Gå til innhold

Hvor lenge skal plast på tatovering være på!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk du ikke med informasjon om etterbehandling fra studioet? Et par timer eller over natten er vanlig. Det er viktig å få vasket tatoveringen ordentlig og la den puste, så hvis du tok den i går er det på tide å ta plasten av.

Anonymkode: 8c2bd...5c1

Jeg vet ikke. Men jeg gjorde ingenting med min tatovering. Jeg hadde hverken på plast, og smørte den heller aldri. Badet i klorvann og lå i sola med over 30 varmegrader. Den ser like fin ut :) 

Anonymkode: 69b37...9ed

Annonse

Har fått forskhellige beskjeder fra forskjellige tatovører. Sist tok jeg en stor på arm/skulder, da fikk jeg beskjed om å ha på plast når jeg hadde klær over første uken og sove med plast. Vaske og smøre den flere ganger for dagen, og lufte den så mye som mulig. Fikk utslett av plastbruken, så så mye anbefales ikke, men kan nok være lurt å ha den på de første nettene. 

Det kommer helt an på hvor du har tatoveringen. 

Jeg tok på ryggen og fikk beskjed om 1 uke - 10 dager. Alt etter som. Plasten er jo for å beskytte mot uønskede bakterier som kan føre til infeksjoner. Jeg tenker at når tatoveringen har slutter å avgi veske er det klart for å ta av plasten. 

Husk å vask hver dag og smør på en tatoveringskrem 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...