AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Jeg har fått konstantert migrene, og har fått en liste over ting jeg ikke bør spise. Har noen med erfaring noen tips til retter jeg kan ha? Og spesielt snacks, nå som sjokolade er ute av bildet. Er popcorn greit? Anonymkode: 35aa4...ff2
Pringle Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Du glemte visst å legge ved lista Tror jeg har migrene selv, så følger denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Har selv migrene med aura. Hva som trigger migrene er vel ganske individuelt, derfor må du egentlig selv finne ut hva du kan spise. For meg har sjokolade og kosthold egentlig ingenting å gjøre med når jeg får migrene, og hos meg er det hovedsaklig psykiske ting som trigger anfallene. Stress, lite søvn, lite mat kombinert med lite søvn betyr garantert migrene for meg. Nå vet jeg ikke hvordan dine anfall foregår, om det er med/uten aura, oppkast eller ikke osv. Men jeg som har hatt migrene siden jeg var 12, på det verste opp til to ganger i uken, har i alle fall funnet ut at kostholdet ikke har noe å si for mine anfall. Håper du finner ut hva som funker for deg, migrene er helt forferdelig. Hvor gammel er du? Har du fått medisin som du kan ta når du kjenner at et anfall er på gang? Anonymkode: fdaff...461 2
Frøkenfryd30 Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Det beste er å prøve deg fram og se hvilke matvarer du kan/ kan ikke spise.Selv har jeg migrene, men kostholdet mitt ser ikke ut til å ha noen innvirkning, jeg får det når jeg har mensen og eggløsning, pluss ellers hvis jeg feks. stresser mye. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Har selv migrene med aura. Hva som trigger migrene er vel ganske individuelt, derfor må du egentlig selv finne ut hva du kan spise. For meg har sjokolade og kosthold egentlig ingenting å gjøre med når jeg får migrene, og hos meg er det hovedsaklig psykiske ting som trigger anfallene. Stress, lite søvn, lite mat kombinert med lite søvn betyr garantert migrene for meg. Nå vet jeg ikke hvordan dine anfall foregår, om det er med/uten aura, oppkast eller ikke osv. Men jeg som har hatt migrene siden jeg var 12, på det verste opp til to ganger i uken, har i alle fall funnet ut at kostholdet ikke har noe å si for mine anfall. Håper du finner ut hva som funker for deg, migrene er helt forferdelig. Hvor gammel er du? Har du fått medisin som du kan ta når du kjenner at et anfall er på gang? Anonymkode: fdaff...461Jeg har det omtrent likt som AB over her. Fikk migrene alt i 5-års alderen. Har med mye stress/traumer i barndom å gjøre, dessverre. For meg hjelper det å puste ordentlig med magen, ta meg tid til å slappe av, strekke ut nakken osv. Hvis jeg merker et anfall er på vei pleier jeg å ta paracet og voltaren. Ingen av medisinene jeg har fått har virket, det eneste som virker er paracet og voltaren. Har også sluttet på p-piller og trukket alt av visdomstenner, da disse også trigget migrene da de var på vei opp. Nå har jeg ikke migrene så ofte, men når jeg først får det kan anfallene vare i en uke og lengre. Hvis det er veldig mye stress i livet mitt er jeg veldig obs på å "senke skuldrene". Håper du finner ut av noe som hjelper for deg Anonymkode: 1df84...b14
neon_sun Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Noen får migrene av en sjokoladebit, andre påvirkes ikke av kosten i det hele tatt. Jeg har hatt migrene siden jeg var ti, har aldri hatt noe å si hva jeg har spist. Stress, lite søvn og hormoner har vært mine triggere. Vil anbefale deg å føre hodepinedagbok, så ser du gjerne et mønster i anfallene etterhvert. Og som de andre sier; prøv deg frem med maten. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Prøv deg frem, og se om du får migrene av noen av matvarene. Jeg kan ikke huske å ha truffet noen som får migrene av (moderat inntakt av) rødvin, sjokolade, ost osv. Jeg har kun snakket med folk som får migrene av lite søvn, psykiske påvirkninger, å ikke spise, nakkeproblemer eller fysisk aktivitet/høy puls. Men det må jo være noen som reager på disse matvarene ellers ville de jo ikke anbefalt å teste. Anonymkode: d0e30...319 3
kanelsnurr Skrevet 21. november 2015 #8 Skrevet 21. november 2015 Min migrene trigges av rødvin og av muggost, men sjokolade tåler jeg helt fint (takk Gud, haha). Så vi finnes! Men ja, det er "bare" å prøve seg fram.For min del, så får jeg også migrene av for store svingninger i blodsukker. Å gå sulten lenge er garantert migrene, og jeg er bedre med et kosthold som gir et relativt stabilt blodsukker. (For meg funker "grovkarbo" like bra som lavkarbo, men det er sikkert også individuelt. Har sett flere anbefale typisk Fedon Lindberg kosthold for folk med migrene). Så sjokolade er innafor hos meg, men bare i små mengder.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #9 Skrevet 21. november 2015 Lavkarbo funker mot migrene. Anonymkode: 56c72...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå