Gjest Jon Are Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Hei. jeg nærmer meg 40 og holder på med hester. Gjennom mange opp og nedturer, føler jeg nå at ting begynner å gå den rette veien. Får mye skryt , og tror jeg kan klare å bli flink i denne sporten. Akkurat nå har jeg lyst til å melde meg på sprangkurs og kanskej etterhver få en hest på helfor som jeg kan trene sprang med. Kjæresten min er ikke positiv til dette. Hun mener det er litt flaut at mannen hennes holder på med dette i min alder. Også ex mannen mener dette er litt rart og har sagt det indirekte til meg flere ganger. Kjenner at jeg ble såret og veldig lei meg sist. Er det ikke mulig for oss eldre å holde på med sport og prøve å bli flink uten at folk synes det er litt latterlig. Er ganske langt nede nå, for dette er min drøm.. Med hilsen fra:Jon Are
Leo Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Hvorfor skulle det være rart? Ridning er jo en sport man kan fortsette med så lenge man er noenlunde sprek og det finnes jo mange eksempler på ryttere i verdenstoppen som er godt over både den første og andre ungdommen. 8
Gjest Jon Are Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Takk Leo. Det var godt å høre. Er ganske sårende å hånlige kommentarer på dette fra kjæreste og ex mannenhennes .Med hilsen fra:Jon Are
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Go for it! Man lever kun en gang! Anonymkode: 9caf4...201 3
KristineS Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 (endret) Som ivrig hestejente selv må jeg si at jeg synes det er knalltøft gjort av deg å ville satse som voksen Det jeg ikke skjønner er hvordan noen kan synes at det er flaut å ville holde på med en så sunn hobby. Skulle tro det var et pluss for kjæresten din sin del at du holder deg i form gjennom dette Og som Leo sier er det en sport man lett kan holde på i i lang tid. I tillegg kan det ofte være lettere som voksen da det er en dyr sport, og som voksen vil det som oftest være lettere å få det økonomiske til å gå opp. Endret 20. november 2015 av KristineS 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Folk som tenker på alder som en begrensning i livene sine, lever ofte veldig begrensede liv, de bruker aldri potensialene sine, da de lever i en tanke om at "sånn gjør man når man er 20, sånn når man er 30, sånn når man er 40" osv.Ikke tenk sånn! Lev med det du liker å gjøre, uansett alder! Du kunne vært 50 og begynt med sprangridning...60! Folk som utvikler seg hele livet, er de som har spennende og rike liv!Dama di og eksen hennes , høres ut som mennesker som lever i sine begrensede liv. De har låste tanker angående alder. Man er mye friere enn man tror!Bruk livet til det DU ønsker å gjøre uavhengig av andres meninger. Anonymkode: 1a087...237 4
Gjest Jon Are Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Takk for gode og vennlige svar. Det betydde mye for meg. Jeg har ikke fått til så mye i livet som mange av dere vet, men er nå på bedringens vei og føler hester og jobbing hjelper meg til å bli den personen jeg var ment til å være. Tusen takk.med hilsen fra:Jon Are
Kontormus Skrevet 20. november 2015 #8 Skrevet 20. november 2015 Livet er for kort til å tenke sånn! Meld deg på kurset du! 4
Ruskemor Skrevet 20. november 2015 #9 Skrevet 20. november 2015 (endret) Kjør på! Er jo bare gøy at du har funnet en så flott hobby :D De beste sprangrytterne i verden er menn, så at folk syntes det er flaut at du holder på med hest mener jeg sier mer om dem enn om deg Hest er den beste terapien (og hund), det gir mestringsfølelse, litt adrenalinkikk og masse, masse glede Jeg har alltid vært omringet av mange gutter og menn i alle aldre når jeg holdt på med hest (sprangriding). Og syntes at dere mannfolk gir en god atmosfære i et ellers så feminint miljø. Noen har holdt på bare for hobby og kos, andre har vært i norges toppen. Så kjør på! Lykke til, og hold oss oppdatert på hvordan kurset er og har vært :D Endret 20. november 2015 av Ruskemor 1
Leo Skrevet 20. november 2015 #10 Skrevet 20. november 2015 Ja, for deg må jo dette være en enormt bra aktivitet som spesielt kjæresten din burde sette stor pris på at du vil holde på med! Så ufattelig mye bedre enn å sitte hjemme og tvinne tommeltotter eller spille dataspill! Og så får du fysisk aktivitet, positiv kontakt med dyr som gir energi osv. Det eneste jeg kan komme på er at det fort koster en del penger, men det er det jo mye annet som gjør også! 3
Gjest gjestvest Skrevet 20. november 2015 #11 Skrevet 20. november 2015 (endret) Jeg synes du skal si du skal melde deg på magedanskurs. Så kan din kjæreste tenke seg om igjen når det kommer til hva som er så flaut med dette. Endret 20. november 2015 av gjestvest
Psilocybe Skrevet 20. november 2015 #12 Skrevet 20. november 2015 Følg hjertet ditt. Virkeliggjør drømmen. 2
Gullik Skrevet 20. november 2015 #13 Skrevet 20. november 2015 Kjør på! De som måtte ha en negativ mening om dette er ikke verdt å høre på uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #14 Skrevet 20. november 2015 Kjør på! Det er flott at du kanskje nå har funnet din idrett. Det eneste jeg reagerer på er at du kaller deg selv gammel. Anonymkode: 4703d...c9a 2
Summers Skrevet 20. november 2015 #15 Skrevet 20. november 2015 (endret) Du er jo bare ungfolen:-) Endret 20. november 2015 av Summers 4
Pringle Skrevet 20. november 2015 #16 Skrevet 20. november 2015 Ridning er morsomt og samtidig vanskelig og spennende og litt risikofylt - jeg tror de er aller mest misunnelige fordi du tør og får det til. Det er uvanlig å starte med ridning i din alder, og det ser ut som de fleste som holder på med hest er kvinner, men de beste rytterne er best uavhengig av kjønn og det er noe man kan drive med opp i høy alder. Du er kul! Ikke la dem trykke deg ned, men stå på, stå på hardere, om så bare på trass!
Taklampe Skrevet 20. november 2015 #17 Skrevet 20. november 2015 Det er ikke rart i det hele tatt! og skjønner helt ærlig ikke hvorfor noen synes det er rart. Hvis dette er drømmen din, så go for it! Det er bare sunt for helsa og det er en kjempefin hobby. Det ser ut som dette er noe du virkelig vil, så ikke la andres teite meninger komme i veien for det. 1
Gjest ulvepopcorn Skrevet 20. november 2015 #18 Skrevet 20. november 2015 Kjenner ei dame som begynte å ri som 68-åring, og begynte med litt sprang noen år senere. Det er aldri for sent
GammelKaktus Skrevet 20. november 2015 #19 Skrevet 20. november 2015 Hvem bryr seg om hva andre mener. Kjør på 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #20 Skrevet 20. november 2015 Følg drømmen din!!! Gi en lang faen i hva andre mener, det er DITT liv - og du skal gjøre akkurat de tingene som gjør deg lykkelig.Forresten, så er det utrolig sexy med menn i din alder som rir (spiller ingen rolle om mannen er på nybegynner nivå eller grand prix nivå - like sexy uansett) - så igjen: FØLG DRØMMEN DIN! :-) Hilsen hestejente 22 år. Anonymkode: de6bd...062 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå