Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere julegaver til nieser/nevøer, søsken osv. for alltid eller stopper dere en gang. Jeg har sagt at jeg syns vi kan gi frem til konfirmasjon, men familien bare fortsetter å gi gaver. Kan jeg da stoppe og gi til nevøer/nieser etter konfirmasjon? Vi er en VELDIG stor familie! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det kan du.

Jeg hadde snakket med foreldrene om det, og sagt at du synes dere ikke skal gi mer presanger etter at de er konfirmert.

Det har vi gjort.

Vi har ikke selv barn, så hos oss er det bare vi som har gitt, men vi har sagt til foreldrene at vi synes vi skal slutte etter at de er blitt konfirmert.

Endret av Berit
Skrevet

Du kan stoppe når du vil. 

Jeg fikk frem til jeg ble 15 av de fleste. Men den ene tanten min fortsatte helt til jeg fikk barn og gir nå til barna i stedet. Vi har ennå ikke tatt stilling til hvor lenge vi skal gi til våre nevøer og nieser, da de ennå er i ensifret alder alle. Men ser fort for meg at vi kommer til å gi til de blir 20.. minst.. vi får se ;)

Skrevet

Jeg har liten familie, så dette har aldri vært noen problemstilling for oss.  Men det vi gjør med tanter, onkler osv er at de vi ser i julen får gave.  De vi ikke ser i julen får ikke.  Kan det være en løsning for dere?

Skrevet

Jeg kommer til å fortsette å gi i alle fall til de får egen familie. Fordi jeg husker hvor kjipt det var da jeg satt der som 15-åring selv og plutselig bare fikk en gave på julaften. Jeg hadde ingen venner, og hadde selvsagt ikke stiftet familie selv ennå, så da var det bare foreldrene mine igjen som kjøpte gave til meg...

Anonymkode: f874d...8a3

Skrevet

Vi er også en veldig stor familie, og alle kusiner/fettere får julegaver til de er konfirmert. Søsknene mine vil nok få en god stund til av meg. Ellers gir jeg en liten gave til den ene kusina mi (i form av et smykke eller noe egenlagd, maks 70 +/- kr.), men det er fordi det er henne jeg har best kontakt med - og da blir det en slags venninnegave :)

Skrevet

Vi kommer til å gi julegaver til alle, så lenge vi lever

Skrevet

Tror tanter og onkler på farssiden sluttet i konfirmasjonsalderen og besteforeldrene våre sluttet da vi ble 18. Det er så mange av oss søskenbarna så hadde blitt dyrt å fortsette. 

Skrevet

Foreldrene mine kjøper til sine nieser og nevøer så lenge de bor/feirer jul hjemme hos foreldrene sine. Det er riktig nok ikke snakk om dyre gaver, men noe får de! 

Skrevet

Jeg har liten familie, så dette har aldri vært noen problemstilling for oss.  Men det vi gjør med tanter, onkler osv er at de vi ser i julen får gave.  De vi ikke ser i julen får ikke.  Kan det være en løsning for dere?

Det var lurt😊

Skrevet

Jeg syns det er helt greit. Jeg får ikke av tanter og onkler lenger som voksen, de sluttet da jeg var 18. Eneste jeg syns var litt dumt var at jeg er 10 år eldre enn nestemann i søskenbarnflokken, om situasjonen er slik kan man kanskje gjøre et unntak, vertfall om man feirer sammen...

Anonymkode: df842...590

Skrevet

Vi er liten familie så vi kommer til å gi hverandre gaver. Men jeg har kuttet ned på prisen. Kunne godt tenkt meg å kutte ut enkelte men det blir bare bråk av det....... 

Anonymkode: 84930...014

Skrevet

Vi satte grense på 18-årsdagen

Anonymkode: 70651...5b8

Skrevet

Gir ikke til søskenbarn, deres ekfeller eller barn. Det er unødvendige gaver. De har alt de trenger. 

Anonymkode: 5ba99...a32

Skrevet

Jeg gir heller aldri til søskenbarn eller tante, onkel. Og jeg fikk ikke flere gaver av de når jeg fylte 15 år. Da var det slutt og det samme har jeg gjort med min egen familie. Det er ikke blitt sagt noe på det, ellers blir det så himla mye!

Har fått barn og barnebarn så nå holder jeg meg til dem, de er de nærmeste for meg nå, også broren min. Har bare en.

Gjest Marillia
Skrevet

Vi setter grensen ved det året nevøer og nieser fyller 20 år, men de få gangene vi har feiret jul sammen, så gir vi gaver til alle vi feirer med. 

Skrevet

hos oss er det sånn at tanter og onkler har fortsatt å gi nieser og nevøer, men slekt lengre ut enn det ble kutta til konfirmasjon. 

Skrevet

Hvor lenge gir dere til onkler og tanter, da?

Anonymkode: 5ba99...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...