Gå til innhold

Gavekurv til "svigers" litt teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om dette?

Jeg har lyst å gi noe til foreldrene til kjæresten og gjerne broren med kona og ungene, men vil ikke gi noe voldsomt siden vi ikke har vært sammen i mer enn ett år. 

Er det litt rart å gi dem en gavekurv med evnt oster og syltetøy og spekemat eller er det mer en bedriftsgave man får fra jobben?

Anonymkode: a9363...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres helt genialt ut. Det er vanskelig å gi noe personlig når man ikke kjenner dem veldig godt, og litt fancy mat setter jo alle pris på (spør kjæresten din hva de liker og ikke liker). Eneste er at det kan bli ganske dyrt da både selve kurven, spekemat, oster og finere syltetøy koster en del. Men om du gir en samlet til familien blir det kanskje ikke så dyrt pr pers. 

Anonymkode: ca264...568

• Liker 2
Skrevet

Det gir jeg og mannen til hans foreldre nå for 15. år på rad (eller noe sånt ;) ) Grei gave å gi til voksne som "har alt". Og at det ikke er så personlig, kan jeg ikke se noe stort problem med. Personlige gaver kan være hyggelig, men gaver som ikke er spesielt personlig kan være akkurat like bra.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! Tenker jeg bruker en 4-500kr kurven. Men hvor får man tak i disse? Jeg har googlet men finner kun i oslo området 😕

Anonymkode: a9363...f84

Skrevet

Syntes det hørtes koselig ut jeg :) Hvor du får tak i kurv aner jeg ikke.....

Skrevet

Vi lager gavekurven selv. Kjøper en kurv på f.eks Europris, og fyller den med varer fra høyutvalgsbutikker.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du holder deg til gavekurv, og ikke munnkurv til svigerfar, så tror jeg det bør gå bra :)

Anonymkode: eab1f...0a2

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Du lager kurven og bestemmer innholdet selv istedenfor å bestille noe :) 

Dvs, selve kurven kan gjerne være noe annet enn en kurv. Alt fra en eske som du kler med pent papir (tenk gammeldags fruktkurv på basar) til en eller annen tøypose (Søstrene Grene har hatt noe slike til en rimelig penge) kan brukes. Ordentlige kurver er ganske dyrt, men du kan av og til finne enkelte rimeligere utgaver på Nille etc. Innholdet i kurven kjøper du i gave-, mat- eller interiørbutikker. Det finnes flust av de som selger finere kaffe, te, olivenoljer, lakris osv for tiden.  

Endret av Margit Spat
Skrevet

Om du har svigerforeldre alla mine får du bare gaven i retur, en ting for hver gang du er der. Så hør med kjæresten din hva han tenker (Jeg har gitt opp mine snart, fått 6 gaver i retur)

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg pleier å gjøre dette til de eldre i familien. Kurver finner man billig på bruktbutikker, hvis man ikke er så opptatt av at den må være ny. Jeg pynter dem med bånd, grener, bjeller, sopp og andre juleting, hiver gjerne med en liten julestjerne eller en annen juleblomst som dekorasjon :) 

Skrevet

Mine foreldre fikk dette av min svigerbror for noen år siden. Strikkebok til mamma, motorsykkelbok til pappa, olivenoljer og pesto, rødvin og hjemmestrikkede grytekluter. Det er nok beste gaven jeg har sett på lenge og ditt forslag ville nok svigers satt stor pris på 😊

• Liker 1
Skrevet

Om du har svigerforeldre alla mine får du bare gaven i retur, en ting for hver gang du er der. Så hør med kjæresten din hva han tenker (Jeg har gitt opp mine snart, fått 6 gaver i retur)

Gir de gaven i retur? Hele gaven, altså?

Vi legger ting vi vet at de liker i kurven. Merker vi vet de foretrekker, varer vi vet de liker. En flaske vin osv.

Anonymkode: 7831e...13f

Skrevet

Hva slags folk er dette?? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Gir de hele gaven i retur, uåpnet? Og hva sier de når de gjør det? Høres spesielt ut.... Dere får gravere inn navnene deres, eller noe sånt ;) 

Skrevet

Jeg gir noe lignende til far og samboer! Skikkelig populær gave hos dem i alle fall :)

Du kan jo for eksempel spe på med hjemmelagde karameller eller brente mandler også, så går prisen litt ned!

Skrevet

Gir de hele gaven i retur, uåpnet? Og hva sier de når de gjør det? Høres spesielt ut.... Dere får gravere inn navnene deres, eller noe sånt ;) 

Gir de gaven i retur? Hele gaven, altså?

Vi legger ting vi vet at de liker i kurven. Merker vi vet de foretrekker, varer vi vet de liker. En flaske vin osv.

Anonymkode: 7831e...13f

Ikke hele gaven nei, litt av den. Får de f.eks en god pølse spiser de til de blir lei og gir oss restene neste gang de kommer på besøk. Jeg vet de liker det vi gir, da de kjøper dette selv. 

Jeg har gitt ikke-spiselige gaver også, men det ender bare i kjelleren å støver ned. Kjæresten bare trekker på skuldrene, men jeg er ganske så lei. Så i år skal ikke jeg ha noe med deres gave å gjøre.

Skrevet

Jeg gjør dette hvert år og tilbakemeldingen er at det er svært velkomment. Svigermor har Altzheimer, så jeg holder meg til ting som hun kjenner igjen og vet hva er, men fra lokale produsenter her vi bor. F.eks. spekepølse og syltetøy. Jeg lager også fotokalender eller -bok med bilder av ting hun kjenner igjen. Siden hun ikke husker så godt lenger, har hun da alltid noe å snakke om når vi snakkes på telefonen siden hun kan ha bildene foran seg. Men dette er jo ting som absolutt kan være hyggelig selv om man ikke har Altzheimer også det. Og så er det ting som stort sett blir brukt opp.

Kurv i ordets egentlig forstand bruker jeg ikke. Det blir meningsløst å kjøpe en dyr kurv til dette som uansett bare blir stående og støve ned etterpå. I stedet bruker jeg en eske med lokk som jeg enten dekorerer eller er pen nok i seg selv. Og så selvfølgelig sløyfebånd og kort.

Skrevet

Ikke hele gaven nei, litt av den. Får de f.eks en god pølse spiser de til de blir lei og gir oss restene neste gang de kommer på besøk. Jeg vet de liker det vi gir, da de kjøper dette selv. 

Da ville jeg nesten vurdert å være like lite diskret tilbake. Sette opp et såret ansiktsutrykk å si "ja, men dette var jo en gave fra oss til dere! hva var galt med den? likte dere den ikke" osv. Ikke spesielt høflig, men.......

• Liker 2
Gjest Haaploes
Skrevet

Gavekurver er gull verdt!

Jeg pleier å lage en til broren min med alt fra digg øl til nye boksere og sokker. Skal dog sies at det sannsynligvis er det som blir den dyreste gaven hvert år.

Skrevet

Jeg har laget flere sånne gavekurver:) En til min onkel med typisk julemat, en til en venninne med diverse spa-greier, en til min far med assortert øl, osv:) Alt ble spist/brukt opp. Men man må jo selvsagt se det i lys av hvem som skal få det. Man gir ikke øl til avholdsmannen liksom:P

Anonymkode: 920fc...a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...