LadyGirl Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 (endret) Jeg kjøpte en jakke for en stund siden og jenta bak disken kunne ikke svare på om det var fake eller ekte skinn. og heller ikke om den tålte regn... Jeg har sjeldent brukt den men har lyst til å bruke den uavhengig av årstid. På merkelappen ser jeg at jakka ikke kan vaskes, og det står at den kun skal renses av profosjonelle. Så da antar jeg at den egentlig ikke tåler regn?Men går det an å impregnere den så den kan tåle det? Jeg har en impregneringspray jeg bruker på sko, aner ikke om det går an å bruke på skinnjakker? Står at sprayen skal funke på leather også. på lappen på jakke står det følgende:Shell:40% PU/PU (hva det betyr??)60% viscose eller noe i den duren.. Mulig det bare er jeg som er dum og uvitende, men håper noen kan hjelpe meg har forresten også en skinnvest, men den er i "imitation leather"den tåler vel regn da, i og med at den kan vaskes ? (står at den kan vaskes i 30 grader) og trenger den eventuelt å "impregneres?"Takk for hjelp Endret 20. november 2015 av LadyGirl
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 PU er ikke skinn. Skinn tåler vann, dyrene går tross alt ute i all slags vær, men skinnet tåler ikke såpevask i vaskemaskin. Følg rådene på vaskelappen. Anonymkode: 5bc06...b10 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Imitert skinn/ PVC/ PU er produsert i ulike metoder som veving, hekling eller toving av syntetiske fibre. Vedlikehold av imitert skinn/ PVC/ PU er lignende til behandling av skinn. Man må ha etbalansert forhold mellom vann, fett og fargestoffer. Blir denne balansen ødelagt, kan resultatet bli falming, overfetting og sprekker. Anonymkode: 5bc06...b10 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 PU er polyurethan, et plastmatetiale laget av olje.Som regel kan det vaskes.Du finner sikkert en vaskelapp i jakken. Den kan det lønne seg å følge. Anonymkode: 33f10...63a
LadyGirl Skrevet 20. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2015 Ja vaskelapp på jakken så står det jo at det kun skal utføres av en spesialist.men ingen som kan svare på om det (forøvrig jakken og "imitation leather" vesten skal behandles med noe for å tåle eventuelt regn og all slags vær?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå