Gå til innhold

Han tar ikke initiativ til å treffes,men sier alt er ok???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en mann jeg har møtt på en datingside og truffet 2 ganger som oppfører seg noe merkelig.

Jeg tok initiativ til date nr.2.Han bekreftet etterpå at han hadde hatt en veldig hyggelig kveld men etter dette har han ikke tatt initiativ til noe ny date.Jeg skrev etter denne daten at jeg også hadde hatt det veldig hyggelig og at jeg gjerne gjentok det.Fikk bare til svar at han synes det samme men må jobbe denne helgen."Slik er det bare" skrev han...og etter det har han ikke tatt initiativ til noe nytt treff.Han har heller aldri gitt meg noen komplimanger av noe slag,at jeg er søt,pen etc...

Jeg har prøvd å "fiske" litt,men han svarer alltid så overfladisk slik som "Yes,vi hadde en veldig hyggelig kveld og praten gikk lett.Absolutt positivt det :)" Alt er liksom så positivt hele tiden og jeg får aldri noe innsikt i hva han egentlig mener....Han skriver til meg nærmest daglig,og jeg svarer.Men nå kjenner jeg at jeg er i ferd med å miste mye av interessen siden han ikke tar noe initiativ.

Er dette typisk oppførsel for en person som ikke er interessert men kanskje er for unnvikende til å fortelle det rett ut? 

Eller holder han meg på gress?

Anonymkode: 81999...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver han til deg daglig av eget initiativ - dvs. ikke som svar til deg?

Anonymkode: 5cef8...f39

Skrevet

Skriver han til deg daglig av eget initiativ - dvs. ikke som svar til deg?

Vi svarer på hverandres meldinger.Men etter date nr.2 sendte han dagen etter en "takk for i går" melding på eget initiativ,der han skrev han hadde hatt en flott kveld.Derfor føler jeg at jeg får veldig miksede signaler,og skjønner ikke hvorfor han fortsetter å skrive hvis han ikke er interessert.Samtidig som det virker rart å ikke foreslå ny date hvis han faktisk er interessert.Jeg skrev jo som nevnt etter date nr.2 (da jeg svarte på hans "takk-for-i går" melding),at jeg også synes det var trivelig og gjerne gjentar det en annen kveld.Så han vet jo at jeg vil møte han igjen.

Skrevet

Han sier datene var hyggelig og at dere hadde god kjemi, at det er positivt at han har møtt deg, men at han ikke kan møte deg akuratt nå pga jobb men skriver til deg daglig, og du klarer fremdeles å mistenke at han ikke er interessert?!

Fyren er interessert, men har et LIV utenom, og den lille fritiden han har trenger han kanskje for seg selv eller til andre ting.
Dere er kjempetidlig i datingfasen og da er det helt normalt at det går flere uker mellom datene, og det er ikke veldig normalt å overøse en jente man knapt kjenner med masse komplimenter med mindre det er på fylla og man håper å få hun med seg hjem. Jeg syns du stresser og ødelegger for deg selv med den tankegangen du har, men hvis du savner initativ fra han (til tross for at han skriver til deg daglig) så er det ingenting i veien for å foreslå en dag/aktivitet til han selv, foreksempel skrive "Hvordan ser neste uke ut for deg? Kanskje vi skal dra på bowling? :) ". For all del ikke vis deg som så usikker du viser deg her, og ikke finn på å begynn å pes han om at "liker du meg ikke nok? du tar ikke initativ! hvorfor gir du meg ikke komplimenter?" for ærlig talt mannen skriver til deg hver dag etter å ha møtt deg to ganger så det er veldig tydelig at han er interessert, men har andre ting i livet å ta hensyn til også som gjør at han ikke kan få fri til å møte deg når det passer best for deg. Om det derimot går flere MÅNEDER, ja da kan du nok være sikker på at han bare holder deg på gress, men ikke bare etter noen dager/en uke som nå.

Anonymkode: da777...4d7

• Liker 2
Skrevet

Han sier datene var hyggelig og at dere hadde god kjemi, at det er positivt at han har møtt deg, men at han ikke kan møte deg akuratt nå pga jobb men skriver til deg daglig, og du klarer fremdeles å mistenke at han ikke er interessert?!

Fyren er interessert, men har et LIV utenom, og den lille fritiden han har trenger han kanskje for seg selv eller til andre ting.
Dere er kjempetidlig i datingfasen og da er det helt normalt at det går flere uker mellom datene, og det er ikke veldig normalt å overøse en jente man knapt kjenner med masse komplimenter med mindre det er på fylla og man håper å få hun med seg hjem. Jeg syns du stresser og ødelegger for deg selv med den tankegangen du har, men hvis du savner initativ fra han (til tross for at han skriver til deg daglig) så er det ingenting i veien for å foreslå en dag/aktivitet til han selv, foreksempel skrive "Hvordan ser neste uke ut for deg? Kanskje vi skal dra på bowling? :) ". For all del ikke vis deg som så usikker du viser deg her, og ikke finn på å begynn å pes han om at "liker du meg ikke nok? du tar ikke initativ! hvorfor gir du meg ikke komplimenter?" for ærlig talt mannen skriver til deg hver dag etter å ha møtt deg to ganger så det er veldig tydelig at han er interessert, men har andre ting i livet å ta hensyn til også som gjør at han ikke kan få fri til å møte deg når det passer best for deg. Om det derimot går flere MÅNEDER, ja da kan du nok være sikker på at han bare holder deg på gress, men ikke bare etter noen dager/en uke som nå.

Nå har ikke jeg nevnt noe om hvor lang tid det har gått da,men det er gått 2 uker og vi bor i samme by.

Skrevet

Hvem skriver først meldinger? Det er en vesentlig forskjell, om det er han eller du som starter kommunikasjonen

Skrevet

Nå har ikke jeg nevnt noe om hvor lang tid det har gått da,men det er gått 2 uker og vi bor i samme by.

Ok, du skrev at daten var på fredag, så jeg gikk ut i fra at du mente forrige fredag.
Syns fortsatt det ikke har gått spesielt lang tid, men absolutt på tide at du "minner han på" et treff ved å selv ta initativ til når dere kan møtes! Er ikke noe farlig i det. Kanskje nettopp han sitter der på andre enden og har blitt såret før og tenker at denne gangen så vil han ikke bli såret og derfor kun vil date en kvinne som liker han godt nok til å be HAN ut. Tenk om han sitter der å tenker "kanksje hun ikke liker meg godt nok, hun spør jo ikke om vi skal finne på noe igjen". Så spør han du så blir du ihvertfall mye klokere på om han vil treffe deg eller ikke ;)

Skrevet

Ok, du skrev at daten var på fredag, så jeg gikk ut i fra at du mente forrige fredag.
Syns fortsatt det ikke har gått spesielt lang tid, men absolutt på tide at du "minner han på" et treff ved å selv ta initativ til når dere kan møtes! Er ikke noe farlig i det. Kanskje nettopp han sitter der på andre enden og har blitt såret før og tenker at denne gangen så vil han ikke bli såret og derfor kun vil date en kvinne som liker han godt nok til å be HAN ut. Tenk om han sitter der å tenker "kanksje hun ikke liker meg godt nok, hun spør jo ikke om vi skal finne på noe igjen". Så spør han du så blir du ihvertfall mye klokere på om han vil treffe deg eller ikke ;)

Litt misforståelse der.sorry.Den helgen jeg refererte til var forrige helg.

Mulig han tenker slik men jeg inviterte jo han ut forrige gang,betalte for oss og sa jeg gjerne gjentok det.Da skulle jeg tro han hadde fått bekreftelse nok.For meg er jo det å skrive "Jeg gjentar det gjerne igjen :) " en måte å ta initiativ til ny date på,men at jeg lar det være opp til han nårti det blir.Det gjorde jeg bevisst,siden han jobber endel.Jeg jobber også skift.

• Liker 1
Skrevet

Hvem skriver først meldinger? Det er en vesentlig forskjell, om det er han eller du som starter kommunikasjonen

Vet ikke helt.Vi svarer på hverandres meldinger.Skriver til hverandre annenhver gang.

Skrevet

Litt misforståelse der.sorry.Den helgen jeg refererte til var forrige helg.

Mulig han tenker slik men jeg inviterte jo han ut forrige gang,betalte for oss og sa jeg gjerne gjentok det.Da skulle jeg tro han hadde fått bekreftelse nok.For meg er jo det å skrive "Jeg gjentar det gjerne igjen :) " en måte å ta initiativ til ny date på,men at jeg lar det være opp til han nårti det blir.Det gjorde jeg bevisst,siden han jobber endel.Jeg jobber også skift.

fortsatt bare litt over en uke..

Anonymkode: 2bde0...d24

Skrevet

fortsatt bare litt over en uke..

Anonymkode: 2bde0...d24

Nei,det er 2 uker siden vi møttes sist.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vanskelig å si,men jeg skjønner frustrasjonen din rundt dette.Særlig hvis tonen er overfladisk uten dybde.Dersom han av ulike grunner ikke kan treffe deg på en stund ville det vært naturlig å antyde at han ser frem til å møte deg igjen,og kanskje komme med noen forlag ved å si når vi treffes neste gang kan vi kanskje se den filmen på kino/dra til den puben/ og lignende.

Noen er konfliktsky og vil vente til du spør eller bare la ting fade ut.Andre har ingen planer om treff men holder ting gående fordi de elsker oppmerksomheten fra deg,og det finnes også de som bare bruker deg som tidsfordriv eller holder deg som plan B til noe bedre dukker opp.

Jeg ville spurt han rett ut.Så slipper du gruble mer på dette.Veldig kjedelig å skrive overfladiske meldinger frem og tilbake i ukesvis med en som virker lite interessert i å treffes.

Endret av Sandie
  • Liker 1
Skrevet

Er det virkelig det? Så fint å høre! Jeg har også hengt meg opp i og føler at "alle" som møter noen går fra å omtrent ikke kjenne personen til å møtes annenhver dag og viips, så var alt i orden. :P
Så da blir man jo dritfrustrert hvis man møter noen som er mer gira på  ta det kjeeeemperolig.

Anonymkode: 453a4...4cb

Skrevet

Er det virkelig det? Så fint å høre! Jeg har også hengt meg opp i og føler at "alle" som møter noen går fra å omtrent ikke kjenne personen til å møtes annenhver dag og viips, så var alt i orden. :P
Så da blir man jo dritfrustrert hvis man møter noen som er mer gira på  ta det kjeeeemperolig.

TS.Jeg vet ikke helt...forskjell på å treffes nesten hver dag og at det går uker mellom hver gang.Når man bor i samme by og har 9-16 jobb og fri hver helg synes jeg det er rart at han aldri vil treffe meg,og at det går 14 dager uten initiativ til nytt treff.Når jeg treffer noen jeg liker er det naturlig å ville treffe dem ihvertfall 1 gang per uke.Du vil bli bedre kjent med dem,føle deres energi og nærvær og sånt.Det virker ikke som de er interessert hvis de ikke vil treffes.Jeg føler ihvertfall det med han her.

• Liker 2
Skrevet

TS.Jeg vet ikke helt...forskjell på å treffes nesten hver dag og at det går uker mellom hver gang.Når man bor i samme by og har 9-16 jobb og fri hver helg synes jeg det er rart at han aldri vil treffe meg,og at det går 14 dager uten initiativ til nytt treff.Når jeg treffer noen jeg liker er det naturlig å ville treffe dem ihvertfall 1 gang per uke.Du vil bli bedre kjent med dem,føle deres energi og nærvær og sånt.Det virker ikke som de er interessert hvis de ikke vil treffes.Jeg føler ihvertfall det med han her.

er litt i samme situasjon, bare at her er det skrivinga som er eksepsjonelt treig. Når han først skriver/svarer så er det innholdsrikt og flott og ingenting som tyder på at han ikke vil ha konakt. Men jeg tenker jo at man neppe kan være så hypp når man ikke er gira på å ha kontakt. Men samtidig noe som gjør at jeg ikke skjønner det helt.

Skrevet

Jeg har datet en del men aldri opplevd at det har gått flere uker mellom hver date.Og da snakker jeg om menn som har vært i full jobb og hatt et aktivt sosialt liv utenom.De har ofret trening,fotballkamper og samvær med venner i ny og ne,for å treffe meg og jeg har gjort det samme.

Man må nesten ofre noe om man vil drive med dating of finne en kjæreste.Har man bare tid til å treffes en eller to ganger i måneden vil det ta veldig langt tid å bli kjent,og hele poenget med å date faller litt bort.Man må på en måte starte på nytt hver gang man treffes.Å gi daten komplimanger av og til er en naturlig del av den kurtisen som normalt finner sted i en datingfase.Uten den blir det veldig dødt og merkelig.

• Liker 3
Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Basert på mine erfaringer, er ikke fyren nok interessert i deg til at han selv tar initiativ. He's just not that into you. Slike menn finnes overalt og til enhver tid. Slutt med å ta kontakt med han og gå videre. 

Skrevet

Basert på mine erfaringer, er ikke fyren nok interessert i deg til at han selv tar initiativ. He's just not that into you. Slike menn finnes overalt og til enhver tid. Slutt med å ta kontakt med han og gå videre. 

Jeg tenker det samme men hvorfor fortsetter han å svare meg? det skjønner jeg ikke.

Jeg har for dårlig samvittighet til å bare slutte å svare på meldingene hans.Han har jo vært veldig hyggelig de gangene vi har møtt hverandre.Er vel best å spørre rett ut eller skrive at jeg ikke føler han er så keen,så det er nok best å slutte av kontaken?

Skrevet

Vet ikke helt.Vi svarer på hverandres meldinger.Skriver til hverandre annenhver gang.

Så det har med andre ord gått i ett siden hans "takk for i går" melding. Stiller dere begge oppfølgingsspørsmål i hver melding?

Det er som regel en som er mer pådriver enn den andre. 

Skrevet

Så det har med andre ord gått i ett siden hans "takk for i går" melding. Stiller dere begge oppfølgingsspørsmål i hver melding?

Det er som regel en som er mer pådriver enn den andre. 

Det har gått i ett ja.Høyst 2 dager mellom hver melding.Og da beklager han gjerne sent svar...

Begge stiller oppfølgingsspørsmål men det er av den overfladiske typen som hvordan har du hatt det i dag,hatt en fin dag på jobb,noen planer for i kveld,skal du på trening,så du den og den tv-serien i går,,,og så videre.Siden vi har truffet hverandre 2 ganger hadde jeg håpet vi kunne stille hverandre litt mer personlige spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...