AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Sjekk her og skriv svaret ditt Min bolig er verdt 2,7http://boligverdi.osloby.no/ Anonymkode: 96b92...243
Anglofil Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 (endret) 3,82 millionerDette er en sum jeg tar med en stor klype salt (dvs at jeg mener den er misvisende høy). Nå skal det sies at det har vært en stor økning i pris i området siden vi kjøpte i mai, det har vært naboer som gitt over 1 million mer enn vi gjorde, vi var nok veldig heldige, men allikevel. Prisen er nok litt preget av at vi bor i et område med mange eneboliger som har blitt solgt til høye priser. Leilighetene (som vi bor i) blir ikke solgt til like høy pris.Mvh Yvonne Endret 19. november 2015 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 3,82 millionerDette er en sum jeg tar med en stor klype salt (dvs at jeg mener den er misvisende høy). Nå skal det sies at det har vært en stor økning i pris i området siden vi kjøpte i mai, det har vært naboer som gitt over 1 million mer enn vi gjorde, vi var nok veldig heldige, men allikevel. Prisen er nok litt preget av at vi bor i et område med mange eneboliger som har blitt solgt til høye priser. Leilighetene (som vi bor i) blir ikke solgt til like høy pris.Mvh Yvonne Markedspris er vel det samme som hva tilsvarende boliger i dagens marked blir solgt for/hva markedet (kjøpere) i dagens marked er villig til å betale fordin bolig, slik den er pr. I dag? Da er vel ikke eneboliger som trekker opp prisen på din bolig relevant? Anonymkode: 20548...c28
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Markedspris er vel det samme som hva tilsvarende boliger i dagens marked blir solgt for/hva markedet (kjøpere) i dagens marked er villig til å betale fordin bolig, slik den er pr. I dag? Da er vel ikke eneboliger som trekker opp prisen på din bolig relevant? Anonymkode: 20548...c28Utregningen er gjort mht. kvadratmeterpris i ditt område, ikke etter typen bolig osv. Anonymkode: 026f6...e45 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Jeg sjekket min og fikk 5,1. Regner med at den ligger litt over det, da en leilighet som er helt lik min i samme bygg (men noen etasjer lavere) gikk for 5,4. Anonymkode: 026f6...e45
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Får ikke opp siden=/ Anonymkode: 53ebd...38e 1
minister-mio Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 (endret) Siden virker ikke for meg helleredit: der fungerte det, 2,8 mill for mitt lille krypinn, hurra Endret 19. november 2015 av mini-mio
Anglofil Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Markedspris er vel det samme som hva tilsvarende boliger i dagens marked blir solgt for/hva markedet (kjøpere) i dagens marked er villig til å betale fordin bolig, slik den er pr. I dag? Da er vel ikke eneboliger som trekker opp prisen på din bolig relevant? Anonymkode: 20548...c28Som AB skriver: "Utregningen er gjort mht. kvadratmeterpris i ditt område, ikke etter typen bolig osv."En enebolig går for langt mer per kvadratmeter enn hva leilighetene gjør og det trekker naturlig opp kvadratmeterprisen sett som et gjennomsnitt, ihvertfall i området hvor vi bor.Mvh Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 3,82 millionerDette er en sum jeg tar med en stor klype salt (dvs at jeg mener den er misvisende høy). Nå skal det sies at det har vært en stor økning i pris i området siden vi kjøpte i mai, det har vært naboer som gitt over 1 million mer enn vi gjorde, vi var nok veldig heldige, men allikevel. Prisen er nok litt preget av at vi bor i et område med mange eneboliger som har blitt solgt til høye priser. Leilighetene (som vi bor i) blir ikke solgt til like høy pris.Mvh Yvonne Kalkulatoren tar utgangspunkt i hva dere ga og hvor stor prisstigningen har vært siden dere kjøpte. Anonymkode: 96b92...243 1
Anglofil Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 (endret) Kalkulatoren tar utgangspunkt i hva dere ga og hvor stor prisstigningen har vært siden dere kjøpte.Anonymkode: 96b92...243Ja, i vårt område. Som det står:"Basert på gjennomsnittlig kvadratmeterpris for solgte boliger i denne størrelsen i området."Det er helt urealistisk at markedsprisen på vår leilighet har steget med 2,02 millioner fra mai til nå i november. Det hadde selvsagt vært veldig morsomt, men det tror jeg ikke noe på. Og jeg sjekket forøvrig litt ut av salgene til naboer rundt, og leilighetene har blitt solgt for gjennomsnitt 6-800 000 kr mer enn vi kjøpte for, så en prisstigning har det nok helt klart vært, men over 2 millioner? Nei, det har jeg vanskeligheter for å tro. Jeg tok forøvrig og sjekket prisen til nabohuset, som gikk for godt over 6 millioner. Jeg la inn størrelsen tilsvarende vår leilighet og fikk samme resultat. Så det var som jeg trodde.Mvh Yvonne Endret 19. november 2015 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 4,1, men jeg tror jeg får mindre. Har vært en del salg i bygården i det siste og leilighetene som er like store som min har blitt lagt ut for mellom 3,5 og 4,2. Hva de har gått for vet jeg ikke, bortsett fra at den siste her ble solgt for prisantydning til noen med forkjøpsrett. Er ganske ville priser om dagen. Anonymkode: 7ee7d...53d
Kattefot Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 4,3 millioner. Ettersom jeg kjøpte leiligheten for mer enn 1 million kr. mindre i fjor må jeg si meg godt fornøyd med det (selv om jeg óg tar denne summen med en klype salt).
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 19. november 2015 #14 Skrevet 19. november 2015 2,4 millioner, det jeg kjøpte den for tidligere i år.
Kamelia83 Skrevet 19. november 2015 #15 Skrevet 19. november 2015 4.1 mill, men realiteten er nok mer 2.6 mill.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #16 Skrevet 20. november 2015 Altfor høyt her også. Ligger mellom 2,8 og 3 mill. Får opp 3,64! Mange rekkehus med høy kvm-pris i området. Anonymkode: f793c...b0c
Puny Skrevet 20. november 2015 #17 Skrevet 20. november 2015 (endret) ca 400 000 mer enn den er verd i følge denne. Det er ikke så lenge siden vi kjøpte denne leiligheten og sååå mye har den ikke steget. I wish! Endret 27. november 2015 av Zereta
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 21. november 2015 #18 Skrevet 21. november 2015 3,82 millionerDette er en sum jeg tar med en stor klype salt (dvs at jeg mener den er misvisende høy). Nå skal det sies at det har vært en stor økning i pris i området siden vi kjøpte i mai, det har vært naboer som gitt over 1 million mer enn vi gjorde, vi var nok veldig heldige, men allikevel. Prisen er nok litt preget av at vi bor i et område med mange eneboliger som har blitt solgt til høye priser. Leilighetene (som vi bor i) blir ikke solgt til like høy pris.Mvh Yvonne Jeg tar også prisene med en klype salt
Regine. Skrevet 22. november 2015 #20 Skrevet 22. november 2015 9.11 mill. Vi kjøpte for 5mill for 10år siden. Aner ikke verdi, men trodde i mitt hode at verdien lå rundt ca 7mill nå. Kalkulatoren det blir vist til her sier 9.11 mill. 350kvm i Asker med utleiedel Jeg tror ikke vi er verd nesten 10mill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå