AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #41 Skrevet 20. november 2015 Eksempel på hva man kan finne gratis på finn. Eller andre steder med litt innsats.Nå vet dessverre ikke jeg hvor du bor da Gratis skøyter på Finn Anonymkode: 94e91...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #42 Skrevet 20. november 2015 Trist lesing:( og anbefaler deg å sende pm til Hjelp oss å hjelpe på face,fort før d er for seint!Skriv hva du ønsker hjelp til,vi er ganske fantastiske på de sidene;) Ønsker deg og barna en fantastisk fin advent og jul<3 Anonymkode: aadac...8d8jeg er ikke TS, men jeg har kontaktet forskjellige grupper på fb. Og jeg føler at jeg spør om noe ulovlig når jeg spør om mat. Man blir hele tiden fakket ned på av de som styrer gruppene, og de skal ha innsikt i papirer de ikke har noe med. Så å være fattig er ikke nok. I tillegg skal de vurdere hvem som trenger hjelp og ikke. Uansett hvor lite mat man har :( Anonymkode: 01996...6d6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #43 Skrevet 20. november 2015 Det er veldig vondt å høre. 3500 for desember må være tøft når man har to barn som skal mettes og kanskje litt koselig julestemning. Skulle ønske jeg hadde noen gode tips, men eneste jeg kan tenke på er å sjekke facebook-siden over mennesker som betaler for å få oppkjørselen måket. Overraskende mange som betaler for dette.Har du familie som kan hjelpe denne jula? Har prøvd å se hva du har svart på av samme spørsmål, men familie er beste alternativ jeg kan komme på. Anonymkode: 2b8f0...354hvor er det? Hva heter siden? Anonymkode: 01996...6d6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #44 Skrevet 20. november 2015 hvor er det? Hva heter siden?Anonymkode: 01996...6d6Det legges gjerne ut når snøen kommer på "Fredrikstad-salg,kjøp og gis bort" sider ut fra by eller tettsted. For eldre kan man like gjerne sette ut en annonse i avisen og skrive at en gjerne stiller med måkehjelp for de som ønsker det. I fjor var det mange som ba om hjelp fordi de var snødd inne eller ikke orket/hadde mulighet til å få fjernet snøen utenfor hjemmet. DER tror jeg en fort Jan tjene noen kroner ekstra Anonymkode: 2b8f0...354
Rosalie Skrevet 20. november 2015 #45 Skrevet 20. november 2015 Det legges gjerne ut når snøen kommer på "Fredrikstad-salg,kjøp og gis bort" sider ut fra by eller tettsted. For eldre kan man like gjerne sette ut en annonse i avisen og skrive at en gjerne stiller med måkehjelp for de som ønsker det. I fjor var det mange som ba om hjelp fordi de var snødd inne eller ikke orket/hadde mulighet til å få fjernet snøen utenfor hjemmet. DER tror jeg en fort Jan tjene noen kroner ekstra Anonymkode: 2b8f0...354Man har også småjobber på finn.no 1
FreeLife Skrevet 20. november 2015 #46 Skrevet 20. november 2015 Har du billigst lån, forsikring, mobilabbo..kutta lisens osv? Det er hundrevis av ting du kan gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #47 Skrevet 21. november 2015 Hvorfor ikke kontakte media? Det har jo vært flere eksempler på at anonyme personer som snakker om sin vanskelige økonomiske situasjon der har nærmest fått tilsendt mer enn de kunne klare å ha plass til etter at artikkelen har stått på trykk. Anonymkode: 3dd63...2d7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #48 Skrevet 21. november 2015 Jeg har ikke lest alle svarene, så det kan hende dette har blitt foreslått før. Jeg regner med at du er nødt til å kutte ut gaver til venner,og annen familie enn barna, nå som situasjonen er som den er,men har du noen det ellers ville være naturlig å bytte julegaver med? I så fall kan du kanskje snakke med dem og forklare situasjonen. Så kan du ønske deg lego og skøyter som julegave på forskudd til deg selv, sånn at du kan gi dette videre til barna. Til gjenggjeld kan du gi noe som ikke koster deg noe, f.eks. et "gavekort" på tjenester du kan gjøre for vedkomende (barnepass, snømåking, husarbeid el.l. alt etter hva vedkomende trenger og du har mulighet til). Anonymkode: a61b9...cf6
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2015 #49 Skrevet 21. november 2015 Du må snarest søke om bidragsforskudd. Mannen kan ikke slippe unna ansvaret for barna pga han flyttet til utlandet.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #50 Skrevet 21. november 2015 Trist å lese Jeg vet at du ikke spør etter penger i tråden din, men jeg hadde gledelig gitt deg litt for at du og familien din skulle fått en bedre jul Anonymkode: 57442...089 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #51 Skrevet 21. november 2015 Trist å lese Jeg vet at du ikke spør etter penger i tråden din, men jeg hadde gledelig gitt deg litt for at du og familien din skulle fått en bedre jul Anonymkode: 57442...089Da er vi to, selv om jeg har dårlig råd selv. Skulle gladelig gitt noen hundrelapper, eller 2 julegaver til de små <3 Anonymkode: 0e2a8...8fe 2
Peter007 Skrevet 21. november 2015 #52 Skrevet 21. november 2015 (endret) Tja hva skal en si TS, du er egentlig ikke fattig egentlig. Du har jobb og videreutdanner deg på fritiden. Nå er det ikke sikkert tidspunktet for videreutdanning er riktig siden det er trang økonomisk. Hva med en ekstrajobb ved siden av den du har. Barna krever sitt det forstår jeg, og her virker far være langt borte slik samvær ikke er noe tema. Du mottar heller ikke barnebidrag. Det er nå ikke sikkert det har vært så mye å hente heller, Hva vet vi om det. Far til barna er flyttet til utlandet skjønner jeg. Er det et av landene i Europa er det mulig for NAV å innhente han. Videre i noen land som er i resten av verden om Norge har avtale med. Inntil videre har du rett på bidragsforskudd fra NAV.når barnebidrag ikke betales og du tjener under 6G.Jeg tenker først og fremst du har for store utgifter i forhold til inntekt. Selv om du skulle jobbe som hjelpepleier f.eks, og ikke har allverden i lønn så burde du kunne overleve om utgiftene var som de skulle. Det er mange som har to barn og jobber om hjelpepleier ellers tilsvarende og klarer seg. Det er muligheter for at du bor i samme boligen dere gjorde når mannen bodde hos dere. Den er tiltenkt betalt av to voksne. Dette blir vanskelig med en inntekt i stedet for to selvfølgelig. En rimeligere bolig er vel næreliggende å tenke på da boligutgifter ofte er de største. Nå har du muligheter til å søke om bostøtte og annen sosialstøtte.Jeg forstår du har undersøkt litt om noe av dette, og det virker ikke være noe som du komme inn under. Det skader uansett ikke sende inn en søknad. NAV har sosialstønad, og kommunen gjennom husbanken står for bostøtte..Husbanken har nettsider du kan lese deg frem på.Men jeg tenker siden du har full jobb så når du neppe frem til stønader, men forsøk. Får du ikke stønader er du med andre ord ikke fattig.Jula jævlig, den er det for mange mennesker som ikke føler de ikke klarer leve opp til sine forventninger som foreldre. Dette både i jula og ellers. Det er blant annet ikke et krav at barna skal eget rom. Jeg er fullstendig klar over at innen miljøer er dette helt forferdelig, og det kan ikke aksepteres. Dette er egentlig dårlige holdninger, og mangel på respekt for et gjennomsnittsmenneske som ikke har allverden med inntekt. Forelder som ikke kan godta 65 kvm. leilighet og felles soverom for barna har ikke noe å klage over.Det finnes forøvrig mange samværsforeldre med to barn som kun har ett soverom, eller rett og slett bare sovealkove. De har barna der 40 % av tiden. Det merkelige er at dette er helt ok, synes bosteds-foreldre (Dette gjør at barna ikke vil ha samvær når de blir eldre-hurra mor får mer bidrag). Barna er der faktisk 10 av 30 netter i mnd. Men de bor der ikke er argumentet for at det er ok.fra det politiske hold. Det gis ikke noen form for støtte til samværsforeldre som skal skaffe bolig til samvær.Det er heller ingen selvfølge at en kan reise på sommerferie i 1-2 uke - til Syden eller lignende. Der finnes forøvrig langt rimelige alternativer om en ønsker dette. Norge er full av skog og mark og havet ligger rundt oss langs hele kysten.Har mange rett og slett for store krav til levestandard. Eller er det samfunnet en lever i som krever at alle har en høy levestandard.Jeg har registret at TS. ikke kunne se at samlivsbrudd komme. Dette er naivt, men så er nordmenn ekstra naive her når ca.45 % av parforhold ender med samlivsbrudd. En høster som en sår er et uttrykk. Noen vil vel synes det er slemt å bruke det her. Men hvorfor fikk du barn med denne mannen når han ikke er fra Norge, og ikke betaler barnebidrag. Det er faktisk damer som har dette som krav at dette kan oppfylles før de får barn med en mann. At han har god inntekt er også viktig. statistikken vise gjenbruk av menn som blir fedre. Dette for ar kvinner ser etter gode emner.TS.du får brette opp armene og jobbe mer. Dette som en kortsiktig løsning, og så må du se om du kan få lavere boutgifter og andre utgifter. Ta en samtale med banken. Livet er ofte vanskelig, og det er helt normalt også for deg TS.Du har nevnt prostitusjon. Jeg tror ikke du er helt der.Jeg har snakket, damer som har dette som biinntekt i perioder (Til opplysning, aldri vert kunde). Dette er helt vanlige damer som føler de trenger mer penger. Det som ofte er felles er at de legger seg til gode vaner, som er vanskelig å komme ut av.Damer har med seg sin sikre inntektskilde så de er godt utrustet slik. Dette vet flere å benytte seg av. Har fysiske behov så hvorfor ikke få betalt er et argument fra de.Jeg håper du tar dette som et hint om at du må klare deg selv TS. Ingen andre kan rydde opp i livet ditt enn deg selv. Du er slettes ikke alene om å grue deg til julen pga. økonomien. Det er flott du utdanner deg videre,men kanskje tidspunktet er feil. Hva med en ekstra jobb i stedet.Lykke til og stor klem.( Den viktigste tiden er mellom nytt-år og jul. Ikke mellom jul og nytt-år). Endret 21. november 2015 av Peter007 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #53 Skrevet 21. november 2015 Tja hva skal en si TS, du er egentlig ikke fattig egentlig. Du har jobb og videreutdanner deg på fritiden. Nå er det ikke sikkert tidspunktet for videreutdanning er riktig siden det er trang økonomisk. Hva med en ekstrajobb ved siden av den du har. Barna krever sitt det forstår jeg, og her virker far være langt borte slik samvær ikke er noe tema. Du mottar heller ikke barnebidrag. Det er nå ikke sikkert det har vært så mye å hente heller, Hva vet vi om det. Far til barna er flyttet til utlandet skjønner jeg. Er det et av landene i Europa er det mulig for NAV å innhente han. Videre i noen land som er i resten av verden om Norge har avtale med. Inntil videre har du rett på bidragsforskudd fra NAV.når barnebidrag ikke betales og du tjener under 6G.Jeg tenker først og fremst du har for store utgifter i forhold til inntekt. Selv om du skulle jobbe som hjelpepleier f.eks, og ikke har allverden i lønn så burde du kunne overleve om utgiftene var som de skulle. Det er mange som har to barn og jobber om hjelpepleier ellers tilsvarende og klarer seg. Det er muligheter for at du bor i samme boligen dere gjorde når mannen bodde hos dere. Den er tiltenkt betalt av to voksne. Dette blir vanskelig med en inntekt i stedet for to selvfølgelig. En rimeligere bolig er vel næreliggende å tenke på da boligutgifter ofte er de største. Nå har du muligheter til å søke om bostøtte og annen sosialstøtte.Jeg forstår du har undersøkt litt om noe av dette, og det virker ikke være noe som du komme inn under. Det skader uansett ikke sende inn en søknad. NAV har sosialstønad, og kommunen gjennom husbanken står for bostøtte..Husbanken har nettsider du kan lese deg frem på.Men jeg tenker siden du har full jobb så når du neppe frem til stønader, men forsøk. Får du ikke stønader er du med andre ord ikke fattig.Jula jævlig, den er det for mange mennesker som ikke føler de ikke klarer leve opp til sine forventninger som foreldre. Dette både i jula og ellers. Det er blant annet ikke et krav at barna skal eget rom. Jeg er fullstendig klar over at innen miljøer er dette helt forferdelig, og det kan ikke aksepteres. Dette er egentlig dårlige holdninger, og mangel på respekt for et gjennomsnittsmenneske som ikke har allverden med inntekt. Forelder som ikke kan godta 65 kvm. leilighet og felles soverom for barna har ikke noe å klage over.Det finnes forøvrig mange samværsforeldre med to barn som kun har ett soverom, eller rett og slett bare sovealkove. De har barna der 40 % av tiden. Det merkelige er at dette er helt ok, synes bosteds-foreldre (Dette gjør at barna ikke vil ha samvær når de blir eldre-hurra mor får mer bidrag). Barna er der faktisk 10 av 30 netter i mnd. Men de bor der ikke er argumentet for at det er ok.fra det politiske hold. Det gis ikke noen form for støtte til samværsforeldre som skal skaffe bolig til samvær.Det er heller ingen selvfølge at en kan reise på sommerferie i 1-2 uke - til Syden eller lignende. Der finnes forøvrig langt rimelige alternativer om en ønsker dette. Norge er full av skog og mark og havet ligger rundt oss langs hele kysten.Har mange rett og slett for store krav til levestandard. Eller er det samfunnet en lever i som krever at alle har en høy levestandard.Jeg har registret at TS. ikke kunne se at samlivsbrudd komme. Dette er naivt, men så er nordmenn ekstra naive her når ca.45 % av parforhold ender med samlivsbrudd. En høster som en sår er et uttrykk. Noen vil vel synes det er slemt å bruke det her. Men hvorfor fikk du barn med denne mannen når han ikke er fra Norge, og ikke betaler barnebidrag. Det er faktisk damer som har dette som krav at dette kan oppfylles før de får barn med en mann. At han har god inntekt er også viktig. statistikken vise gjenbruk av menn som blir fedre. Dette for ar kvinner ser etter gode emner.TS.du får brette opp armene og jobbe mer. Dette som en kortsiktig løsning, og så må du se om du kan få lavere boutgifter og andre utgifter. Ta en samtale med banken. Livet er ofte vanskelig, og det er helt normalt også for deg TS.Du har nevnt prostitusjon. Jeg tror ikke du er helt der.Jeg har snakket, damer som har dette som biinntekt i perioder (Til opplysning, aldri vert kunde). Dette er helt vanlige damer som føler de trenger mer penger. Det som ofte er felles er at de legger seg til gode vaner, som er vanskelig å komme ut av.Damer har med seg sin sikre inntektskilde så de er godt utrustet slik. Dette vet flere å benytte seg av. Har fysiske behov så hvorfor ikke få betalt er et agrement fra de.Jeg håper du tar dette som et hint om at du må klare deg selv TS. Ingen andre kan rydde opp i livet ditt enn deg selv. Du er slettes ikke alene om å grue deg til julen pga. økonomien. Det er flott du utdanner deg videre,men kanskje tidspunktet er feil. Hva med en ekstra jobb i stedet.Lykke til og stor klem.( Den viktigste tiden er mellom nytt-år og jul. Ikke mellom jul og nytt-år). Det er vel vanskelig å få alt dette til før jul, slik at hun kan gi barna en fin julefeiring Anonymkode: 0e2a8...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #54 Skrevet 21. november 2015 Det er vel vanskelig å få alt dette til før jul, slik at hun kan gi barna en fin julefeiringAnonymkode: 0e2a8...8feMen jula kommer ikke overraskende på noen og klarer man å legge tilside 50,- kr pr uke gjennom hele året så har man faktisk 2500,- til jul. Eller 100,- pr uke. Da har man faktisk 5000,- Anonymkode: 0b646...747 4
Gjest Gjest_Pierce Skrevet 21. november 2015 #55 Skrevet 21. november 2015 (endret) Trist å lese Jeg vet at du ikke spør etter penger i tråden din, men jeg hadde gledelig gitt deg litt for at du og familien din skulle fått en bedre jul Anonymkode: 57442...089Samme, så trist å høre at hun sliter slik Vi skulle ha starta en liten aksjon her og samlet inn penger Endret 21. november 2015 av Pierce 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #56 Skrevet 21. november 2015 Så trist at situasjonen din er slik, TS.Her kommer noen tips fra meg - Gi barna "gavekort" på julegaver som er opplevelser du kan gjøre sammen med dem. For eksempel aketur, tur i skogen, spill-kveld osv.- Bak julekaker selv, sammen med barna. Man kan få ganske mye ut av enkle og billige ingredienser. Kanskje dere har en del ingredienser fra før også.- La barna lage julegaver til hverandre.- Sjekk tv-guiden og velg alle julefilmene dere har lyst til å se. Gjør litt ekstra ut av det med pledd og stearinlys.- Ta med barna på aktiviteter som er gratis. Det er ofte en del julekonserter og slikt på kjøpesentre.- Lag julestrømper til barna. Litt smågodt kan man få kjøpt billig.- Dra på biblioteket før juleferien og lån masse koselige julebøker. Anonymkode: c5f9a...980 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #57 Skrevet 21. november 2015 Samme, så trist å høre at hun sliter slik Vi skulle ha starta en liten aksjon her og samlet inn penger Det spørs om vi hadde klart det på en skikkelig måte, slik at det ikke hadde havnet i hendene på feil personer Anonymkode: 0e2a8...8fe 1
Sol-2 Skrevet 21. november 2015 #58 Skrevet 21. november 2015 Da er vi to, selv om jeg har dårlig råd selv. Skulle gladelig gitt noen hundrelapper, eller 2 julegaver til de små <3Anonymkode: 0e2a8...8feSå ble vi tre, send gjerne en melding til meg TS, så vil jeg gjerne også bira litt, slik at dere får en bedre jul. 3
clyde Skrevet 21. november 2015 #59 Skrevet 21. november 2015 Hvor i landet holder du til, ts? Vil gjerne bidra med gave til barna dine 2
ToveM Skrevet 21. november 2015 #60 Skrevet 21. november 2015 Jeg skulle også gjerne bidratt med noen pakker til ungene, og noe julegodt kanskje.Send meg gjerne en melding. Gir like gjerne direkte til personer som trenger det i stedenfor til innsamlingsaksjoner. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå