AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Hei Jeg er en jente på 23 år som gjerne vill få drømme kroppen. Jeg begynte å trene før ca 2 år siden, men måtte ta en pause av medisinske grunner. Jeg fikk bare trene 4 mnd før jeg måtte stoppe. Men nå vill jeg gjerne starte på ordentlig før å få drømmekroppen.Drømmekroppen min er slank men med muskler, hvis dere skjønner ? Jeg vill gjerne få flat mage med markeringer, trent sprett rumpe, rett å slett en fitt kropp. Jeg har jo ett godt utgangspunkt, tror jeg ? Jeg er 1,53 og veier runt 48-50 kilo. Så jeg det jeg lurer på er. Er dette bra nåkk ?Mat:Frokost: 2 brødskiver med leverpostei. Skyr, banan og skyr protein melk.Lunsj: kylling salat med fullkorn pasta og en frukt.Mellommåltid: 1 knekkebrød og skyr.Middag: kylling filet, grønnsaker og saus.Kveldsmat: alt fra salat, rester av middag eller brødskiver.Og trene fullkropp styrke fire gang i uken, er dette bra, eller er jeg helt på jordet ? Og hvis, hvor lang tid tror dere det vill ta føre jeg kan se resultater ? Anonymkode: 16773...e3d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Høres helt villt ut med så lite næring. Du vil bli utslitt kanskje få leddproblemer fordi du trener mye når kroppen går på minus.. Sørg i hvertfall for å ha noe skikkelig kjøttpålegg på de knekkebrøene. Anonymkode: 26e74...9d2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 Høres helt villt ut med så lite næring. Du vil bli utslitt kanskje få leddproblemer fordi du trener mye når kroppen går på minus.. Sørg i hvertfall for å ha noe skikkelig kjøttpålegg på de knekkebrøene.Anonymkode: 26e74...9d2Men hvis jeg spiser 3 brødskiver til frokost, 2 til mellommåltid, mer middag og mer til kveld, høres det bedre ut ? Anonymkode: 16773...e3d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Men hvis jeg spiser 3 brødskiver til frokost, 2 til mellommåltid, mer middag og mer til kveld, høres det bedre ut ?Anonymkode: 16773...e3dHvis du skal ned i vekt og ikke bygge muskler høres det greit ut Anonymkode: f6c3e...87a 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Slutt å sulte deg, og begynn å fokusere på treningsmål istedenfor! Du sier du vil ha fit kropp. Da er det å starte rolig, og bygge kroppen gradvis fit som er greia. Og da trenger kroppen mat for å kunne bygge muskler. Anonymkode: 128f2...7fc 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Så lite næring?! Syns dette ser ut som helt grei mengde mat. Jenta er 153 cm! Anonymkode: 306bc...99b 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Dette er lite informasjon til å komme med en skikkelig tilbakemelding. Du må regne ut kalorier, samt makroer, TS. Men, utifra hva du skriver så ser det lite ut, særlig for lite protein. Og hvor er fettkildene? Du sier heller ingenting om treningsprogram. Så igjen; altfor lite informasjon til å kunne motta skikkelig svar. Anonymkode: 0bf59...32a 2
Berit Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Jeg tror egentlig du merker hvor mye mat akkurat du trenger for din kropp alt etter hvor mye du trener og ellers beveger deg i hverdagen. Noen dager er det akkurat som kroppen trenger mer enn andre dager. Noen dager spiser man for mye, lett for, men da merker man det på kroppen. Merker man at man har spist for mye, så trapper man litt ned og ser hvordan det føles/gir.Men viktig uansett å tenke nok med gode essentiele fettsyrer, proteiner, og lange karbohydrater som i bla grønnsaker og fullkorn, fiberr8ke frukter. Så en hel del av kunsten til en slank og sunn kropp er å lytte til kroppens signaler ved å spise når man er sikker på at man er sulten, og da ikke spise seg mer enn mett, helst bare litt som tilfredstiller og man ikke føler sult lenger. Men det er ofte det som er vanskelig; å stoppe og spise, merke at kroppen faktisk er fornøyd. Hjernen og smaken vil jo så gjerne ha mer, og man merker ofte ikke at man er mett før det er godt en god stund. Så hvis jeg er flink, så har jeg det som en regel at jeg stopper å spise etter at jeg har forsynt meg "litt".
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Mat:Frokost: 2 brødskiver med leverpostei. Skyr, banan og skyr protein melk.Lunsj: kylling salat med fullkorn pasta og en frukt.Mellommåltid: 1 knekkebrød og skyr.Middag: kylling filet, grønnsaker og saus.Kveldsmat: alt fra salat, rester av middag eller brødskiver. Anonymkode: 16773...e3dUmulig å svare på. Det kommer helt ann på mengdene med mat. For å bygge muskler trenger kroppen nok næring. Anonymkode: 3872e...05d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Jeg er 160 cm og 54 kg. Jeg har en fit kropp (type bikinifitness, men har ikke like lav fett%, da jeg ikke konkurrerer). Spiser ca:Frokost: 2 knekkebrød med skinke, 2 kokte egg, 1 neve mandlerLunsj: 200 g kesam, 2 frukt, 1 neve mandlerMiddag: 200 g kylling, 300 g grønnsaker, 40 g karbohydrater (ris, pasta, ect)kvelds: havregrynsgrøt med proteinpulver (tror det er ca 100 g). Måler ikke. Trener jeg: +proteinshake og 3 riskaker Anonymkode: 6fdae...338
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Btw: jeg trener styrkeløft program 3-4 dager i uka. Det er fullkropps, tung styrke. Bare tull at man får mandig kropp av det. Alle tror jeg trener typisk bikiniprogram... Haha Anonymkode: 6fdae...338
malla1992 Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 Jeg er ikke store jenta, så jeg trenger ikke så mye mat. Når jeg trente sist spiste jeg akkurat dt samme å gikk faktisk opp 3 kilo, med styrke selføkegelig. Så for meg så er dette akkurat passe mengde mat TS
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 Jeg er ikke store jenta, så jeg trenger ikke så mye mat. Når jeg trente sist spiste jeg akkurat dt samme å gikk faktisk opp 3 kilo, med styrke selføkegelig. Så for meg så er dette akkurat passe mengde mat TS Anonymkode: 16773...e3d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #14 Skrevet 19. november 2015 Jeg er ikke store jenta, så jeg trenger ikke så mye mat. Når jeg trente sist spiste jeg akkurat dt samme å gikk faktisk opp 3 kilo, med styrke selføkegelig. Så for meg så er dette akkurat passe mengde mat TSSiden du vet dette, forstår jeg ikke hvorfor du spør. Anonymkode: 0bf59...32a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #15 Skrevet 19. november 2015 Siden du vet dette, forstår jeg ikke hvorfor du spør.Anonymkode: 0bf59...32aJeg vet mengde mat ja, men ikke om dt jeg skriver her er bra nåkk hvis jeg skal bli fit, og om 3-4 fullkropp styrke timer i uken er lite eller for mye. Anonymkode: 16773...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå