AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #61 Skrevet 21. november 2015 3500kr høres lite ut. Nav følger satser for hvor mye man skal ha i livs-opphold etter at leie+ strøm er betalt, og for en enkelt-voksen er det ca. 4500, sikkert litt mer nå. Men nå vet ikke jeg hva du har i inntekt og hvor høye bo-utgifter du har. Det er ikke sikkert at bo-utgiftene dine kan forsvares i forhold til din inntekt. Vet heller ikke om du har søkt om og får bo-støtte, det kan søkes om på nettet, hvis du logger inn med bank-id. Og der kan du se med en gang om du kvalifiserer og hvor mye du circa får. http://www.husbanken.no/bostotte/Ellers, søknad om sosial-stønad kan du hente på NAV. Be om i resepsjonen. De kan ikke nekte deg å søke. Da må du dokumentere hva du har i inntekt, hva du betaler i leie og strøm, pluss 3 mnd bankutskrift. (Kan stryke over info som ikke er relevant for dem å vite) Anonymkode: 203f9...65c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #62 Skrevet 21. november 2015 Søk etter "hjelp oss å hjelpe" på facebook, der kan du be om ting du og barna trenger. Julegaver og julemat også. Anonymkode: 203f9...65c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #63 Skrevet 22. november 2015 Her i grenland så er det noe som heter omvendt julenisse. Står handlekurver i butikker rundt om hvor kunder legger oppi varer. også gis det til noen som trenger det. Anonymkode: 1f10d...978 2
Norbertine Skrevet 22. november 2015 #64 Skrevet 22. november 2015 Tråden er ryddet for avsporinger.Alice i Eventyrland, mod
Sol-2 Skrevet 22. november 2015 #65 Skrevet 22. november 2015 Først vil jeg si at jeg ikke skriver dette innlegget for å be dere om noe, jeg ønsker bare å få ut hvordan jeg og sikkert en del andre har det. Jeg er alenemor til to barn, og er vandt med å snu på krona til vanlig. Jeg husker ikke når jeg selv kunne unne meg noe så enkelt som noen gode varme vanter. Alle pengene går til mat og klær til barna og andre ting dem trenger. Det viktigste er at dem har det de trenger, men når jula kommer nå blir det hardt. Denne julen har jeg mindre enn noen gang til jul, jeg sitter å er nesten deprimert over tanken på å ikke kunne gi barna en ordentlig jul. Det handler ikke om at de ønsker seg så dyre gaver. Men med kun 3500kr etter ting er betalt av regninger og husleie, så er det ikke mye. Det skal tross alt vare til mat hele desember, julegaver, juletre som er veldig viktig for barna, julemat og litt ektra julegodt, det fortjener de også. Det skal også være til ting som lege eller andre ting som plutselig kan dukke opp, så jeg kan ikke bruke opp alt heller. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gå ting til å gå. Julehjelp kan man bare få hos nav hvis man allerede er sosial klient, noe jeg ikke er. Pratet med dem i går. Jeg får litt mat av frelsesarmeen til jul, men det holder ikke så mye. Og jeg selv spiser meg ikke mett, sånn at maten holder. Men mat går fort på to barn i en alder de vokser mye. Jeg vet jula handler om mer enn penger, for meg er det familie og god stemning som gjelder. Men for to barn mellom 5-9 så er det også gaver og det å kose seg med godteri som de gleder seg til. De snakket om hva de ønsker seg hele tiden. Det er så enkle ting som skøyter og lego. Men jeg klarer ikke det heller. Og da har jeg sett over alle utgifter på hva vi evt kan kutte på. Vi kan ikke kutte på mer, vi lever så på grensa på alt at det ikke går ann. Jeg prøver å ta på meg masse strøjobber, men er lite å få for tiden. Det er faktisk så ille at jeg har vurdert prostitusjon. Noe jeg såklart IKKE kommer til å gjøre, men det sier jo hvor desperat man faktisk kan bli. Jeg har solgt alt jeg har av verdi, jeg er skrapa. Bil har jeg heller ikke lenger. Og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan kvalifisere til hjelp hos nav bare fordi jeg ikke er på nav til vanlig. Det er vondt å se på det vakreste man har, altså barna mine og måtte si at det ikke kan bli store julefeiringen i år. Håper ikke noen blir irritert på dette innlegget, for det er jo et klageinnlegg. Jeg har bare ikke noen å snakke med det om, og trengte å skrive det jeg hadde på hjertet. Anonymkode: 62d81...8f4Kjære TS. Ta en titt på side 3 i dette innlegget, vi er flere som gjerne vil hjelpe hvis vi får lov. 3
got2go Skrevet 22. november 2015 #66 Skrevet 22. november 2015 Unødvendig.Uenig. Veldig rart at ts er s fattig.
Gjest Gjest_Pierce Skrevet 22. november 2015 #67 Skrevet 22. november 2015 Uenig. Veldig rart at ts er s fattig. Se på plussene på innlegget, det er tydelig at folket er enig...Ts er i en sår situasjon og da er det ganske lavmål å komme med slike innlegg... 8
got2go Skrevet 22. november 2015 #68 Skrevet 22. november 2015 Se på plussene på innlegget, det er tydelig at folket er enig...Ts er i en sår situasjon og da er det ganske lavmål å komme med slike innlegg...mulig det, menjeg er fremdeles uenig. Det kan hende at ts trenger et spark bak for å ta noen grep,og ikke bare dulles med. Hun har tross alt to barn å ta seg av.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #69 Skrevet 22. november 2015 mulig det, menjeg er fremdeles uenig. Det kan hende at ts trenger et spark bak for å ta noen grep,og ikke bare dulles med. Hun har tross alt to barn å ta seg av. Sympatisk du. Forsøk å sett deg i ts sin situasjon, istedet for å tråkke henne ned Anonymkode: 0e2a8...8fe 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #70 Skrevet 22. november 2015 Da jeg var alenemor fikk jeg hjelp av julehjelpen og røde kors her jeg bor til julemat. Og jeg fant masse leker på finn.no som folk gav bort. På facebook har de gratisgrupper som folk legger ut og gir bort, alt fra leker til klær. Så der kan du finne noe også Jeg fant også min seng og møbler der. Noen venninner hjalp meg med litt godterier og jeg mottok hjelp fra fremmede da jeg skrev om mine problemer i et ukeblad!Lykke til Anonymkode: 428e2...5a2 3
Mis(s)Understood Skrevet 22. november 2015 #71 Skrevet 22. november 2015 mulig det, menjeg er fremdeles uenig. Det kan hende at ts trenger et spark bak for å ta noen grep,og ikke bare dulles med. Hun har tross alt to barn å ta seg av. Da synes jeg du skal lese HI en gang til.Les det sakte. Søg for at hver eneste setning hun skriver virkelig blir forstått.Og så kommer du med de konkrete forslagene dine på hvilke grep TS bør ta. Hvordan hun skal endre sin økonomiske situasjon i løpet av en måned.Ordet er ditt. 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #72 Skrevet 22. november 2015 Til TS og andre i lignende situasjon:Dere kan også søke Frelsesarmeen og andre organisasjoner om å få bidrag til Jul.Noen lokalaviser har også Juleinnsamling av penger i tiden før Jul, og pengene blir delt ut til mennesker som har søkt om å få pengehjelp før JulJeg vet ikke når søknadsfristene er, så det lønner seg å snarest ta kontakt med Frelsesarmeen/ andre dersom man skal søke om penger til Jul. Anonymkode: 5ab8d...b9c 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #73 Skrevet 22. november 2015 Kanskje Velferdsalliansen kan kontaktes, med spørsmål om de har oversikt over bidragsytere? http://www.velferdsalliansen.no/innhold/131/news-detail/nyheter/newsitemid/5704/flere-trenger-hjelp-til-julemat Anonymkode: 5ab8d...b9c 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #74 Skrevet 23. november 2015 Jeg er glad jeg ikke er ennå i en slik situasjon som deg TS. Høres helt fryktelig ut å leve fra hand til munn. Ønsker uansett at det ble innført borgerlønn, slik at alle hadde hatt til å overleve selv om de ikke hadde vært heldig å fått lønnet arbeid. Synd at vi ennå har så stor avstand mellom fattig og rik. En stor skam!! Anonymkode: 1c351...074
Juniper Skrevet 23. november 2015 #75 Skrevet 23. november 2015 TS, hvor i landet holder du til?Det er mulig jeg kan bidra med noe. Vet hvordan det er å ha lite. Send meg en melding. 1
Gjest Skrevet 23. november 2015 #76 Skrevet 23. november 2015 Denne tråden gjør meg rørt, den viser hvor mange gode mennesker det er på kg Ts kunne ikke ha valgt et bedre forum til å spørre om hjelp, jeg håper ta leser dette og lar oss hjelpe henne 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå