AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Jeg har fått konstantert migrene, og har fått en liste over hva jeg ikke bør spise. Har noen med erfaring noen tips til hva jeg kan lage av mat, lunsj osv eller andre tips? Og gjerne tips til snacks, elsker sjokolade, men bør holde meg unna det nå. Er popcorn greit? Anonymkode: 06bab...76b
skruf Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Mitt forslag er å prøve det frem Personlig kan jeg spise sjokolade uten å få migreneanfall, mens jeg må være litt forsiktig med enkelte typer oster. Likedan er det endel typer rødvin jeg ikke tåler, mens andre sorter rødvin tåler jeg godt. Selv om det står på listen så trenger du ikke unngå alt da det er individuelt hva man reagerer på. Før migrenedagbok og noter ned hva du har spiser/drikker, så vil du etter ei stund se en sammenheng.Noe annet som er viktig for å ikke trigge anfall er å ha et jevnt søvnmønster. Legg deg og stå opp til nogenlunde samme tidspunkt. Sørg for å få frisk luft hver dag og spis jevnlige måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå