Gjest Blomsterert Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Jeg er ikke totalavholds selv så det er sagt,men jeg hadde ikke akkurat sørget om det ble et rusfritt samfunn.Sa det til en venn i går kveld,og responsen var:-da hadde du ikke sett mange glade nennesker!Ikke? Som sagt,jeg elsker en kald øl eller tre,jeg liker vin.Men jeg slapper absolutt mer av uten alkohol.Er jeg kontrollfreak da? Liker å ha oversikt,og når jeg drikker blir jeg fort sliten,lei eller anspent.Andre sier de slapper av.Drikker når det er noe spesielt,som feiringer osv,men ikke ellers.Syns det er mye mer nærhet og tilsredeværelse når det ikke er alkohol eller annet(som regel pot,annet skyr jeg)i bildet.Hva tenker dere?Ville dere hatt et rusfritt samfunn?Hvorfor,hvorfor ikke?
Gjest Raindrops Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 Nei, jeg opplever allerede dagens forbud som en krenkelse av min personlige frihet.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Jeg er helt for et rusfritt samfunn såfremt det oppstår naturlig som et resultat av at det ikke lenger finnes individer som har behov for eller ønske om å ruse seg.Jeg er derimot sterkt imot et rusfritt samfunn som oppstår fordi majoriteten som ikke har behov for å ruse seg bestemmer at individene som har dette behovet skal nektes anledning via diverse drakoniske tiltak.Det første er en utopi. Det andre vil i praksis aldri bli et rusfritt samfunn uansett, siden folk ikke lar seg overstyre i en slik grad. Anonymkode: 1cccc...6cd 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Dette er et litt upassende tidspunkt å ta opp dette på med tanke på at ny forskning tyder på at rusmidlene ikke er noe særlig avhengigetsdannende i seg selv, men at det er livssituasjonen til den avhengige som er så dårlig at de blir avhengige av ting som gir dem midlertidig lykke. En alkoholiker kan dermed like gjerne gå over til å bli dataspillavhengig eller treningsnarkoman.
EvaLena Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Dette er et litt upassende tidspunkt å ta opp dette på med tanke på at ny forskning tyder på at rusmidlene ikke er noe særlig avhengigetsdannende i seg selv, men at det er livssituasjonen til den avhengige som er så dårlig at de blir avhengige av ting som gir dem midlertidig lykke. En alkoholiker kan dermed like gjerne gå over til å bli dataspillavhengig eller treningsnarkoman.Link til dette du skriver om??
Jolene Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Ser ikke et behov for et rusfritt samfunn. Det er opp til enhver å velge om de ønsker det eller ikke. Det er derimot ikke en oppgave for staten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå