AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Jeg har en nokså sensitiv hud, men står mellom å kjøpe ultracalming toner eller multi active toner. Noen som har rpøvd disse? Anonymkode: cedea...c16
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Dette er fra dermalogica. :-) Jeg har fet til normal hud, med sorte prikker og litt porer. Dehydrert og blir fort sensitiv. Spesielt nå i dette været. Liker veldig godt active moisture, men sliter litt med hvilken rens. Bruker nå en kremrens som er veldig nøytral. Den jobber ikke aktivt med huden, men vil jo tro at en rens er en rens og formålet mitt er jo egentlig bare å rense huden for smuss, og ikke noe mer. Men kan en kremrens gjøre at huden blir fet? Anonymkode: cedea...c16
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Hva gjør en toner?Og en primer?Og en fuktighetskrem?Trodde man kun trengte en av disse produktene? Anonymkode: d79cc...67c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Hva gjør en toner?Og en primer?Og en fuktighetskrem?Trodde man kun trengte en av disse produktene?Anonymkode: d79cc...67cEn toner regulerer ph'en etter du har vasket ansiktet. Ph i vann er ca på 7 og i ansiktet 5.5 og huden tar til seg bedre fuktighetskrem, essens ol. om ph'en er på 5.5. Men en toner kan også ha egenskaper som fukt og rengjørede.Primer har jeg ikke satt meg inn i da jeg ikke bruker det el lignende, bruker kun øyesminke. Tror den regulerer hudfargen men kan være at jeg er helt på jordet nå.En fuktighetskrem er en krem med fuktighet. Enten i form av vann eller fett, eller begge deler. Du må velge den som passer din hudtype. Men kremem kan også ha div egenskaper som å hindre rynker, rette ut rynker (er omdiskutert om det går an), jevne ut hudfargen og pigmentflekker, gi glød, og annet.Og nei man trenger ikke bare en av disse tingene. Altså man må ikke bruke alle men å velge kun en kan skade huden. F.eks å bruke en primer og ikke rense godt på kvelden kan gi kviser. Og bruker man ikke en toner så kan det være at fuktighetskremen ikke får gjort en bra nok jobb. Det beste er på morgenen: rens, toner og en fuktighetskrem. Og primer el lignende om man vil. Kvelden: oljerens hvis man bruker primer, bb-krem el annen sminke utenom øynene, smunkefjerner til øynene, rens, toner og fuktighetskrem eller nattkrem. Rett etter toner kan man og bruke et serum, en essens eller en ampul. Det er tynne kremer eller "vann" som er mer konsentrert enn en fuktighetskrem og har div egenskaper. Som f.eks anti-aging, fuktighet, trekker sammen porer osv. Anonymkode: 865bd...379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå