Gå til innhold

Tinder - møte han, forventninger til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I min tinder-karriere har jeg hittil snakket en del med kanskje 4 stk, og valgt å møte en av de. Det gikk veldig fint, men det ble ikke noe mer av det, det dabbet av helt naturlig.

Nå har jeg i litt over to uker snakket daglig med en ny type. Samtalen holdes gående fra begges side, det er mye humor, flørting og ganske hyggelig. Men, han er en type som sprudler av selvtillit, i blant humoristisk ment tror jeg, men uansett. Han fremstår selvsikker, "sterk" og direkte, og det får meg som ikke kan skryte av den samme selvtilliten til å bli usikker. Jeg er ikke ei lita jente, ca 170 og veier i underkant av 80 kg. Vi har egentlig blitt enige om å møtes, avtalt dag, men jeg tør ikke dra opp noe mer rundt det. Dagen nærmer seg, og jeg blir bare mer og mer usikker, fordi jeg er sikker på at han blir kjempeskuffa hvis han møter meg. Man hører alltid om at gutter blir skuffa og føler seg lurt fordi jenta er større enn de trodde. Jeg har ikke bilder på tinder som viser godt hvordan kroppen min er, kun et bilde av hele kroppen men da sitter jeg på huk, og kroppen vises ikke såå godt. Så, jeg føler ikke at bildene mine _lyver_, ved at jeg ikke har bilder som viser så mye av kroppen. Men så viser de jo kanskje ikke helt sannheten heler. Jeg er bare overbevist om at ingen kan være interessert i noen som ser ut som meg og har rett og slett selvtillit på bunn når det kommer til kroppen min. Jeg er utadvendt, glad og sprudlende ellers, så jeg er relativt trygg på meg selv sånn sett, jeg bare sliter med tankene om at kroppen min vil frastøte alle gutter. Selv om jeg kan møte folk og ha sex med de flere ganger og sånt, tenker jeg at det er fordi de bare vil ha seg et ligg. 

Er det ikke noen som har noen støttende ord å komme med? Noen argumenter for hvorfor jeg burde møte han selvom jeg har denne overbevisningen? Argumenter som "hvis han ikke liker det er han ikke verdt det" klarer jeg ikke overbevise meg selv om. Jeg vet jeg bare burde hoppe i det og takle en evt avvisning, men..

Håper det finnes noen snille sjeler med noen gode ord! Tar gjerne i mot erfaringer bra både gutter og jenter når det kommer til tinderdater og forventninger også. :) 

Anonymkode: 2a3e9...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til at jeg har så lyst til at han bare skal vite hvordan jeg ser ut på ordentlig før vi møtes, så kan vi heller droppe å møtes hvis det er dealbreaker for han. Men samtidig vil jeg jo ikke vise så dårlig selvtillit at jeg "advarer" han med å si hvordan jeg ser ut, synes det blir for dumt. Hva tenker dere?

TS

Skrevet

Ta bilder av hele kroppen din og legg ut? :) 

• Liker 2
Gjest incognita
Skrevet

80kg fordelt på 170cm er ikke noe å "advare" om iallefall! Og hvorfor tror du kroppen din skal være avskrekkende for ham? Kanskje han faktisk foretrekker litt junk in the trunk fremfor ei bittelita snelle. Har du tenkt på det? Mange gutter liker jenter med former og går bevisst for det. 

Kle deg flatterende, rett deg opp og vær stolt av den du er. Du skal tenke at han er heldig som får en date med deg! :)

Skrevet

Syns ikke du er spesielt høy eller stor jeg :) Kjenner en på 160cm på over 100kg, da kan man begynne å snakke stor.
Eller om hun hadde vært 190 høy :P

Syns du skal ta det som en morsom greie, det er jo kompliment i seg selv at han vil møtes, og kul og positiv som du er så tar du det mer som underholdning enn plikt. Ikke legg så mye seriøse tanker og bekymringer i det, så vil du se du vil flyte mye bedre. Om han i værstefall syntes du er for stor, hva så? Du har ihvertfall vært på date, og det er lengre enn mange kommer :)

Anonymkode: 80cf8...e59

Skrevet

Hei!

I min tinder-karriere har jeg hittil snakket en del med kanskje 4 stk, og valgt å møte en av de. Det gikk veldig fint, men det ble ikke noe mer av det, det dabbet av helt naturlig.

Nå har jeg i litt over to uker snakket daglig med en ny type. Samtalen holdes gående fra begges side, det er mye humor, flørting og ganske hyggelig. Men, han er en type som sprudler av selvtillit, i blant humoristisk ment tror jeg, men uansett. Han fremstår selvsikker, "sterk" og direkte, og det får meg som ikke kan skryte av den samme selvtilliten til å bli usikker. Jeg er ikke ei lita jente, ca 170 og veier i underkant av 80 kg. Vi har egentlig blitt enige om å møtes, avtalt dag, men jeg tør ikke dra opp noe mer rundt det. Dagen nærmer seg, og jeg blir bare mer og mer usikker, fordi jeg er sikker på at han blir kjempeskuffa hvis han møter meg.

Hvorfor poster du ikke et bilde i helfigur? Enten liker han deg eller så gjør han det ikke, og hvis han ikke gjør det så oppnår du ingenting ved å holde kroppen din skjult fram til han får se deg. 

Anonymkode: 5ed41...546

Skrevet

Jeg er bare overbevist om at ingen kan være interessert i noen som ser ut som meg og har rett og slett selvtillit på bunn når det kommer til kroppen min. J

Hør her: Da er du ikke klar for kjærlighet. Før du kan ha det bra med andre må du ha det bra med deg selv. Rydd opp i issuene i ditt eget liv først. Ta deg sammen, spis sunt og ikke for mye, start en sunn livsstil, så skal du se at selvbildet tar seg opp. Du er ikke klar til å ta imot kjærlighet så lenge du er misfornøyd med deg selv. 

Så selv om det er litt kjipt akkurat nå, siden du går glipp av noen dater, så vil du få igjen for det på lang sikt. Og da er sjansene mye større for at det vil gå bra. 

Lykke til!

Skrevet

Vil legge til at jeg har så lyst til at han bare skal vite hvordan jeg ser ut på ordentlig før vi møtes, så kan vi heller droppe å møtes hvis det er dealbreaker for han. Men samtidig vil jeg jo ikke vise så dårlig selvtillit at jeg "advarer" han med å si hvordan jeg ser ut, synes det blir for dumt. Hva tenker dere?

TS

Om du legger ut et bilde så vil det ikke bli tolket som en advarsel. Men du bør uansett vente med å date til du har blitt trygg på deg selv og fornøyd med seg selv. 

Skrevet

Syns ikke du er spesielt høy eller stor jeg :) 

Jo, det er hun. Jeg sier det ikke for å være slem, men fordi det er sant. Jeg synes ikke man skal skjule sannheten av frykt for å støte noen. Hvis alle forteller TS at hun ikke er overvektig så vil hun kanskje ikke gidde å slanke seg, og da får hun ikke det gode livet hun har mulighet til å få hvis hun tar seg sammen og går ned noen kilo. 

Ærlige mennesker kan virke som duster, men vi trengs for å få folk som er på villspor til å snu.

80 kilo fordelt på 170 cm gir en BMI på 27,7. Det er overvektig. Ikke kolossalt overvektig, men definitivt overvektig. Joda, mange menn liker det sikkert, men det i seg selv bør ikke være et argument for å ikke endre seg. Du skal ikke tilpasse deg menns preferanser. 

• Liker 3
Skrevet

Du vet at BMI er en feilkalkulasjon som uansett går ut på hva som er optimalt for helsa. Ikke hva som SER "stort" eller "lite" ut.

• Liker 2
Skrevet

Du vet at BMI er en feilkalkulasjon som uansett går ut på hva som er optimalt for helsa. Ikke hva som SER "stort" eller "lite" ut.

Jeg vet at en jente på 80 kilo og normal høyde (170) absolutt ikke er slank. Den eneste måten å ikke se stor ut da er å ha ekstremt mye muskler. Muskler veier som kjent mye mer enn fett. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet at en jente på 80 kilo og normal høyde (170) absolutt ikke er slank.

Nei, hun er ikke  «slank», men nå var heller ikke det tema. Poenget er at hun er på ingen måte «avskrekkende» heller. En helt normalt dame som mange menn vil synes er flott. 

Man treger ikke klassifiseres som «slank» for å ha selvtillit og gå på date. Bare møtes opp med et stort smil og raskt,det derfra :-)

Jeg er 172 og 86 kg. Vet da godt at jeg ikke er «slank», men jeg har en kjæreste som synes jeg er sexy for det ;)

Anonymkode: 0b0d3...de2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 161 cm, og veier 71 kg. Men jeg er da fin selv om jeg er overvektig. Jeg har store pupper, stor spettrompe, slank midje. Og jeg ser mindre ut enn hva andre tror. Jeg bruker mest størrelse M. Jeg har nettdatet mye, og de fleste vil på flere dater. Og jeg får bare komplimenter for kroppen.

Du er jo bare lett overvektig, og tror virkelig ikke at det er det som gjør at han ikke skulle like deg.

Anonymkode: c2489...83f

• Liker 1
Skrevet

Nei, hun er ikke  «slank», men nå var heller ikke det tema. Poenget er at hun er på ingen måte «avskrekkende» heller. En helt normalt dame som mange menn vil synes er flott. 

Anonymkode: 0b0d3...de2

For noen menn er hun avskrekkende. For andre er hun ikke det. Noen vil kanskje til og med foretrekke enda flere kilo. 

Men det er ikke poenget. Poenget er at TS ikke bør tenke på hva menn liker. Hun bør være det beste hun kan være og så finne en mann som liker henne for det. Ikke bli en slave for andres kroppslige idealer. Det innebærer at hun heller ikke skal følge mitt råd blindt, men tenke over det jeg sier. Da vil hun forhåpentligvis komme til samme konklusjon. 

Om man er komfortabel med seg selv så spiller det mindre rolle om du er 80 eller 60 kg. Du vil kanskje ikke leve like lenge, men det viktigste er at du trives mens du lever.   

Bli fornøyd med ditt eget liv først. Først da er du klar for å invitere andre inn i livet ditt på romantikkfronten. 

Skrevet

Jeg er 161 cm, og veier 71 kg. Men jeg er da fin selv om jeg er overvektig. Jeg har store pupper, stor spettrompe, slank midje. Og jeg ser mindre ut enn hva andre tror. Jeg bruker mest størrelse M. Jeg har nettdatet mye, og de fleste vil på flere dater. Og jeg får bare komplimenter for kroppen.

Du er jo bare lett overvektig, og tror virkelig ikke at det er det som gjør at han ikke skulle like deg.

Anonymkode: c2489...83f

Det virker som du er ganske muskuløs da. 

Skrevet

80kg fordelt på 170cm er ikke noe å "advare" om iallefall! Og hvorfor tror du kroppen din skal være avskrekkende for ham? Kanskje han faktisk foretrekker litt junk in the trunk fremfor ei bittelita snelle. Har du tenkt på det? Mange gutter liker jenter med former og går bevisst for det. 

Kle deg flatterende, rett deg opp og vær stolt av den du er. Du skal tenke at han er heldig som får en date med deg! :)

80kg for en jente på 170 er faktisk en god del. da kan man godt klassifiseres som "god og rund" eller "chubby". TS har heldigvis selv denne innsikten, kudos til henne. Du trenger ikke prøve å "lyve" for at hun skal føle seg bedre når hun allerede er klar over sannheten.

Du burde absolutt legge ut helkroppsbilde og så heller se om han kanselerer planene. Selv hadde jeg trolig kanselert/ikke gått videre etter første date dersom jeg fant ut at hun var tjukk, det er en av mine dealbreakere, men da hadde det vel vært bedre for deg å finne det ut først som sist? Jeg kjenner et par folk som er sammen med overvektige jenter og trives med det, så det er fortsatt håp! (vil likevel anbefale deg å slanke deg litt. Du får mer livsenergi og glede i hverdagen, det er sunnerer og du får mange flere potensielle beilere å velge mellom.)

Anonymkode: 04a46...e37

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

80kg for en jente på 170 er faktisk en god del. da kan man godt klassifiseres som "god og rund" eller "chubby". TS har heldigvis selv denne innsikten, kudos til henne. Du trenger ikke prøve å "lyve" for at hun skal føle seg bedre når hun allerede er klar over sannheten.

Du burde absolutt legge ut helkroppsbilde og så heller se om han kanselerer planene. Selv hadde jeg trolig kanselert/ikke gått videre etter første date dersom jeg fant ut at hun var tjukk, det er en av mine dealbreakere, men da hadde det vel vært bedre for deg å finne det ut først som sist? Jeg kjenner et par folk som er sammen med overvektige jenter og trives med det, så det er fortsatt håp! (vil likevel anbefale deg å slanke deg litt. Du får mer livsenergi og glede i hverdagen, det er sunnerer og du får mange flere potensielle beilere å velge mellom.)

Anonymkode: 04a46...e37

Noe så dumt. Man kan være rålekker med 80kg fordelt på 170cm. 

Skrevet

Hva med å legge hverandre til på snapchat? Da kan du "snike inn" informasjonen uten å måtte si noe. 

Skrevet

Takk for så mange svar! Ikke at jeg ble veldig mye klokere, hehe.

Innerst inne vet jeg jo at gutter kan like meg selvom jeg er som jeg er. Har i løpet av de siste to årene "holdt" på med to forskjellige gutter (på forskjellige tidspunkter selvfølgelig), hvor de ville mer seriøst men jeg manglet å få ordentlige følelser. Det er bare det at jeg er redd for å skuffe en evt date, ved at jeg ikke er så bra som han forventer. Men helt ærlig, tror jeg at jeg kanskje vil tenke sånn uansett, til en viss grad. Hadde det ikke vært størrelsen ville jeg kanskje hengt meg opp i noe annet med meg selv. Jeg er ganske selvkritisk, og det er kanskje det som ødelegger.

Jeg kan være enig i du som sier at jeg bør jobbe med meg selv før jeg går for dating. Men samtidig tenker jeg at det blir litt dumt å droppe denne personen bare fordi jeg føler meg for tjukk? Hva om det kunne blitt noe, så dropper jeg det pga hvordan jeg ser på meg selv? En ting er jo å jobbe med seg selv ved å slanke seg. En annen ting er å jobbe med å være glad i seg selv for den man er, og er det ikke da en god måte å jobbe med dette ved å møte folk, lære seg til å takle avvisninger og dating generelt? Avvisning er jo noe alle opplever, uansett om man er tjukk eller ikke, håper jeg. 

Jeg tror også noe av grunnen til at jeg er redd for avvisning er at jeg faktisk ikke er så "vant med det". I mine forhold og de jeg har holdt på med har det vært jeg som har avsluttet det. Én gang har jeg blitt avvist av noen jeg hadde ordentlig følelser for, en situasjon som var litt spesiell og veldig vond, og jeg tenker at det kanskje er det som sitter igjen. 

Til sistemann som foreslo snapchat, har hverandre på snapchat og har snappet en del, men blir jo ikke akkurat veldig mye bilder av kroppen der. Men det er et godt triks, jeg kan jo prøve å "snike" det litt inn. Nå vet jeg jo ikke om det blir noe av daten eller ikke da, fordi jeg er såpass ambivalent at jeg ikke tør å dra det opp igjen, men vi får se..

Hilsen TS! 

Skrevet

Så lenge du klarer å møte han uten å bli enormt skuffet og preget dersom det viser seg at han ikke er interessert, ser jeg ikke problemet med å møte han :)  er ikke sikkert han bryr seg om du har noen kilo for mye. Kanskje er det noe av det fineste han vet. Det viktigste er at du ikke blir helt ødelagt dersom han kanskje ikke liker det han ser. 

Anonymkode: 9e36c...34c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...