Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte et armbånd til kjæresten min forrige jul, dette har han gått med hele tiden. altså ikke tatt det av og på flere ganger. Det er av merket Tommy Hifiger og ble kjøpt på gullfunn sine nettsider. I sommer ramlet plutselig den nålen om fester armåndet rundt armen, av. Jeg sendte mail til gullfunn og fikk beskjed om å sende det inn så de kunne se på om det var reklamasjon eller slitasje. Fikk det i retur etter 3 dager, med den forklaring at det var slitasje. å dette forundrer meg veldig. Det var et relativt dyrt armbånd i mine øyne (rundt 1000 kr), å jeg hadde forventet at det varte lengre enn 9 måneder... 

Skal jeg bare la det gå, eller har jeg noen rettigheter som kunde ? noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst er det forbrukerkjøpsloven du må se på, ikke kjøpsloven. 

Anonymkode: 2f8e4...8ed

Skrevet

Jeg ville klart stått på at det skal vare betydelig lenger enn 9 mnd!Om et såpass dyrt armbånd er utslitt ved normal bruk på under et år må det jo ha vært noe galt i utgangspunktet. Mange kommer langt med å stå på sitt: http://www.dinside.no/928294/bruk-reklamasjonsretten-din Så jeg ville holdt fast på at du forventer lenger levetid enn 9 mnd på et armbånd ved normal bruk. Mener de det er brukt unormalt må DE faktisk bevise dette. Jeg ville klaget.

De håper bare at du godtar og ber de reparere slik at de kan tjene mer penger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...