Gå til innhold

Reklamebransjen blir bare mer og mer snikete.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før var det pop-ups og direkte reklame, men nå som folk bruker ad-block blir reklamen bare mer og mer snikete. F. eks. nyheter som egentlig er sponset innhold. Jeg er redd for hvordan reklamen blir i framtiden. Tror dere de kan gå så langt som å gjøre noen mennesker til reklame?, at de planter mennesker blant oss som har som oppgave å reklamere for ting, altså levende reklame?

Anonymkode: d28e0...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reklame er noe som bare gjør meg sliten! Det er over alt. F.eks, når du ikke betaler for Spotify kan musikken avbrytes av reklame, jeg skrudde helt ned lyden. Så fant de en ny metode, å pause reklamen når du skrur nee lyden! 

+ masse mer ellers og. Og det nevnes ofte ikke hva ting koster da.

Anonymkode: 8f0cd...c44

Skrevet

Så plagsomt er ikke reklame. Det irriterer meg at de har reklame foran småvideoer på alvorlige saker som terroraksjonen nå i Paris, men klippene er jo toppen et minutt av livet mitt. 

At det er reklame på spotify, en tjeneste du oppfor selv har valgt å ikke betale for, er helt ok. Hvorfor skal du få full tilgang når du ikke betaler?

Skrevet

Så plagsomt er ikke reklame. Det irriterer meg at de har reklame foran småvideoer på alvorlige saker som terroraksjonen nå i Paris, men klippene er jo toppen et minutt av livet mitt. 

At det er reklame på spotify, en tjeneste du oppfor selv har valgt å ikke betale for, er helt ok. Hvorfor skal du få full tilgang når du ikke betaler?

Jo, så plagsomt er det.

Anonymkode: 6fe05...121

Skrevet

Det finnes jo mennesker blant oss i dag som reklamerer for ting. Det kalles bl.a. for sponsing og er ikke veldig science fiction.

Bransjen må nesten være kreative når folk sniker seg unna reklamen med AdBlock o.l. De skal jo tjene penger på noe, om alle hadde blokkert annonser og man i tillegg ikke kunne gjøre noe content marketing så hadde alle nettavisene du leser gått konkurs. 

• Liker 1
Skrevet

selvfølgelig blir det mer behagelig når du betaler. Da får du mee igjen av den du betaler til. Men det komisk-irriterende er at de finner på nye måter å få deg til å betale på. 

Skrevet

selvfølgelig blir det mer behagelig når du betaler. Da får du mee igjen av den du betaler til. Men det komisk-irriterende er at de finner på nye måter å få deg til å betale på. 

såklart vil de at du skal betale. Det er ikke som om det bare er 100 personer som velger å skru ned lyden. 

Skrevet

Sett dagens South Park? :P

Den reklamen på spotify og youtube er ikke så ille, problemet er at det blir vanskeligere og vanskeligere å vite hva som er reklame. Bloggere er én ting, men nå begynner journalister og forskere også å bruke samme metode. Det er en trussel mot den frie presse/forskning, som er en grunnleggende del av demokratiet. Det er skummelt.

Anonymkode: c3f2a...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...