AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #1 Skrevet 20. november 2015 Jeg er så lei av å bruke halve dagen min på å rydde etter 3 barn, hund og mann. Kl er 0115 og jeg har hengt opp klær, vasket badet og bretter klær. Etter å ha jobbet ettermiddags vakt. Huset mitt ser bomba ut og jeg er lei av å mase på barn og mann. Har noen tips til husarbeid skjema eller kan fortelle meg hvordan dere fordeler husarbeidet og hva dere gjør evt når? Jeg blir gal 😭 Anonymkode: f437e...4d1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 Hvis det er nok, som du skriver i overskriften, må du vise at det er nok i handling. Det gjør du ikke med å fortsette som før, at du alltid gjør dette. La det flyte til mannen din, og evt barna ser at de også må hjelpe til. Anonymkode: 1d17c...e84 2
Okapi Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Løsningen er selvsagt å la være. Hvis de trenger det ryddig, vil de trå til. Hvis de ikke gjør det, er det fordi de ikke har samme behov for eller ønske om ryddighet som du har. 1
Rotemor Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Du må nok akseptere at de andre ikke løper foran deg i køen for å ordne opp.La det flyte, eller oppdra de!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Det beste er vel å lære barna ryddeskikk. Sett inn rutine med at hver kveld før kveldsmat skal de samle lekene sine å legge i en eske, så får de vaffler eller godteri på lørdagen.Forklar barna , og evn. mannen at for at en husholdning skal gå rundt så må alle bidra, og at man får mer og mer oppgaver med alderen. Noen får gå ut med søpla når det trengs og du ber de om det, og noen får hjelpe til med å brette klær om de er store nok til det. Anonymkode: 0e5a0...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå