Gå til innhold

Jeg jater Pepsi Max

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

:jolie:Seriøst, skjønner ikke at noen synes Pepsi Max smaker godt! Det smaker jo skikkelig unaturlig? Jeg var på en Pepsi-stand i Oslo en gang der de påstod at "nesten alle" liker Pepsi bedre enn Cola når det utføres en blindtest. Greit nok, men jeg bomma ikke (fikk vite resultatet). Kjente den ekle Pepsismaken i ganen lenge nok etterpå. Det virker dog som om "de fleste" liker Pepsi Max!? I selskaper f.eks så står det ofte en sånn en på bordet. Jeg skyr den som pesten. 

Eneste som smaker verre, av de jeg har smakt, er Cola X uten sukker (fra Grans), den smaker TENNVÆSKE

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

For ordens skyld så jater jeg ikke Pepsi Max. Jeg HATER Pepsi Max.

Skrevet

Kommer an på om man er vant med kunstig søtning eller ikke tror jeg.

Jeg har vært blodfan av pepsi max i 4 år nå, men de siste 6 ukene har jeg vært innlagt og har ikke hatt "lov" til å drikke det.

Smakte det her om dagen og da smakte det..rart. Kjente at det var kunstig og litt besk ettersmak. Men da jeg var vant til det så syntes jeg det var det beste i hele verden :P 

Skrevet

Javel. Du er vel ikke nødt til å drikke det...

Anonymkode: 2d4c5...744

• Liker 2
Skrevet

Ok. Fint at du hater det, siden det da er mer til meg. ;) 

Anonymkode: 1899a...3a3

• Liker 3
Skrevet

Jeg er fullstendig enig. Jeg finner det praktisk at de fleste vennene mine liker det, for da kan jeg ikke falle for fristelsen til å drikke brus (er ikke særlig bra for tennene ;) ) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker Pepsi Max, men hater de nye flaskene. Er jo nesten ikke mulig å holde dem. Derfor har jeg meldt overgang til cola zero.

Anonymkode: 04345...d0d

Skrevet

Enig i at det smaker skikkelig dritt Mistenker at de som drikker det er på slanker'n, og prøver å overbevise seg selv og andre om at det drikker fordi det er godt.

Anonymkode: 3c515...46e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skulle ønske jeg kunne si det samme som Badebuksa. Pepsi Max er absolutt det beste jeg vet å drikke. Dessverre er det jo ikke så bra for tennene på grunn av syreinnholdet, men det er jo så godt! Jeg prøver å begrense meg, men kunne gjerne ha dukket det hver dag, og til alle måltider.

Endret av Perelandra
Skrevet

Tror det er mange som er avhengige av Pepsi Max, så noe må det være. Hver gang Coop Obs og andre butikker har tilbud på brus, ser jeg folk lagrer opp med Pepsi Max

Anonymkode: 8d76b...0a6

• Liker 2
Skrevet

Alle feitingene løper til Obs og hamstrer.

Anonymkode: ba48e...07d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner folk som lever på Pepsi Max. De rører ikke vann noen gang. 

Anonymkode: b8417...588

Skrevet

Helt enig, ts, jeg hater også pepsi max! Virkelig HATER det! Smaker jo død og fordervelse! Takke til ordentlig cola! Coca Cola med sukker om noen skulle være i tvil. 

Skrevet

Jeg hater den klissete følelsen jeg får i munnen av Cola, elsket Pepsi Max, det er den desidert beste lettbrusen.  Drikker alltid lettbrus når jeg har lyst på brus så sparer jeg de kaloriene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer å presse ned et halvt lite glass med PepsiMax hvis jeg er kjempetørst. Mange av venninnene mine bælmer innpå store mengder PepsiMax daglig - og her snakker vi om flere liter for dagen, og jeg skjønner rett og slett ikke hvordan smaksløkene kan være så forskjellig. De sjeldne gangene jeg drikker brus, må det være med sukker. All lett-brus jeg har smakt, har en ekkel bismak. (Det gjelder forøvrig også mange andre lett-produkter som er erstatning for sukkerholdige, f.eks. syltetøy og saft). 

Skrevet

Og jeg hater cola. Det er jo ikke godt i det hele tatt. 

Pepsi max er den beste brusen som fins. Har ingenting med at jeg er avhengig, feit eller på slankern å gjøre. Den smaker bare rett og slett himmelsk. 

Anonymkode: bdb85...b05

• Liker 2
Skrevet

Er det noe galt i å være feit da? Og er det noe galt med å begrense kaloriene om man er feit?? De gjør jo et fornuftig valg! Teit å fremstille det som patetisk å sette inn tiltak for å gjøre noe med overvekten sin. Sukker er skadelig, mens det ikke fins holdepunkter for å si det samme om søtningsstoffer, med mindre man får i seg usannsynlige mengder over tid. Så flere kunne fint melde sin overgang til lettbrus, med mindre de virkelig trenger alt de kan få av kalorier (som kjæresten min feks.). Jeg er slank, derav selvsagt heller ikke på slankern, men jeg er livredd for diabetes. Jeg ofrer under ingen omstendighet sjokoladen, så da ofrer jeg heller sukkerbrus. Elsker brus, så hadde ikke vært bra med så mye sukker (ikke mer enn et glass ca. daglig, men er mer enn nok det). 

Det handler mye om vane. Er ikke og har aldri vært virkelig avhengig av pepsi max, men det er en smak man blir hekta på om man drikker det noen ganger. Har man vært lenge uten så smaker det litt rart ja. Varierer mellom forskjellige, synes faktisk den Grans X er skikkelig god og, det er til og med min lightbrushatende kjæreste enig i at er ok. Liker minst cola zero. Den er tam. Samme med vanlig cola og pepsi (kjenner ikke forskjell på de). Det som mange omtaler som kunstig smak oppfatter jeg som ekstra smak, og det blir aldri for mye smak for meg. Er av typen som dynger på med chili, jalapeños, hvitløk, kanel osv (ikke i brusen, altså...)

Anonymkode: 925d6...ec1

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Da jeg var yngre var helt avhengig av Pepsi max, måtte ha det hver dag. Elsket det rett og slett,  men plutselig en dag så klarte jeg ikke mer da den ble så kunstig i smaken. Skal jeg ha noe light så tar jeg heller zero eller light, ikke Pepsi max på meg nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...