AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Hei!Har pco-eggstokker, iallefall den ene(?), iflg gynekolog. Har også relativt lange (fra ca 32 til 45 på lengste) ustabile sykluser. Har testa selv etter eggløsning, og fått positivt i flere sykluser. Men da selvsagt mye senere enn syklusdag 14. Også tatt blodprøve ved en syklus som bekreftet el.Fått enkel pergo, og er på syklusdag 18 i dag. Har hatt sex annenhver dag fra syklusdag 10 . Begynte syklusd.5. Har typisk nok ikke flere eltester igjen,og litt sent bestille nå. Nå leser jeg litt på nett ang når man valigvis får el på pergo. Leger etc sier fra 5-10 dager etter siste pille, og vanligvis ikke senere enn syklusdag 15. I ulike forum leser jeg om mange som ikke får el før langt over dag 20. Pga pergoen kan det virke som.Har noen med sykluser lignende mine noen erfaringer å dele? Er jo relativt liten vits med pergo dersom jeg likevel skal få el like seint, med ca like lang sykus. Hadde håpet at pergo skulle normalisere syklusen, med el på "vanlig" tidspunkt.... Anonymkode: 4b51b...3c5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 TS her. Jeg håper jo at jeg allerede har hatt el. Aner jo ikke, da jeg ikke kjenner kroppen min godt nok, og ikke har testa etter den. Men som nevnt over, av det jeg leser på ulike forum kan et virker som jeg kan belage meg på el langt utover dag 14(??). Anonymkode: 4b51b...3c5
miore Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 Jeg hadde ustabile (og ofte anovulatoriske) sykluser, og fikk stort sett EL rundt dag 18 da jeg gikk på pergo. I noen tilfeller, da dosen var for liten, fikk jeg positiv EL-test mye senere enn dette (dag 24-25), men da fikk jeg mensen bare 2-4 dager senere, så dette var nok mislykkede sykluser der egget ikke klarte å slippe.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Takk for svar Bør jeg gå på høyere dose for å sikre en mer normal syklus, atså en kortere en? Skulle gjerne hatt sykluser under 30 dager, mtp prøving og tid.Men pergo kan kanksje ikke løse dette? Anonymkode: 4b51b...3c5
miore Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Du må ta det opp med gynekologen din, og ikke begynne å eksperimentere med doser på egen hånd H*n bør ta en blodprøve av deg etter dag 21 for å bekrefte eller avkrefte at du har hatt EL. Dersom du har hatt EL bør du ikke øke dosen, da kan du risikere at flere egg løsner og ende opp med flerlinger og risikosvangerskap. Dersom du ikke har hatt EL, antar jeg at gynekologen din anbefaler å øke dosen - enten fra enkel til dobbel kur (to piller om dagen), eller fra dobbel til trippel kur.Det er mer sannsynlig at du får en "normal" lengde på syklusen dersom du får EL, men det kan jo godt hende at normalt for deg er litt over 30 dager Lykke til!
Thinkerbelle Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Jeg har tatt en pergokur pga ustabile og lange sykluser. Var hos lege for UL for å se på eggene rett før helgen, han mente EL ville komme, men senere enn "standard", han mente ca dag 18.. Får se om han har rett:)
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #7 Skrevet 23. november 2015 Takk for svar dere Jeg tror kanksje jeg kan ha hatt el, siden stikninger/ømhet i eggstokk omr ikke er mer. Kjenner meg helt som vanlig egentlig, bare i overkant trøtt.Er på syklusdag 19 i dag. Om jeg skal tippe - kanskje det var el på dag 16? Neste gang skal jeg kjøpe meg nok eltester.Hvor lang var din syklus før pergo, Tinkerbelle? Anonymkode: 4b51b...3c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå