Gå til innhold

Konkurrenter ved siden av hverandre. (butikker osv..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke litt teit, la oss si, noen starter et bakeri, rett ved siden av et lignende bakeri som er rett i nærheten. Og butikker som ligger ved siden av hverandre. Er ikke det bare fryktelig irriterende,? 

Anonymkode: bb0c6...b64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er veldig bra. Det betyr at de konkurrerer mot hverandre for å gi meg det beste tilbudet. Butikkene taper på det, mens jeg vinner på det.

Skrevet

Nei, syns ikke det. Siden butikkene har forskjellige utvalg, er det helt greit at det er flere i nærheten. På senteret har vi både Meny og Extra (tidligere Rimi), og syns Extra har dårlig utvalg på enkelte ting. Da stikker jeg heller innom Meny og kjøper det jeg trenger. :)

Skrevet

De trekker vel kunder til hverandre.

Anonymkode: e0f06...260

• Liker 1
Skrevet

Det er gjort med hensikt. Mange butikker av samme slag på et lite område har vist seg å trekke folk. Overflod er tiltrekkende, tydeligvis.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det kan hende at nummer to mener de har et bedre produkt/pris og ønkser å eliminere bliggenhet som konkurransefaktor.

Skrevet

På kjøpesentre synes jeg det er litt ufint å plassere direkte konkurrenter (eks. to apotek, to bokhandeler eller to lekebutikker) direkte vegg i vegg eller vis-a-vis som nabobutikker. Men så lenge det er noen få butikker imellom er det bare kjekt å ha flere butikker for å øke utvalget og servicen. At det er et bakeri på hjørnet og et annet bakeri på neste hjørnet 50 meter unna er fint, å ha to bakerier vegg i vegg er litt sært og unødvendig.

Anonymkode: 46c40...f1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...