Gå til innhold

Hvilken primer bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken primer bruker du?

Og hva slags hudtype har du, og hva vil du oppnå med primeren? :) 

Anonymkode: ba527...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker den hvite fra smashbox da jeg etter noe research kom frem til at dette skulle være "the shit" innen primers. Men kan ikke si jeg merker noe forskjell ut fra hvor pent sminken sitter med unntak av på øyelokkene ved bruk av øyeskygge. Jeg bruker som regel ikke sminke så lenge av gangen så er vanskelig å uttale meg om den får sminken til å sitte noe bedre utover på øyelokkene da.

Jeg har kombinasjonshud og ønsket mest at sminken skulle se litt penere ut, men merker dessverre ikke noen forskjell.

Anonymkode: cadc2...74c

Skrevet

med så fet hud som jeg har slitt med så har jeg prøvd Korres - pommegranate. den er ikke ideel til min hud. jeg får det største kviseutbruddet og huden min blr ekstremt sår. det ser nesten ut som brennmerker. 

så jeg leter etter en som balanserer huden min litt bedre. jeg ønsker å oppnå en matt finish og det at pudder eller foundation holder bedre.

Anonymkode: 6646a...e0f

Gjest Citronella
Skrevet

Bruker kun primer på øyelokk. Enten Urban Decay eller Too Faced. Har prøvd flere for ansikt, men det er bullshit, merker ingen forskjell. Nå skal der sies at jeg er poreløs og ingen rynker. Jeg bruker Mac fix-spray over make up, og sminke sitter mye bedre. Samt at den gir glød. 

Skrevet

Bruker ikke primer for forstår ikke hva det er til??? Er det ikke det samme som fuktighetskrem? Skal man bruke begge deler? Blir ikke de veldig lag på lag?

Anonymkode: 5b2c5...602

Skrevet

Bruker ikke primer for forstår ikke hva det er til??? Er det ikke det samme som fuktighetskrem? Skal man bruke begge deler? Blir ikke de veldig lag på lag?

Det skal få sminken til å sitte lengre og finere på huden, og for å unngå at den legger seg veldig i fine linjer og gjør porer mer synlige.

Bruker Urban Decay og Too faced til øynene, og Smashbox Photo Finish og Gosh til ansiktet.

Anonymkode: ef22a...8e1

Skrevet

Det skal få sminken til å sitte lengre og finere på huden, og for å unngå at den legger seg veldig i fine linjer og gjør porer mer synlige.

Bruker Urban Decay og Too faced til øynene, og Smashbox Photo Finish og Gosh til ansiktet.

Ok bruker man den i tillegg til fuktighetskrem?
Mener du virkelig at du bruker 4 - FIRE - forskjellige "primer" kremer til ansiktet ????
Flere tuber enn jeg har av shampo og hudkremer til kropp ansikt og hender til sammen :P

Skrevet

På øyelokket bruker jeg Urban Decay sin, den er helt fantastisk. Til resten av ansiktet har jeg prøvd mange merker, men de har alle vært dritt og jeg har ikke merket noe forskjell.

Anonymkode: ad86c...368

Skrevet

Den fra Max Factor, husker ikke hva den heter. Fantastisk under alle mine foundations.

Skrevet

Ok bruker man den i tillegg til fuktighetskrem?
Mener du virkelig at du bruker 4 - FIRE - forskjellige "primer" kremer til ansiktet ????
Flere tuber enn jeg har av shampo og hudkremer til kropp ansikt og hender til sammen :P

Ja, i tillegg til fuktighetskrem. Nei, jeg mener at jeg har to forskjellige til øyne og to forskjellige til ansiktet som jeg bruker om hverandre, ikke samtidig.

Du bryr deg jo tydeligvis ikke om hverken sminke eller hudpleie, men vi som er litt interessert i sånt liker gjerne å ha litt å velge i.

Skrevet

Kanebo Sensai smoothing water makeup base. 

Jeg har uren hud, med mye porer og reagerer på alt. Denne er bra og jeg reagerer ikke på den. 

Anonymkode: b2d59...6c2

Skrevet

Så denne tråden og lurer på om noen vet om en bra priser som skjuler store porer? Sliter ikke med å få slunken til å holde, men leter etter et produkt som får potent mine til å se mindre ut/forsvinne litt.

Anonymkode: f6ff2...273

Skrevet

Porene*

Anonymkode: f6ff2...273

Skrevet

The Face Shop Air Cotton Make Up Base Foundation Primer i fargen mint. 

Koreask merke, billig og jeg elsker den! Har fet, kvisete hud med endel røde områder pga det. Denne får sminken til å bli jevn og sitte :) 

Anonymkode: 51233...c3d

Skrevet

Ja, i tillegg til fuktighetskrem. Nei, jeg mener at jeg har to forskjellige til øyne og to forskjellige til ansiktet som jeg bruker om hverandre, ikke samtidig.

Du bryr deg jo tydeligvis ikke om hverken sminke eller hudpleie, men vi som er litt interessert i sånt liker gjerne å ha litt å velge i.

Jo det gjør jeg absolutt , men med tanke på hvor mange kjemikalier som finnes i sminke (en gjennomsnittelig kvinne smører på seg tusenvis av kjemikalier om dagen og disse går rett inn i porer, hud , blod og system og kan i værstefall være helseskadelig) så har jeg bevisst prøvd å unngå produkter som høres unødvendige ut.

For eksempel det å smøre tre forskjellige kremer på huden før man kan smøre på sminkekrem og pudder og sminkekjermikalier, det høres unødvendig og helseskadelig ut for meg - derfor jeg har ikke lest meg opp på hva alle disse produktene har som hensikt å gjøre.

Skrevet

Jo det gjør jeg absolutt , men med tanke på hvor mange kjemikalier som finnes i sminke (en gjennomsnittelig kvinne smører på seg tusenvis av kjemikalier om dagen og disse går rett inn i porer, hud , blod og system og kan i værstefall være helseskadelig) så har jeg bevisst prøvd å unngå produkter som høres unødvendige ut.

For eksempel det å smøre tre forskjellige kremer på huden før man kan smøre på sminkekrem og pudder og sminkekjermikalier, det høres unødvendig og helseskadelig ut for meg - derfor jeg har ikke lest meg opp på hva alle disse produktene har som hensikt å gjøre.

Kjemikalier er ikke nødvendigvis skadelige, selv om det virker som om mange har fått det for seg. At man bruker mange forskjellige produkter er jo ikke ensbetydende med at man bruker skadelige produkter. All hudpleien min er 'snille' produkter som er så naturlige som mulig, uten mineral oljer osv.
Hvis jeg skal bruke for eksempel foundation (noe jeg ikke gjør hver dag), er en primer absolutt nødvendig for at det skal se fint ut. Det samme gjelder øyeskygge, hvis jeg ikke bruker primer ser det ikke ut etter et par timer, en nødvendighet rett og slett.

All kosmetikk er jo testet gang på gang før det en gang kommer ut på markedet, så helseskadelig er det vel tvilsomt, men man merker jo kjapt om huden reagerer på det, da slutter man enkelt og greit å bruke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...