Ayesh Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Hei Jeg lurer på om det går ann å bruke ildfastform som man bruker i ovn på komfyr også? Jeg tenker på bruke ildfast form som er laget av glass.
Vattenflaska Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Direkte på en plate? Jeg ville ikke tatt sjansen. Det der kan ende katastrofalt 3
Ayesh Skrevet 19. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2015 Direkte på en plate? Jeg ville ikke tatt sjansen. Det der kan ende katastrofalt ja mente direkte på platen
Hoppetaujenta Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 (endret) Hmm... Jeg har aldri tenkt den tanken noen gang, men når jeg tenker på det nå, så vil svaret mitt bli nei. Den er til å brukes inni en komfyr. Endret 20. november 2015 av Hoppetaujenta 1
Gjest Margit Spat Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 En ildfast form tåler et visst temperaturnivå (f.eks max 230 grader), mens komfyrtoppen kan bli mye varmere enn det når den står på høy effekt. Blir temperaturen for høy, så vil forma sprekke. Derfor kan man ikke koke ting oppe komfyren i en ildfast form. Det hender jeg bruker en ildfast form oppå komfyren, men da er det for å holde ting lunt, og på laveste effekt på platene. F.eks dersom jeg har flere ting som har vært laget i samme panne, og som skal serveres samtidig.
Gjest Ennasus Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 Jeg prøvde å holde en lasagne varm engang ved å la den stå oppå komfyren...Hadde visst for sterk varme for den sprakk
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #8 Skrevet 20. november 2015 Glasset kan eksplodere når du bruker direkte varme på den måten. Men man får kjøpt former i porselen som er laget for st de også skal tåle direkte varme fra kokesone eller plate. Anonymkode: e3155...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå