Gå til innhold

Når dere er interessert i noen, hender det at dere er for sjenerte til å ta kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker det i alle fall veldig godt selv, spesielt da jeg gikk på videregående. Kunne gå i månedsvis å være interessert i en fyr, men uten å tørre å ta det første steget. Vente på riktig anledning, vente på at han skulle gjøre det samme først, slik at jeg slapp den kleine situasjonen å ta kontakt først....

Nå har jeg blitt 26... og har det fremdeles nok litt slik. Lurer på om det er sånn med dere gutta også, eller om dere alltid greier å "manne dere opp til mot" å gjøre et forsøk på hun dere syntes er litt ekstra spennende og som gjør dagen enda litt bedre.

Anonymkode: 585d8...995

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg tar aldri kontakt

• Liker 4
Gjest energibånd
Skrevet

Jeg er ganske tradisjonell når det gjelder dette her, jeg forventer faktisk at det er mannen som tar det første steget. Jada, skulle ønske at jeg turte å ta initiativ, men en gutt som ikke tar kontakt med meg, er ikke særlig interessert i mine øyne.

Skrevet (endret)

Når jeg var yngre så gjorde jeg ingenting med saken. Nå er jeg blitt 28 og om jeg vil prate med hun så bare gjør jeg det. Nå er jeg nok mye mer sosialt anlagt og ekstrovert enn 95% av den norske befolkning. Jeg tar også kontakt med det motsatte kjønn om jeg ønsker å prate med de selv om det ikke er slik at jeg finner de attraktive. F. eks på Treningsenteret. Og vips så har jeg en å trene med av og til og noen å slå av en prat med om vær og vind.

Må ikke manne meg opp, men venter av og til på en god anledning om det er en jeg ser på jevnlig basis.

Endret av Charmander
Skrevet

Er 32 og har enda ikke turt å ta det "første steget" en eneste gang. Har vært et par nervøse patetiske forsøk, men.. :(

Anonymkode: 387de...5a7

• Liker 3
Skrevet

En gang.. det var som tatt ut fra en film.

To hele skoleår så vi på hverandre. Smugtittet under lunsjen og rundt om kring på skolen. Vi endte mystisk opp på samme plass hele tiden. Alltid i nærheten av hverandre. Til og med på bussen til og fra skolen. Blikk og sjenerte smil. 
Vi så alltid bort så fort øynene våre møttes, det varte bare i noen sekunder om gangen. Jeg tenkte "skjerp deg. Han liker deg ikke". 
To år med sommerfugler i magen. Vi snakket nesten aldri sammen, kun i gruppe. Men aldri direkte til hverandre. Alle rundt oss tullet om at vi to var perfekte sammen. Begge to var kronisk sjenert.

Var så på en fest, slutten av vårt siste felles skoleår.  
Han kommer opp bak meg og tar hånden på skulderen min. Så snur jeg meg og ser rett inn i øynene hans, han bøyer seg ned og gir meg et kyss. Så smiler han og sier "jeg har fått med meg at du ser på meg i lunsjen, og jeg ser på deg... tequila?".

En tequila ble til to, og to ble til fem. og pang så ble vi begge drittings. 
Våknet opp i armene hans naken. Husket så å si ingenting etter et par runder i tequila. Sex i snøen bak bygget, falt ned en trapp og han etter. Så er det meste borte. 

Så fortsatte vi som før. Smugtittet på hverandre, sa ikke et pip. Så dro jeg til utlandet på grunn av skole, han flyttet til en annen by. Faen ta meg, OG HAN! om han bare hadde tatt initiativ så hadde jeg dultet etter. Men når begge var kronisk sjenert så blir det som det blir. En herlig ons i fylla takket være Mr tequila. Vær gang jeg ser ei flaske tequila så tenker jeg på han. 

Vi møttes en gang til for to år siden. I fylla. husker nesten ingenting, husker tequilaflasken og ordene "som gode gamle dager?", sex i en dusj også på stuen, havnet på gulvet. Husker jeg lå lenge i armene hans og bare hørte på hjerte hans dunke. 

Alle samtalene vi hadde skjedde er takket være alkohol. Vær gang en av oss drikker så tar vi kontakt med hverandre, 6 år senere. Legger planer om ditten og datten, overnattinger og flyreiser. Men når promillen har forlatt kroppen så kommer sjenertheten tilbake. Fader altså. Slik har vi holdt på i 9 år.. 9 fuckings år! Og vi er fortsatt kronisk sjenerte. FML! 

Anonymkode: 7e8fd...e71

• Liker 6
Skrevet

Jeg prater ikke med folk i lunchen på jobb om ikke de prater med meg først.

Skrevet

Ja. Jeg tar aldri kontakt

Og samtidig sutrer dere over at ingen kvinner vil ha dere :(

Anonymkode: 99b95...5d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar stort sett heller aldri kontakt. Det har hendt at jeg har tatt det litt videre, som å først foreslå å møtes etter å ha pratet på nett en stund (der hun først kontakt), men aller første initiativ? Så godt som aldri.

Skrevet

Jeg tar heller aldri kontakt. Føler ikke jeg har nok å tilby.

Anonymkode: f353c...383

• Liker 3
Skrevet

Blir sjelden intressert om henne ikke tar kontakt først

Anonymkode: bb664...8be

Skrevet

Jeg husker det i alle fall veldig godt selv, spesielt da jeg gikk på videregående. Kunne gå i månedsvis å være interessert i en fyr, men uten å tørre å ta det første steget. Vente på riktig anledning, vente på at han skulle gjøre det samme først, slik at jeg slapp den kleine situasjonen å ta kontakt først....

Nå har jeg blitt 26... og har det fremdeles nok litt slik. Lurer på om det er sånn med dere gutta også, eller om dere alltid greier å "manne dere opp til mot" å gjøre et forsøk på hun dere syntes er litt ekstra spennende og som gjør dagen enda litt bedre.

Anonymkode: 585d8...995

Hvis jeg virkelig er interessert, så tar jeg kontakt. Gidder ikke å gå og lure og vente..

• Liker 1
Skrevet

Det er menn som våger som vinner, har noen kompiser som ikke tar kontakt og de går jo der alene enda etter flere år

• Liker 1
Skrevet

Det er menn som våger som vinner, har noen kompiser som ikke tar kontakt og de går jo der alene enda etter flere år

Nettopp!!!! Er sååååå mange menn som klager over at ingen damer vil ha de, at de fortsatt er single, at de er for stygge til å få seg dame, evig singel osv  - men de gjør jo NADA innsats for å faktisk få seg dame. Sitter hjemme i svetten og får enda dårligere selvtillitt.

Se på hva vi kvinner gjør , trener, ordner oss så vi er pene og presentable ut, klipper og farger hår, smiler og flørter og tar kontakt. Man skulle da virkelig tro at å prøve å gjøre seg selv til den beste utgaven av seg selv, og å tørre å ta kontakt med den man er interessert i eller nysgjerrig på ikke var "for mye" å gjøre for en mann.

Anonymkode: 99b95...5d6

• Liker 6
Skrevet

Ja, desverre tar jeg ikke kontakt! Det er faktisk overaskende hvor like gutter og jenter er. Jeg er nå kjempe betatt av en jente og overanalyserer hver minste ting hun foretar seg. Hun vet nok ikke at jeg er keen på henne, og jeg vet ikke om hun er keen på meg! Hun gir noen tegn, men på en måte visker de ut igjen med andre tegn. Men kommer jeg til å gjøre noe? Nop! Jeg bruker nå dagene på å forsøke å glemme henne, og fortelle meg selv at hun ikke er noe å satse på! Dumt ja, men jeg tørr rett og slett ikke "risikere" noe, som egentlig ikke er noe å risikere! Selvom flere av trådene på KG handler om henne nå, og svaret er det samme i alle tørr jeg fortsatt ikke å gjøre noe! Fuck det her

Anonymkode: 2d06c...cd3

• Liker 2
Skrevet

Ja, desverre tar jeg ikke kontakt! Det er faktisk overaskende hvor like gutter og jenter er. Jeg er nå kjempe betatt av en jente og overanalyserer hver minste ting hun foretar seg. Hun vet nok ikke at jeg er keen på henne, og jeg vet ikke om hun er keen på meg! Hun gir noen tegn, men på en måte visker de ut igjen med andre tegn. Men kommer jeg til å gjøre noe? Nop! Jeg bruker nå dagene på å forsøke å glemme henne, og fortelle meg selv at hun ikke er noe å satse på! Dumt ja, men jeg tørr rett og slett ikke "risikere" noe, som egentlig ikke er noe å risikere! Selvom flere av trådene på KG handler om henne nå, og svaret er det samme i alle tørr jeg fortsatt ikke å gjøre noe! Fuck det her

Hva er det absolutt verste som kan skje? Det absolutt aller verste? Er det verre enn å gå ulykkelig rundt i usikkerhet og aldri få vite om det kunne blitt noe?

Anonymkode: 2fde1...d70

Skrevet

Hva er det absolutt verste som kan skje? Det absolutt aller verste? Er det verre enn å gå ulykkelig rundt i usikkerhet og aldri få vite om det kunne blitt noe?

Vi vet at frykten ikke er rasjonelt begrunnet. Å påpeke det gjør det ikke lettere. 

• Liker 5
Skrevet

Vi vet at frykten ikke er rasjonelt begrunnet. Å påpeke det gjør det ikke lettere. 

Det var ikke meningen å rakke ned på noen, jeg er nemlig slik selv. Prøver å stille meg selv de samme spørsmålene, men evner ikke å svare på dem.

Skrevet

Helt enig med deg. Kvinner og menn er veldig like. Vi føler begge angst, nervøsitet, i situasjoner der vi føler oss utrygge. Mye nok avvisning og vi blir, uavhengig av kjønn, til et brent barn.

Det er gammeldags at bare dere menn skal trenge å ta kontakt, varte opp, osv. Men dessverre er ikke dette et punkt feminister er opptatt av. Noe jeg gjerne skulle sett de var. For det er mye å lære av å innse at menn og kvinner er likere enn mange tror.

Anonymkode: 1c529...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...