AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Jeg har et problem med at svettelukt setter seg i genserene mine. Det kjennes ikke når de er nyasket, men etter å ha brukt de en halv dag lukter det sur svette. Jeg bruker tettsittende bomullsgensere og vasker de på 40 grader med Rema sitt vaskepulver. Bruker ikke tøymykner. Har ikke samme problem med sur lukt når genserene er helt nye, så problemet er ikke svetten i seg selv, men at den blir sittende i plagget.Noen tips?? Anonymkode: 49f6b...30a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Deodorant. Anonymkode: 82e2a...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 følger med her, samme problem. Trodde at bomull (og ikke syntetisk) var det beste men svettelukten setter seg i det også Anonymkode: 09b33...524
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Det kan være vaskemaskinen som ikke tømmer seg helt, og så blir det bakterievekst som setter seg i plaggene.Når plaggene da blir varme, kommer lukten frem.Prøv en vaskemaskinrens. (Fås kjøpt på matbutikken)Etter at dette er gjort, kjører du en tom vask på 90 grader, gjerne med litt eddik i trommelen.Så vasker du klærne dine på så høy temperatur som du kan, og lar dem få godt med luft når de tørker. Da bør lukten være borte. Anonymkode: 88ed8...ff0 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Det kan være vaskemaskinen som ikke tømmer seg helt, og så blir det bakterievekst som setter seg i plaggene.Når plaggene da blir varme, kommer lukten frem.Prøv en vaskemaskinrens. (Fås kjøpt på matbutikken)Etter at dette er gjort, kjører du en tom vask på 90 grader, gjerne med litt eddik i trommelen.Så vasker du klærne dine på så høy temperatur som du kan, og lar dem få godt med luft når de tørker. Da bør lukten være borte.Anonymkode: 88ed8...ff0Jeg glemte å si at du må huske å tømme flteret på vaskemaskinen før og etter rens. Anonymkode: 88ed8...ff0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Det kan være vaskemaskinen som ikke tømmer seg helt, og så blir det bakterievekst som setter seg i plaggene.Når plaggene da blir varme, kommer lukten frem.Prøv en vaskemaskinrens. (Fås kjøpt på matbutikken)Etter at dette er gjort, kjører du en tom vask på 90 grader, gjerne med litt eddik i trommelen.Så vasker du klærne dine på så høy temperatur som du kan, og lar dem få godt med luft når de tørker. Da bør lukten være borte.Anonymkode: 88ed8...ff0Takk for tips! Vi kjørte en runde maskinrens for noen uker siden, da vi også har opplevd sur lukt fra en del klær og håndklær. Det var imidlertid litt annerledes for den lukten satt i klærne hele tiden, i motsetning til den sure svettelukten som dukker opp etter noen timers bruk. Skal uansett prøve å kjøre en tom vask med eddik og så vaske genserene mine på 60 grader for å se om det hjelper Har vurdert å bytte deodorant også, for å se om det har noen betydning. Anonymkode: 49f6b...30a
Perelandra Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Prøv med et annet vaskemiddel, helst kjente merker som Omo eller Blenda.Jeg har selv opplevd at vaskepulveret fra Rema 1000 kan gi sur lukt i klær. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #8 Skrevet 21. november 2015 Mistenker at det kan være vaskepulveret ja..... Anonymkode: ddff3...539 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #9 Skrevet 21. november 2015 Jeg har aldri opplevd det problemet du beskriver, før jeg kjøpte vaskemiddelet fra Rema. Bytt vaskemiddel så kanskje problemet er løst. Det løste seg i hvertfall her. Anonymkode: 0bb3f...87a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #10 Skrevet 21. november 2015 Jeg har samme problem. Tror ikke det er vaskepulveret sin feil men kroppen min. Jeg svetter lett og etterhvert sitter det igjen svettelukt i klærne. Man lukter det ikke når klærne er nyvasket men ved den minste fukt senere på dagen kommer lukten. Jeg har ikke funnet noen mirakelkur men noen små grep jeg syns hjelper litt. Antiperspirant på tørr ren hud på kvelden gjør at jeg svetter mindre dagen etter. Bruker eddik i stedet for tøymykner. Det tar lukt bedre. Kaster klær når de blir for ille (ikke bra for miljøet). Legger de værste klærne i bløt i et desinfiserende vaskemiddel jeg kjøper i utlandet (Rodalon). Vet ikke om man også kan få det i Norge men har ikke sett det. Det virker litt på samme måte som klorin men bleker ikke klærne. Husk å skylle godt etterpå og sørg for det ikke er det minste spor av vanlig såpe når klærne legges i bløt. Da mister Rodalon effekten sin. Men håper som sagt fortsatt på en mirakelkur Anonymkode: bdb2a...4e9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #11 Skrevet 21. november 2015 Vask på høyere temperatur enn 40 grader er det eneste som hjelper etter min erfaring. Eddik hjelper også noe. Anonymkode: 9801a...d12 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå