Gå til innhold

Hvor mye bør du tjene for å leve greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Netto per mnd :-)

Begrunn gjerne svaret.

Anonymkode: 4a580...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25.000 netto er fint.

Anonymkode: 11738...2b3

• Liker 1
Skrevet

25.000 netto er fint.

Anonymkode: 11738...2b3

Så mye har jeg aldri tjent. Burde jeg ikke «leve greit», da altså?

Anonymkode: 73714...480

Skrevet

Er netto etter skatt?? 

Anonymkode: bd610...222

Skrevet

Er netto etter skatt?? 

Anonymkode: bd610...222

ja

Skrevet

Vi er to stk og nettoinntekt på ca 40 000kr med huslån og billån, og jeg syns vi lever greit :) lider ingen nød!

Anonymkode: 6f940...411

• Liker 2
Skrevet

Ca 5-7 tusen mer enn jeg gjør nå. Kunne selvfølgelig tenkt meg mye mer en det også, men med litt mer så kunne jeg levd betraktelig mye bedre. 

I dag får jeg 13 400 kr utbetalt hver mnd og jeg får ting til å gå rundt sånn akkurat, bortsett fra denne måneden for jeg har mange regninger på etterskudd, og ettervirkningene av det kommer til å vare 3-4 mnd frem i tid

Skrevet

Jeg lever på ca 8-9000 netto nå. Har billig husleie og ikke bil. Skulle gjerne hatt i hvert fall 18-19000 netto som jeg hadde før, men som student så... (Har studielån/stipend i tillegg, men ønsker ikke bruke noe av det, så det ender på sparekonto)

Anonymkode: aede2...f06

Skrevet

Ca 5-7 tusen mer enn jeg gjør nå. Kunne selvfølgelig tenkt meg mye mer en det også, men med litt mer så kunne jeg levd betraktelig mye bedre. 

I dag får jeg 13 400 kr utbetalt hver mnd og jeg får ting til å gå rundt sånn akkurat, bortsett fra denne måneden for jeg har mange regninger på etterskudd, og ettervirkningene av det kommer til å vare 3-4 mnd frem i tid

Jeg tror man alltid tenker man bare skulle hatt ca 5-7 tusen mer.

For det tenker jeg også, og jeg tenkte det da jeg hadde 20 000 mindre utbetalt :fnise:

Det er jo subjektivt hva som er "greit", og det endrer seg etter livssituasjon. Man får gjerne dyrere vaner jo mer man tjener, og ikke minst dyrere bolig. Det vil alltid være et helvete å gå ned i lønn, selv om man hadde det helt greit på den samme inntekten for fem år siden.

• Liker 4
Skrevet

Etter resesjonen i "oljå" har jeg gått fra 45 000,- til 1 532,- i måneden. Det er ikke så greit.

Anonymkode: 0390f...1dc

Skrevet

Kommer jo også veldig an på hvor mye man har arvet, om man har fått et hus eller kjøpt osv.. Mamma feks tjener ingenting, men lever "bedre" enn de fleste.  

Men om man ikke har noe arv ville jeg sagt 30-40k

Anonymkode: bc4c6...119

Skrevet

Jeg tror man alltid tenker man bare skulle hatt ca 5-7 tusen mer.

For det tenker jeg også, og jeg tenkte det da jeg hadde 20 000 mindre utbetalt :fnise:

Det er jo subjektivt hva som er "greit", og det endrer seg etter livssituasjon. Man får gjerne dyrere vaner jo mer man tjener, og ikke minst dyrere bolig. Det vil alltid være et helvete å gå ned i lønn, selv om man hadde det helt greit på den samme inntekten for fem år siden.

Jeg tror du helt rett i det. Men akkurat for meg så ville jeg ikke lagt meg til dyrere vaner osv. Den summen hadde vært nok til at jeg kan varme boligen litt mer om vinteren, jeg kunne kjøpt nye klær oftere istedenfor at jeg går i filler, hatt råd til et tannlegebesøk og kanskje klippet håret mitt hos en frisør nå og da,  og jeg kunne spart en del penger til uforutsette utgifter slik at jeg ikke hadde havnet i en knipe slik den jeg er i nå. 

Hadde jeg derimot hatt nærmere 20 000 kr i mnd så ville jeg nok hatt mer da også, men også for å bruke mer på ting som ikke er veldig nødvendig

Skrevet

20+ om du vil leve ok, 30+ om du vil leve komfortabelt

Anonymkode: ef25a...05f

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo an på så mangt som alle sier her, er man alene er vel over 20 000 kr rene himmelriket, men ikke for en familie med tre eller flere barn inne i bildet.  Har en leilighet, eget hus spiller det stor rolle og. Jeg hadde blitt lykkelig for noe over 20 000.

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hva man definerer som greit. 

Anonymkode: e489c...081

• Liker 1
Skrevet

Har ca 22 000, er alene. Synes jeg lever helt ok. Men, selvsagt kunne jeg gjerne tjent mer, itt'nå problem det:P

Skrevet

Dersom jeg skulle vært alene, fortsatt å bo der jeg bor, og forsørget ungene, tror jeg jeg måtte hatt en 30-40.000 i mnd netto. Da hadde vi levd greit.

Sånn som det er, så klarer jeg meg nok greit med 20.000kr netto. Men så er vi jo to om utgiftene.

Anonymkode: 1991f...b1b

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

10 000 i måneden.

Jeg synes selv jeg lever greit på studielån og stipend, men jeg har billig leie så jeg satte opp beløpet tilsvarende.

Skrevet

Netto per mnd :-)

Begrunn gjerne svaret.

Anonymkode: 4a580...c4f

30 000 trenger jeg i mnd. for å leve helt greit komfortabelt i situasjonen jeg er i i dag. og det er ca. Det jeg tjener i dag. Begrunnelse: 5000 går til bolig og strøm, 3000 til Lånekassen. 1000 til månedskort, 3000 på

mat og husholdning, 2000 på andre faste månedlige utgifter ( trening, Netflix, spottyfy etc. Prøver å

spare 10 000 i mnd., ( sparer til større bolig) men det blir ofte litt mindre. 

Vi er to voksne, hadde vi fått barn hadde jeg syntes vi hadde dårlig råd, da hadde vi også hatt behov for større bolig...

Anonymkode: 4fafb...0fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...