Gå til innhold

rask gange vs løping

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

okey hva lønner seg, en rask gange eller løping uten stopp...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv går jeg raskt tempo hver eneste dag i en til to timer. Den uka her har jeg gått ned to kilo.

Men har holdt på siden august med og legge om kosthold og endre livstilen min.

Har prøvd meg på løping, men har funnet ut at jeg foretrekker å gå raskt, men må jo da gå lengre enn hvis jeg hadde jogget.

Gjest Anonymous
Skrevet

forbrenningsmessig er det ca ett fett, men som goliat sier må du selvsagt gå omtrent dobbelt så lenge som du jogger for å få samme effekt. Av å gå får du god kondis, men jogging gir selvsagt enda bedre kondis. Imidlertid er det viktig å huske på at jogging i større grad enn rask gange kan medføre ulike typer belastningsskader, slik at det i lengden kan lønne seg å gå(men dette kan selvsagt også avhenge av typen underlag du beveger deg på). Husk gode sko!

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvis du går en time før frokost (fordi karbohydratlagrene dine er tomme) forbrenner du mer fett enn på en times gåtur etter ett måltid. Dette fordi du da starter rett på fettlagrene.

Men uansett vil en times løping forbrenne mer totalt sett, siden høyere intensitet gir høyere antall forbrukte kalorier. Trening med høyere intensitet har også den fordelen at det fører til at forbrenningen din er mer effektiv i flere timer etter løpeturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...