Gå til innhold

Styrkeøvelser for å gå ned i vekt (øke forbrenningen)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå ned i vekt, men vet ikke helt hvilke styrkeøvelser som er best. Jeg vil jo helst forbrenne mest mulig, men samtidig så vil jeg bli sterkere. 

Så mitt første mål er å gå ned i vekt. Deretter tenker jeg at jeg kan starte med øvelser som bedrer holdningen. 

I tillegg til dette vil jeg trene kondisjon, men som sagt så er det styrken som er problemet, fordi jeg ikke helt vet hvilke øvelser som er best. Med styrke, så tenker jeg på hele kroppen (jeg vil jo ikke se slapp ut): rumpe, lår, mage, rygg, armer, bein. 

Anonymkode: 406dd...82f

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Foreslår at du skaffer deg PT. Ja, det er dyrt, men det vil være en god investering for deg som er såpass nybegynner.

Skrevet

Foreslår at du skaffer deg PT. Ja, det er dyrt, men det vil være en god investering for deg som er såpass nybegynner.

Jeg er ikke helt nybegynner. Jeg trener regelmessig. Både styrke og kondisjon. Jeg vil bare ha litt info om hvilke øvelser som er best for vektnedgang :)

Men kanskje jeg skal ønske meg PT-timer til jul. 

Skrevet

Jeg skal gå ned i vekt, men vet ikke helt hvilke styrkeøvelser som er best. Jeg vil jo helst forbrenne mest mulig, men samtidig så vil jeg bli sterkere. 

Styrketrening i seg selv forbrenner ikke veldig mye kalorier, men økt muskelmasse gjør at hvileforbrenningen øker. 

Det er ingen spesielle øvelser som er bedre enn andre, men målet ditt bør være å bygge mer muskelmasse.

Anonymkode: 0c939...b02

Skrevet

Tunge baseøvelser er vel det som oftest anbefales? Da trener man flere muskler på en gang, samtidig som man har fokus på de største som rygg og rumpe. Markløft, knebøy, militærpress osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...