Skrevet

Herre min hatt. Og vi som har sex hver dag, mens jeg får orgasme med 1,5 ukers mellomrom. Det betyr ikke at jeg sliter med å komme, for mitt mål med sex er ikke å få orgasme. Jeg synes dermed det er frekt å si at jeg sliter med det, for det gjør jeg ikke. Jeg er den jeg er og det er like bra for meg å ha sex med orgasme som uten orgasme.

Anonymkode: 36ad0...2f4

Skrevet

Støtter dette.

Hadde synes det var kjedelig å ha sex med noen som deg som har dette orgasmejaget. Klarer ikke nyte sexen osv. Nei, huff og huff. Aldri orka det stresset der.

Skrevet

Hadde synes det var kjedelig å ha sex med noen som deg som har dette orgasmejaget. Klarer ikke nyte sexen osv. Nei, huff og huff. Aldri orka det stresset der.

Da kan du jo prøve selv. Prøv å nyt sex som mann uten å få utløsning. Men alltid gi dama utløsning. Så kan vi se hvem som plutselig er opptatt av "orgasmejag" uten å "nyte" en runk/suging/samleie som avbrytes uten utløsning.

• Liker 3
Skrevet

Så når du blir frustrert kan vi andre si at du virker kjedelig å ha sex med som vil ha orgasme :P

• Liker 2
Skrevet

Da kan du jo prøve selv. Prøv å nyt sex som mann uten å få utløsning. Men alltid gi dama utløsning. Så kan vi se hvem som plutselig er opptatt av "orgasmejag" uten å "nyte" en runk/suging/samleie som avbrytes uten utløsning.

Så når du blir frustrert kan vi andre si at du virker kjedelig å ha sex med som vil ha orgasme :P

!!!!!!!!!

Skrevet

Kvinner får ikke utløsning. Menn får utløsning. Utløsning er ikke det samme som orgasme. Jeg kan heller ikke ha sex som mann da jeg ikke er mann, men har hatt sex i mange år tidligere uten å få orgasme. Det gikk helt fint. Samboeren min får ikke alltid utløsning eller orgasme og nyter sexen. Noen ganger når han føler han holder på å få orgasme bare etter sånn 5 min tar vi pause fordi han synes sexen er så god at han ikke vil få orgasme med en gang. Hadde han hatt dette orgasmejaget dere menn her inne har som ikke bryr seg om sexen i seg selv så hadde vi hatt sex i 1 min hver gang. Så da skjønner du jo at jeg ikke hadde giddet menn som dere som ikke nyter sexen. Jeg hadde ikke hatt et fint sexliv med menn med orgasmejag, og det er en ærlig sak. Av og til må vi også avbryte hvis en av oss får krampe eller jeg blir sår, og han synes det er helt greit. Det er ikke sånn "nei, jeg bryr meg ikke om at du er sår. Vi må fortsette til jeg får orgasme". 

Skrevet

Som sagt rett over har jeg levd i mange år med sex uten orgasme. Var ikke frustrerende. Men du tåler jo ikke høre at jeg synes det er kjedelig med menn som har orgasmejag. Du skal ikke ha sex med meg uansett. Jeg har en mann som jeg har et fantastisk sexliv med. Så kan du fokusere på orgasme og drite i sexen, og så kan jeg og mannen ha sex uten et orgasmejag. 

Gjest supernova_87
Skrevet

Hvis det til stadighet blir sånn at bare den ene skal få orgasme, og det er en tydelig holdning hos den ene parten at det kun er dens orgasme som teller, da er det klart man blir irritert og litt snurt. Men jeg kan gi den andre parten mange orgasmer uten å kjenne på at "nå skal jeg også få, dette blir urettferdig", men det er jo fordi jeg vet at vi begge får stort sett! Hvis det er en mann der det går igjen at han kun tenker på sin egen nytelse, så kan man bli sur etter at det bare skjer én gang, for det blir liksom enda en bekreftelse på at han kun ser på sin egen nytelse som viktig.

Det jeg tror er viktig er at det ikke er bare den ene parten som får de gangene kun én får. Jeg "gir" gladelig en blowjob, eller har en kjappis uten å få orgasme selv, eller har sex vanlig uten å få orgasme, fordi jeg nyter det jo fremdeles, og det er supert at partneren kan komme, selv om jeg ikke gjør det! Jeg tenker aldri på "men jeg fikk jo ikke", fordi snart kommer det en ny sjanse der det kanskje er jeg som får oralsex uten at han får noe tilbake, eller at han fingrer meg til orgasme flere ganger, før han også kommer. Vi vet at begge er interessert i den andres nytelse, og det blir ikke et rekneskap som skal gå opp. Jeg kan gi ham 10 orgasmer uten å tenke at han er dum som ikke gir meg en, fordi det er tilfeldig at det blir sånn, og vi vet at det ikke er fordi vi ikke unner hverandre nytelse. Noen ganger er man sliten, men vil ha nærhet og intimitet selv om man vet at man ikke kommer, man kan ikke bli sur fordi den andre gjør det likevel da. Og noen ganger kan mannen si "jeg gir deg en orgasme først, fordi når jeg først kommer, kommer jeg til å slokne rett etterpå". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...