Gå til innhold

Leietaker har sagt opp, men nekter å flytte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en leietaker som bodde hos oss i Svært kort tid før han sa opp leieforholdet. Oppsigelsestiden hans gikk ut i midten av November, men han nekter å flytte ut. Hva kan jeg gjøre for å få han ut? Det er helt sykt hvordan visse mennesker kun tenker på seg selv, jeg har regninger jeg må betale, og den nye leietakeren står uten bopel. Mister jeg den nye leietakeren er det heller ikke så lett å få tak i ny leietaker rett rundt juletider. Dette er blodig urettferdig. 

Anonymkode: 6f158...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsigelsestid skal vel gå ut hele måneden? Slik at han kan bli boende ut november...?

Anonymkode: cf8c6...b74

• Liker 1
Skrevet

Det er meget mulig at man må la oppsigelsestiden gå ut hele måneden, men det har for så vidt ingen betydning da oppsigelsestiden gikk ut i oktober/november-skiftet, jeg ville bare være litt mer anonym her.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vedkommende har altså selv sagt opp leieforholdet. Hva svarer han når du spør hvordan han ikke flytter nå som han har sagt opp leiligheten?

Endret av Gullik
  • Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Det er meget mulig at man må la oppsigelsestiden gå ut hele måneden, men det har for så vidt ingen betydning da oppsigelsestiden gikk ut i oktober/november-skiftet, jeg ville bare være litt mer anonym her.

Du skrev da vitterlig midten av November. Det ville ikke gjort deg annonym, men heller tvert imot da alle vet at man flytter ut ved utløpet av oppsigelsemåneden.

Skrevet

Kontakt politiet. Hvis han ikke har kontrakt og ikke betaler oppholder han seg der vel ulovlig.

• Liker 5
Skrevet

Du har oppsigelsen skriftlig?

Anonymkode: 4db4f...8b6

• Liker 1
Skrevet

Vedkommende har altså selv sagt opp leieforholdet. Hva svarer han når du spør hvordan han ikke flytter nå som han har sagt opp leiligheten?

Det stemmer, vedkommende har selv sagt opp. Han sa opp før første måned av leieperioden var gått, da han mente det ble for dyrt å bo i min leilighet. Dette til tross for at han visste prisen av å bo der. Nå, etter at jeg fikk ny leietaker og oppsigelsestiden er over, sier han at det ikke passer han å flytte likevel, og at han MÅ bo hos meg mer. Det er ganske frustrerende. 

• Liker 1
Skrevet

Oppsigelsen er forresten skriftlig, ja. Takk til alle de av dere som har kommet med saklige spørsmål og tilbakemeldinger. Angående nettavisen så kommer jeg ikke inn da det koster penger, men hvis det står noe veldig lurt der så kan jeg vurdere å betale for det.

• Liker 1
Skrevet

Gå til politiet. De kan hjelpe deg :)

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer, vedkommende har selv sagt opp. Han sa opp før første måned av leieperioden var gått, da han mente det ble for dyrt å bo i min leilighet. Dette til tross for at han visste prisen av å bo der. Nå, etter at jeg fikk ny leietaker og oppsigelsestiden er over, sier han at det ikke passer han å flytte likevel, og at han MÅ bo hos meg mer. Det er ganske frustrerende. 

Han betaler ikke heller?

• Liker 1
Skrevet

Du skrev da vitterlig midten av November. Det ville ikke gjort deg annonym, men heller tvert imot da alle vet at man flytter ut ved utløpet av oppsigelsemåneden.

:daane:

Oppsigelsestiden gikk ut i oktober/november-skiftet, men for at TS skulle forbli anonym endret hun på denne detaljen til midten av november. Det er ganske vanlig å endre uvesentlige opplysninger for at man ikke skal bli identifisert. Poenget er at oppsigelsestiden har gått ut. 

Anonymkode: 91d61...2c2

• Liker 5
Skrevet

Oppsigelsen er forresten skriftlig, ja. Takk til alle de av dere som har kommet med saklige spørsmål og tilbakemeldinger. Angående nettavisen så kommer jeg ikke inn da det koster penger, men hvis det står noe veldig lurt der så kan jeg vurdere å betale for det.

Jeg fikk ikke opp den betalingssiden da jeg fant artikkelen første gang, men jeg gjør det nå. Uansett, det stod det samme som i de andre lenkene. Du må begjære tvangsutkastelse og vente 14 dager. Det er mulig du kan rette erstatningskrav mot leieboeren men sånt bør du nok ta kontakt med advokat om.

Anonymkode: 120cf...d71

• Liker 1
Skrevet

TS, du varsler om tavngsutkastelse og  tar kontakt med namsmannen. Deretter tar du krav i depositumet for perioden leietakeren har blitt boende uten å betale. Mister du din nye leietaker pga. dette, kan du også ta krav for tapt leieinntekt.

Anonymkode: ae383...b6f

• Liker 2
Skrevet

Gå til politiet. De kan hjelpe deg :)

Nei, dette er ikke en sak politie ønsker å blande seg i. 

Anonymkode: db1ec...b28

Skrevet

Nei, dette er ikke en sak politie ønsker å blande seg i. 

Anonymkode: db1ec...b28

Hvorfor ikke? Jeg ville jo sett på det som ett slags innbrudd, el. når noen befinner seg inne i min eiendom uten tillatelse.

Anonymkode: 087c6...bc5

Skrevet

Hei! Denne linken gjelder der leietager er sagt opp, men håper du finner noe nyttig, eventuelt ta kontakt med politiet på mail/tlf og høre med dem. Da får du nok et godt svar! :) 

https://www.politi.no/tjenester/tvangsfullbyrdelse/krav_pa_annet_enn_penger/fravikelse_utkastelse/Tema_128.xml

Hva tror dere politiet gjør med dette? Rister på hodet og lurer på om ts tror de skal bære leietakeren ut! 

Anonymkode: 1e6ac...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...