Gå til innhold

Er min søster egoistisk eller er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster må spare inn på gaveshoppingen i år. Jeg mener hun må fokusere på barna, at de får de dyreste gavene. Hun kjøper gaver til venner og kjæresten sin. Hvis hun skal spare inn så må hun droppe å kjøpe gaver til de. Hun har ikke barn selv, men jeg har, og det er viktigere at de får gaver enn venner og kjæreste. Mannen min sier jeg er urimelig, men jeg synes hun er egoistisk. 

Anonymkode: d2f8b...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urimelig..

Anonymkode: 6af4e...769

• Liker 10
Skrevet

Wow, hvorfor mener du at dine barn er viktigere for henne enn hennes venner og kjæresten hennes?  Jeg hadde ikke gitt dyre gaver til mine tantebarn om jeg hadde dårlig råd i stedetfor kjæresten min bare fordi min søster mente det. JA du er urimelig!

• Liker 34
Skrevet

Kjøp dyre gaver selv til barna dine. Foreldrenes jobb. Ikke andre. Herregud. En liten ting er normalt fra andre slektninger. Normalt å gi gave til venner, kjæreste, foreldre, søsken, besteforeldre osv også vett du. Ikke bare barna i familien. Du som er rar.

Skrevet

Du tuller nå? Det holder i massevis at du prioterere barna dine (dine nærmeste), hun kan prioritere sine nærmeste (kjæresten og vennene).

• Liker 12
Skrevet

Du er urimelig. Det er jo ikke vanskelig å finne et par billige gaver til tantabarna, men bare fordi du har barn kan du ikke automatisk bestemme hvem hun skal kjøpe til og ikke. 

• Liker 8
Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg. 

Anonymkode: cffee...8a9

• Liker 20
Skrevet

Seriøst? Hun skal prioritere dine barn framfor sin egen kjæreste? Du burde høre på mannen din, han virker fornuftig. Hadde jeg hatt en søster(eller bror) som sa det hadde jeg blitt ganske sur. Det er du som er egoistisk her. Kanskje du heller burde lære barna dine at gavene ikke er det viktigste med jula...

• Liker 11
Skrevet

Du er ikke bare urimelig, men du er egoistisk også.

Skrevet

Du er urimelig, selvfølgelig. Det er hyggelig om hun husker på dem, men å nærmest kreve dyre gaver et urimelig selv om hun hadde hatt god råd. Barn har ikke vondt av å få enkle gaver eller kun kort.

• Liker 3
Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg. 

Anonymkode: cffee...8a9

Trolleriiii trolleraa trolleriii trollerahahahahaha.

Gjest supernova_87
Skrevet

Trolololol!

Trodde selvsagt du mente hennes egne barn og var fullstendig enig med deg, helt til jeg så at det var DINE det var snakk om. Jeg synes ærlig talt det er bedre at hun gir noe til venner og kjæreste enn barna dine. De kan hun heller gi en opplevelse, som å bake julekaker eller ha juleverksted. Hadde det vært min søster hadde jeg foreslått noe sånt, og sagt at hun kunne droppe gaver til dem. De får jo så mye uansett, eller? Hvis det er snakk om at hun er barnas eneste familie, og du også har dårlig råd, blir det noe annet.

Skrevet

Urimelig. Hvorfor skal hun prioritere dine barn/tantebarn fremfor andre? Hvorfor kan de ikke få billigere gaver, slik at alle får en liten oppmerksomhet? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte å lese tråden og trodde det var snakk om hennes barn og ikke dine. Isåfall hadde jeg vært enig med deg, men synes ikke hun er urimelig når hun prioriterer andre enn DINE barn. Barn bryr seg ikke så mye om verdien av gaver uansett. Bare de får noe å leke med er de stort sett fornøyde. Dessuten drukner jo veldig mange barn i gaver på juleaften allerede. Selv synes jeg det hørtes fint ut slik det var i riktig gamle dager der alle fikk en eller to gaver hver også var det liksom ikke mer fokus på den tingen - heller å være sammen, spille spill og kose seg sammen. :) 

• Liker 1
Skrevet

Du er både urimelig og egoistisk..

Anonymkode: fe8f0...d51

• Liker 2
Skrevet

Det er da klart hun må få bruke pengene sine sik hun vil

• Liker 4
Skrevet

Javel jeg forstår jo at hun vil kjøpe gave til kjæresten sin, men han behøver ikke akkurat noe dyrt han heller. Jeg tenker og at man bør satse på kvalitetsleker som varer, og som holder slik at man kan selge det når barna har vokst fra det. Og kvalitet koster litt. Synes det er bare tull å kjøpe billig drit som går i stykker. Og klær kjøper vi selv så det er ingen aktuell julegave. Hun kan jo og ha juleværksted med venner enn å kjøpe gaver til dem. Hun har og bestemt seg for å ikke reise hjem til jul, så hun får ikke sett barna mine på julaften, synes de burde få noe spesielt da som plaster på såret.

Skrevet

Javel jeg forstår jo at hun vil kjøpe gave til kjæresten sin, men han behøver ikke akkurat noe dyrt han heller. Jeg tenker og at man bør satse på kvalitetsleker som varer, og som holder slik at man kan selge det når barna har vokst fra det. Og kvalitet koster litt. Synes det er bare tull å kjøpe billig drit som går i stykker. Og klær kjøper vi selv så det er ingen aktuell julegave. Hun kan jo og ha juleværksted med venner enn å kjøpe gaver til dem. Hun har og bestemt seg for å ikke reise hjem til jul, så hun får ikke sett barna mine på julaften, synes de burde få noe spesielt da som plaster på såret.

... Det at du ønsker å videreselge gaver barna får har ingenting med søsteren din å gjøre. Hvis hun kjøper "billig drit som går i stykker" er det det hun kjøper. Har ikke noe å si at det bare er tull i dine øyne, det er barna dine som teller. Hun trenger strengt tatt ikke kjøpe gaver til barna dine i det hele tatt. Gaver er ikke noe man skal forvente, og jeg håper ikke at du lærer barna dine det. 

Men det at du vurderer hvor dyre gaver kjæresten og venninnene fortjener gjør at jeg mistenker at du egentlig bare er ute peå kødd. 

• Liker 11
Skrevet

Hun bør kjøpe dyre gaver som DU senere kan selge?! Yikes...

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...