AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Hvordan er dere sosial med små barn? Hvor mange barnefamilier kjenner dere og er dere sammen med i helgene feks? Anonymkode: aa913...05c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 har ikke barn selv, men har flere venner som har små barn. Jeg kommer som regel hjem til dem og så skravler vi litt inni mellom bleieskift og mating og trilleturer. Er veldig glad i barn selv og spesielt deres barn, så det gjør det nok mye enklere siden jeg bare synes det er koselig å leke med barnet mens moren støvsuger eller lignende. Anonymkode: 92ca3...48a 1
MiniMjau Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Henger med naboer som har barn på samme alder, og "vennepar" vi har truffet gjennom barna. Åpen barnehage.
Gjest Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Vi bruker veldig lite tid sammen med andre barnefamilier, bortsett fra i lekekassen med naboer. Barnet er hele uka i barnehagen, og vi har bare helgen "ordentlig" sammen - da vil vi bruke den sammen bare oss uten for mye styr. Dagsoving styrer også litt av dette, han sover fra på formiddagen frem til i 13-14tiden, og det begrenser litt mye planlegging på dagtid. Lite søvn og endel sykdom gjør og at vi prioriterer helt andre ting enn sosialisering med andre barn når vi først har fri. Jeg har lyst til å få kvalitetstid med ungen fremfor å bruke oppmerksomheten på andre, egentlig. Han har og mest behov for å være med oss da. Sosialisering tar vi voksne med egne venner når barnet sover(eller jeg har tatt ungen med på besøk til venninner uten barn/de kommer på besøk til meg/oss), og ungen treffer jo masse barn hele uka og for litt leking i sandkassa med nabobarn i helgene om vi tilfeldigvis er ute samtidig. Når barnet blir eldre og ikke sover lengre på dagtid blir det bok annerledes. 1
Favole Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Er småbarnstiden sosial? I helgene er det ofte bare oss (meg, mann og barnet), siden ukedagene forsvinner til jobb og barnehage. Synes det er godt å ha det litt rolig da. Det hender seg at vi avtaler med venner eller familie å dra på tur, besøk hjem til hverandre, lekeland, lekeplass ol., men det er ikke standard hver helg og flere ettermiddager i uka. I ferier blir det noe annet, da har vi bedre tid og større behov for å omgås andre.Ungen er snart to år og sover fortsatt på formiddagen, så det begrenser litt. Regner med ting sikkert endrer seg noe iløpet av det neste året. Stresser ikke med det.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Er småbarnstiden sosial? I helgene er det ofte bare oss (meg, mann og barnet), siden ukedagene forsvinner til jobb og barnehage. Synes det er godt å ha det litt rolig da. Det hender seg at vi avtaler med venner eller familie å dra på tur, besøk hjem til hverandre, lekeland, lekeplass ol., men det er ikke standard hver helg og flere ettermiddager i uka. I ferier blir det noe annet, da har vi bedre tid og større behov for å omgås andre.Ungen er snart to år og sover fortsatt på formiddagen, så det begrenser litt. Regner med ting sikkert endrer seg noe iløpet av det neste året. Stresser ikke med det.Enig! Får være grenser for stress...! Anonymkode: 8d7de...450
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #7 Skrevet 21. november 2015 Det var et litt rart spørsmål synes jeg. Vi foreldre er svært sjelden med barnet våre på aktiviteter nå mer da det har begynt på skolen. Vi tar en kopp te og en prat når barnet er på besøk hos noen det ikke har vært hos før, men ellers er det kun en sjelden gang at jeg eller/og mannen er med hele tiden. Mannen har en kamerat fra ungdomstiden sin som har et stebarn som er like gammelt som vårt barn. Vi har vært sammen med dem litt, men ikke i nevneverdig grad. Lager selvsagt i stand avtaler for barnet slik at enten det får besøk, eller får komme på besøk til andre. Noen ganger møtes de også på lekeparker. Ellers er vi jo sosiale med hverandre i vår lille familie her hjemme med å spille stigespill, er med på det som skjer i nabolaget etc. Naboungene kommer inni mellom på døra og banker på, og da fyker de gjerne hit og dit. Men vi foreldrene er som regel stort sett så ulike at det ikke er noe vennepotensiale for oss voksne der. Anonymkode: a8851...ac1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå