Gå til innhold

Barnefar og kommunikasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en kvinne på 27. Har 2 barn. er skilt. 

Det jeg skal skrive her er vel egentlig mest ift ungene. Jeg vil selvfølgelig de skal ha et godt liv. 

Jeg vil si at når d kommer til meg Og barnefar er begge flinke med ungene. 

jeg har hovedomsorgen og han annen hver helg og 1 gang i uka 

Det som beskymrer meg er ikke hvordan han direkte er med ungene men hans holdninger.

barnefar er etter min mening veldig frekk i holdningen sin .

flere jeg kjenner liker han ikke pga dette. Det er ikke noe hyggelig, ihvertfall ikke i lengden . 

Men han driter i om folk liker det, det er blitt endel av personligheten hans og være sånn. 

Itilegg har han veldig kort lunte som også er et problem.

Det er snakk om at etter bruddet så drev han med drittslenging veldig ofte . Jeg vil si at i begynnelsen klikket han på meg minst annen hver uke . 

Det er alt mulig egentlig . alt fra at jeg er et nervevrak til at jeg har vært utro og ungene ikke er hans ( har ikke det). Eller at han skal ringe barnevernet for diverse påstander han kommer med. Jeg er ikke redd for det for jeg vet jeg er en god mor men det er jo ikke noe hyggelig , det værste er vell at han faktisk tror han kan ta meg på ting . Virker som han graver hardt noen ganger for og komme på stygge ting og si om meg. 

Utenom når han slenger dritt er samarbeidet bra . Vi kan spise middag sammen med ungene, feire bursdager , 17 mai og viktige dager sammen. Det er mye som fungerer men mye som også ikke gjør det.  Og det er viktige ting . 

Jeg ønsker stadig eller håper stadig at nykkene hans går over. Altså at d på en eller annen tid blir slutt på det . 

At jeg leker venner med han og skal godta all den driten er ikke greit. Han bør respektere meg fordi jeg er mor til ungene og sånn er det.  Jeg har til og med sagt at han kan syns hva han vil om meg men at han må holde d for seg selv eller snakke drit om meg til noen andre kamerater hvis han trenger det. 

Jeg skriver dette fordi jeg føler jeg trenger noen råd . Jeg føler at jeg er snill og grei og sier ikke stygge ting til han. 

Jeg vil ha god kommunikasjon og jeg vêt jeg ikke er ansvarlig for andres handlinger.  

Unger tar fort etter holdninger og det beskymrer meg.

Jeg har selvfølgelig mine ting også men jeg jobber stadig for og bli en bedre meg . Og det er jo forskjellen på oss føler jeg . Jeg ser mine problemer og jobber med de mens holdningen hans "driter i det". 

Endret av Tahlia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at kommunikasjon med deg kan være et problem. Hva er årsaken til at du valgte å sette opp innlegget slikt?

Skrevet

Hva mener du?

Du har en hel linje mellom hver setning, i noen av avsnittene. I noen av avsnittene har du ikke det. Et avsnitt mangler stor forbokstav og tegn. Det virker vilkårlig men jeg regner med det har en årsak at du ikke bruker en stil og holder deg til den.

Skrevet

Kommunikasjon med sin ex er selvfølgelig vanskelig men vi skal jo være samarbeidspartnere pga ungene . Hva jeg syns om han og hva han syns om meg er urellevant så lenge vi oppfører oss tenker jeg . Det er selvfølgelig lov og si fra Om ting men på en skikkelig måte . 

Skrevet (endret)

Det første året etter brudd innebærer ofte store tilpasninger og belastninger.

Noen takler jo dette veldig dårlig og umodent. Det er slett ikke greit å bli behandlet dårlig, men forhåpentligvis vil han roe seg etterhvert. Han virker sjalu og kontrollerende. Det er vel antagelig fordi han har liten kontroll selv, kanskje..(?)

Det er jo ikke så mangeråd å gi, men jeg tenker at du må gi det tid.  Mange vil sikkert anbefale familievernskontoret her, og det kan sikkert være lurt også ,men selv tenker jeg at han trenger å få etablert seg ordentlig etter bruddet og at du ikke får endret ham før han er mer motagelig for samtale.

Endret av Rotemor
skriveleif
Skrevet

Jeg skriver på mobilen og skjermen flyttet på seg så det ble vanskelig og se .  Nei jeg var ikke nøye med hvordan jeg skrev det ned. Det er på ingen måte en stil. 

Anonymkode: 659dd...256

• Liker 1
Skrevet

Ja, nå er det jo 1,5 år siden bruddet og for all del før skjedde d annen hver uke og nå skjer d skjeldnere . Om det kan bli bedre enn nå vil tiden vise . Vi har gått til familievernkontor. 

Skrevet

Ja, nå er det jo 1,5 år siden bruddet og for all del før skjedde d annen hver uke og nå skjer d skjeldnere . Om det kan bli bedre enn nå vil tiden vise . Vi har gått til familievernkontor. 

Det er jo du som kjenner ham og evt hva som fungerer :) Lykke til.

Skrevet

Hehe tja , dette var jo også store problemer fra da vi bodde sammen. Følte meg nedtrykkt av han. Og den korte lunta kommer helt fra barneskolen for hans del. Så det er jo hans personlighet men kansje han får mindre interesse av det i framtiden hvis han feks finne seg en partner . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...