Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du sendt en Pm til en ukjent gutt/jente du kom over på Facebook og invitert med vedkommende ut på date?

Hvorfor/hvorfor ikke? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vedkommende sannsynligvis....

1. vil tro at du er rimelig desperat da ingen godtar en date uten å kjenne til vedkommende

2. ikke svarer deg grunnet årsaken ovenfor

3. ikke ser meldingen din fordi den havner i "annet"

Det finnes andre veier til målet

• Liker 6
Skrevet

Jeg har fått en del sånne private meldinger på facebook. Alt fra en uskyldig "Er det lov til å bli kjent med deg? :-)" til "Deilig dame!" Uansett så blir det for rart til at jeg svarer. Det er ikke det at jeg er overlegen, men jeg bruker ikke facebook som sjekkearena, men for å holde kontakten med mennesker jeg allerede kjenner. Feil sted for slikt, med andre ord.

Anonymkode: 0d670...cb5

• Liker 4
Skrevet

Har fått noen sånne, kun et par ganger har det vært hyggelig og akseptert, selvom jeg har takket nei.
Andre ganger har det endt med vill stalking og krenkelser.

Jeg kunne aldri sendt slik til en mann på faceook selv, om jeg bare tilfeldigvis kom over profilbildet hans,
men om det for eksempel var en jeg hadde sett aktiviten til i en felles gruppe vi begge var svært aktivte i, og likte det han stod for og sa så kunne jeg kanskje sendt han en melding om at han får stå på videre og gjerne si fra om han vil bli kjent en dag.

Anonymkode: 4c256...be9

Skrevet

Sitter med litt blanda følelser på om jeg synes det var greit eller ikke.

har fått tidligere og med "du var pen, lyst til å bli kjent"

nå var det en foranledning der jeg på en åpen gruppe ba om hjelp til å finne noen bildeler hvor han da sendte melding at jeg måtte si i fra om jeg trengte hjelp til å bytte de. Jeg takket og bukket og tenkte ikke noe mer over det før han ba meg ut.. 

Skrevet

Kunne du sendt en Pm til en ukjent gutt/jente du kom over på Facebook og invitert med vedkommende ut på date?

Hvorfor/hvorfor ikke? 

Jeg hadde lyst, men redd for at hun vil synes det er creepy med fremmede som sender melding. Nå er hun opptatt. 

Anonymkode: 4c5b0...5f7

• Liker 1
Skrevet

Fordi vedkommende sannsynligvis....

1. vil tro at du er rimelig desperat da ingen godtar en date uten å kjenne til vedkommende

Det finnes andre veier til målet

Er det mer desperat enn å registrere seg på Sukker?

• Liker 1
Skrevet

Er det mer desperat enn å registrere seg på Sukker?

Etter min mening: Ja. 
På Sukker finner man likesinnede med samme intensjon.

Å ta kontakt ved å be ut på date via Facebook er en helt annen greie. Det er en grunn til at man har Facebookvenner og lukket profil-innstillinger. Facebook er et relasjonsnettverk for å holde kontakten med kjente. Sukker er et bli-kjent-nettverk.

• Liker 5
Skrevet

Hvor ukjent?

altså hva er grunnen til at man skriver til nettopp vedkommende? 

jeg har veldig lyst til å skrive til en venn av en venn, men er redd meldingen havner i "annen"-mappen, og at den oppdages når det er for sent.

ps jeg hadde vært positiv hvis noen hadde skrevet til meg, er vi allerede hadde en slags connection (-felles venn, en fra jobb, i nabolaget etc)

Anonymkode: 653b3...e14

Skrevet

hvorfor ringer man ikke i stedet?

Anonymkode: b482d...ec9

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke? 

Jeg ville vel ha skrevet litt først, for å se om hun var noe for meg...

Jeg har erfart at det å bare be noen rett ut på date blir som regel for direkte. Man skremmer bort den andre i stedet.

• Liker 1
Skrevet

hvorfor ringer man ikke i stedet?

Anonymkode: b482d...ec9

Jeg hater å snakke i telefon, og tar den sjelden hvis ukjente nummer ringer. Om noen ukjente hadde ringt meg hadde jeg avslått, fordi det hadde komt for brått. En Facebook-melding eller sms kan man la synke inn, før man svarer. (-jeg hadde googlet og snoket på Facebook-profilen før jeg evt svarte ja)😊

Skrevet

Jeg sitter her og lurer på det samme. Er en fyr fra samme by som meg som jeg vil bli kjent med. Felles venner på FB er mer bekjente, og ingen jeg kan bruke til å koble oss. Bor heller ikke hjemme nå, og er ikke så ofte ute der, og skal jo litt til å være på akkurat samme sted til samme tid. Har motet meg opp en stund til å sende melding til ham, men ble litt bekymret av denne "annet" dere skriver om. Betyr det at det ikke er sikkert at han ser meldingen min? Trodde alt kom i messenger, jeg... Jeg er 34, han 38, og dette er så langt utenfor komfortsonen min at det er imponerende at jeg i det hele tatt tør å vurdere det 😉 

Anonymkode: ddab6...b2f

Skrevet

Jeg sitter her og lurer på det samme. Er en fyr fra samme by som meg som jeg vil bli kjent med. Felles venner på FB er mer bekjente, og ingen jeg kan bruke til å koble oss. Bor heller ikke hjemme nå, og er ikke så ofte ute der, og skal jo litt til å være på akkurat samme sted til samme tid. Har motet meg opp en stund til å sende melding til ham, men ble litt bekymret av denne "annet" dere skriver om. Betyr det at det ikke er sikkert at han ser meldingen min? Trodde alt kom i messenger, jeg... Jeg er 34, han 38, og dette er så langt utenfor komfortsonen min at det er imponerende at jeg i det hele tatt tør å vurdere det 😉 

Du ser jo om meldingen blir lest eller ikke, ikke no stress det :)

Kjør på og se hva som skjer ;)

Skrevet

Annet-folderen skal fjernes, men jeg vet ikke når det skjer. Alle meldinger som ikke er fra venner havner i den folderen, så nei han vil ikke se den med mindre han bruker Facebook fra en pc.

Skrevet

De aller fleste bruker messenger nå og da kommet alle meldinger opp der:) 

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre det. Jeg er i et fast forhold, men hadde jeg vært singel hadde jeg fremdeles ikke gjort det. Fordi: 

1. Jeg er altfor blyg. 
2. Redd for å bli avvist og gjort narr av.

Skrevet

De aller fleste bruker messenger nå og da kommet alle meldinger opp der:) 

Jeg håpte du hadde rett, og logget derfor på Facebook via pc. Fant en melding fra 15.11 i år, som absolutt ikke har dukket opp på messengeren min,... 😐 (folderen het ikke "other" som tidligere heller)

Skrevet

Sånn generelt: Men synes det er flatterende, kvinner synes det er creepy.

Anonymkode: 8ecc1...43e

Skrevet

Jeg håpte du hadde rett, og logget derfor på Facebook via pc. Fant en melding fra 15.11 i år, som absolutt ikke har dukket opp på messengeren min,... 😐 (folderen het ikke "other" som tidligere heller)

så rart.. Jeg får alle meldinger opp i messenger nå, gjorde det ikke før, da måtte jeg gå inn på Facebook via safari el..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...